  • 1. Data: 2002-10-14 19:54:30
    Temat: alimenty :: odsetki
    Od: "Dorota Łańcucka" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl>

    Witam.

    Jaka jest wysokość ustawowych odsetek w wypadku nie dotrzymania terminu
    przekazania alimentów na dzieci?
    Czy termin do 10 każdego miesiąca oznacza iż alimenty maja być przekazane
    [np. tegoz dnia złozony jest przelew o 23,59] czy tez 10 mają się najpóźniej
    znależć juz finalnie na moim koncie?

    dorota lancucka

  • 2. Data: 2002-10-14 20:19:38
    Temat: Re: alimenty :: odsetki
    Od: "Konrad" <k...@w...pl>

> [...]
    > Czy termin do 10 każdego miesiąca oznacza iż alimenty maja być przekazane
    > [np. tegoz dnia złozony jest przelew o 23,59] czy tez 10 mają się

    A jeżeli sąd nie zasądził odsetek od alimentów zaległych (nie ma o tym
    żadnej wzmianki na wyroku), czy odsetki ustawowe się należą?

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 3. Data: 2002-10-14 21:21:51
    Temat: Odp: alimenty :: odsetki
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Dorota Łańcucka <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych
    napisał:2...@a...swietochlowice.dialup
    .inetia.pl...
> [...]
    > Czy termin do 10 każdego miesiąca oznacza iż alimenty maja być przekazane
    > [np. tegoz dnia złozony jest przelew o 23,59] czy tez 10 mają się

    tak powinny znaleźć się do dnia 10 każdego miesiaca na Twoim koncie ...chyba
    16 %

    Sandra

  • 4. Data: 2002-10-15 09:43:39
    Temat: Re: alimenty :: odsetki :: rozwod :: teraz dlugie
    Od: "Dorota Łańcucka" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl>

    To 16% jest oczywiscie w skali roku??
    Co zrobic z ojcem dzieci ktory specjalnie ustawil sobie polecenie przelewu
    na 10 poznym wieczorem. Choc alimenty sa zasadzone do tego dnia? W tym
    miesiacu wplacil pieniadze dopiero 14, ja jeszcze nie mam ich teraz na
    koncie.
    Dodam ze jestem w trakcie rozwodu, czy moge powyzsza informacje przedstawic
    na rozprawioe? czy tez jak wszystko powinnam to opisac i zlozyc w sadzie?

    I jeszcze jedna kwestia
    Maz chce uzyskac rozwod z orzeczeniam o mojej winie. Jako powody podal:
    moja niegospodarnosc, balaganiarstwo, co przy 3 malych dzieci nie jest
    trudne do osiagnniecia... Opisal moja osobe i wogole nasze zycie tak: on
    biedny zapracowany tatus, ja wstretna leniwa zolza co nic nie robi [wszak
    opieka nad dziecmi to wlasnie nic], kilka razy podkrteslil ze o niego nie
    dbalam, spoznialam sie z obiadami, nie nadazam z prasowaniem koszul itp...

    Ja w chwili obecnej trakcie odpisywania na jego pismo...
    I tu moje pytanie czy powinnam tylko odeprzec jego argumenty.
    Czy tez w tym samym pismie moge zawzec opis jego postawy:[praktyki w sekcie
    zen - zamiast czas dla rodziny, wyzwiska, ponizanie, ograniczanie mojej
    wolnosci osobistej itp. az do przemocy w ostatnim roku malzenstwa - mam 3
    obdukcje jedna pow. 7 dni]

    dorota lancucka

  • 5. Data: 2002-10-15 10:38:22
    Temat: Odp: alimenty :: odsetki :: rozwod :: teraz dlugie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Dorota Łańcucka <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl> w wiadomości do
> [...]

    tak

> [...]
    > na 10 poznym wieczorem. Choc alimenty sa zasadzone do tego dnia? W tym
    > miesiacu wplacil pieniadze dopiero 14, ja jeszcze nie mam ich teraz na

    dostałaś postanowienie tymczasowe z klauzulą wykonalności

    > Dodam ze jestem w trakcie rozwodu, czy moge powyzsza informacje
    przedstawic
    > na rozprawioe?

    sedzia poinformuje cię o tym o czym ja mówie tzn. tytuł wykonawczy

    czy tez jak wszystko powinnam to opisac i zlozyc w sadzie?

    który powinnaś złożyć w tym wypadku do komornika i to on zajmie sie
    terminowością i wysokością ściąganych alimentów na rzecz dzieci...
    możesz nadmienić w swojej odp. na zarzuty ,że skierowałas lub skierujesz
    tyt. do wykonania przez komornika z uwagi na nie wywiazywanie sie z
    terminowości

> [...]
    > opieka nad dziecmi to wlasnie nic], kilka razy podkrteslil ze o niego nie
    > dbalam, spoznialam sie z obiadami, nie nadazam z prasowaniem koszul

    to Wy wiecie najlepiej jak było i ma prawo przedstawiać Ci zarzuty a Ty masz
    prawo sie z tym nie zgodzić i przedstawić dowody ,że było inaczej i te
    obdukcje również dołączyć do akt sprawy ...w opisie powinnaś opisac jego
    zachowania i oczywiście w załączeniu przedłożyć dokumenty,które są w Twoim
    posiadaniu/ obdukcja/.

    Sandra