  • 1. Data: 2002-10-14 20:23:09
    Temat: wykożystanie zdjęć
    Od: Lilith <l...@p...onet.pl>

    cześć

    Mam do Was pytanie dotyczące wykożystania zdjęć, które wykonałam z
    udziałem różnych osób. Czy mogę zdjęcia te użyć do własnej promocji w
    portfolio
    lub na mojej stronie internetowej nie mając podpisanej żadnej umowy z
    tymi osobami.
    I jeszcze jedno, jeżeli zdjęcia te w pewien sposób poprzerabiam, tzn.
    dodam różne efekty jak przeźroczystość czy malowane węglem, to czy muszę

    mieć pozwolenie tych osób na takie przedstawienie zdjęcia oraz czy mogę
    takie zdjęcie, oprócz w portfolio, wykożystać np. na plakat.

    z góry dziękuję za odpowiedzi

    pozdrawiam
    Lilith

  • 2. Data: 2002-10-15 16:52:41
    Temat: Re: wykożystanie zdjęć
    Od: Błażej Strażak <b...@a...pl>

    Lilith wrote:
> [...]
    >
    > mieć pozwolenie tych osób na takie przedstawienie zdjęcia oraz czy mogę
    > takie zdjęcie, oprócz w portfolio, wykożystać np. na plakat.

    Powinnas miec pisemna zgode. Przynajmniej oficjalnie.

    Pozdrawiam
    Blazej

  • 3. Data: 2002-10-15 18:54:21
    Od: LaidBack <l...@w...pl>

    w poscie z Tue, 15 Oct 2002 18:52:41 +0200 napisano:

    > Powinnas miec pisemna zgode. Przynajmniej oficjalnie.
    jesli nie sa to osoby publiczne, to nie musi miec jakichkolwiek pozwolen
    czy umow

    --
    LaidBack
    gg 208208

  • 4. Data: 2002-10-16 11:52:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Oct 2002, LaidBack wrote:

> [...]
    >+ > Powinnas miec pisemna zgode. Przynajmniej oficjalnie.
    >+ jesli nie sa to osoby publiczne, to nie musi miec jakichkolwiek pozwolen

    A nie przypadkiem na odwrót ?
    Bo "osoba publiczna" godzi się na naruszanie jej wizerunku ("z racji"),
    a p. Miecio z mięsnego - niekoniecznie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-16 14:05:32
    Od: LaidBack <l...@w...pl>

    w poscie z Wed, 16 Oct 2002 13:52:08 +0200 napisano:

    > A nie przypadkiem na odwrót ?
    > Bo "osoba publiczna" godzi się na naruszanie jej wizerunku ("z racji"),
    > a p. Miecio z mięsnego - niekoniecznie...
    wlasnie publikujac zdjecia osob publicznych mozesz w ten sposob naruszyc
    jej wizerunek, a w jaki sposob naruszysz wizerunek Miecia?

    --
    LaidBack
    gg 208208

  • 6. Data: 2002-10-16 15:13:54
    Od: "damian" <d...@p...onet.pl>

    LaidBack napisał(a) w wiadomości: ...
    >w poscie z Wed, 16 Oct 2002 13:52:08 +0200 napisano:

    >wlasnie publikujac zdjecia osob publicznych mozesz w ten sposob naruszyc
    >jej wizerunek, a w jaki sposob naruszysz wizerunek Miecia?

    jesli moge dodac choc nie jestem pewien. Nie potrzebujemy pozwolenia jesli
    zdjecie z osoba publiczna w miejscu wskazujacym na wykonywanie zawodu - np
    minister przed Urzedem
    Potrzebujemy od prywatnej - i uwazam, ze to ma sens jak wskazano powyzej -
    Polityk musi sie liczyc z tym, ze jest upubliczniony...

    damian

  • 7. Data: 2002-10-16 19:51:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, LaidBack wrote:

> [...]
    >+ > a p. Miecio z mięsnego - niekoniecznie...
    >+ wlasnie publikujac zdjecia osob publicznych mozesz w ten sposob naruszyc

    Ależ oczywiście - dokładniej jej prawo do wizerunku.
    Ale właśnie jako *osoba publiczna* "z racji urzędu lub zawodu"
    na to się godzi i jest to uznawane za "koszt zawodu".
    Co ty myślisz, że premiera to każdy redaktor musi pytać
    przed każdym umieszczeniem zdjęcia w gazecie ??

    >+ a w jaki sposob naruszysz wizerunek Miecia?

    Poważnie nie wiesz ??
    -:O
    To ja się wyprowadzam z tej dyskusji... Sądziłem że tylko
    ci się omsknęło przy pisaniu :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-17 21:48:55
    Od: Lilith <l...@p...onet.pl>