  • 1. Data: 2002-10-14 19:28:02
    Temat: KRUS zamiast ZUS.
    Od: Booogi <Booogi<Kasuj_to>@plusnet.pl>

    Chcialbym rozpoczac dzialalnosc gospodarcza, jednak ZUS jaki trzeba
    odprowadzac jest nawet w najnizszej stawce wysoki. Wiem, ze mozna
    zamiast skladek ZUS placic kwartalnie skladki KRUS i sa one duzo
    nizsze. Oto moje pytania:

    1. Ile hektarow ziemi nalezy posiadac na wlasnosc aby moc oplacac KRUS
    zamiast ZUS-u?

    2. Czy ziemie uprawniajaca do skladek KRUS mozna dzierzawic?

    3. Jakie zmiany zwiazane ze skladkami KRUS planuje rzad?

    Prosze o podanie zrodel gdzie moge przeczytac dokladnie przepisy
    zwiazane z KRUS-em.

    Za odpowiedz z gory dziekuje.

    pzdr Booogi

  • 2. Data: 2002-10-14 21:08:30
    Temat: Re: KRUS zamiast ZUS.
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    musisz miec powyzej 1 ha
    na wlasnosc
    musisz to miec te ziemie przez rok i oplacac skladki i dopiero pozniej
    mozesz sobie otworzyc firme na krus
    w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

    co do planowanych zmian to nic nie wiem

    Uzytkownik "Booogi @plusnet.pl>" <Booogi<Kasuj_to> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-10-14 22:30:28
    Temat: Odp: KRUS zamiast ZUS.
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mozesz sobie otworzyc firme na krus
    > w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

    Hmmm... o co chodzi z tym rokiem oplacanych skladek?? I co grozi, jesli ktos
    nie oplacal, tylko od razu zaczal dzialanosc na KRUS??

    I czy hodowla cyt: "entomofagow" podchodzi pod rolnictwo??

    Kania

  • 4. Data: 2002-10-15 07:37:04
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Niekoniecznie. Od jednego hektara ubezpieczenie jest obowiązkowe (o ile nie
    płaci się ZUS) Aby ubezpieczyć się na wniosek wystarczy już 0.5 h.
    Oczywiście rozmawiamy o tzw. hektarach przeliczeniowych. (hektar hektarowi
    nie równy) Każda gmina ma swój przelicznik. np. 1 h powierzchni równy jest
    1.2 h przeliczeniowego... No i o czywiście żadnej pracy. (umowa, zlecenia)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-15 10:46:11
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

    "maciek" <w...@w...pl> wrote in message news:aofc2v$80c$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > mozesz sobie otworzyc firme na krus
    > w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

    A czy można w tym czasie być udziałowcem jakiejś spółki (np. zoo)
    i pobierać z tego tytułu dywidendę?

    Marek

  • 6. Data: 2002-10-15 16:57:31
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Milamber <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aoggll$1qp$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > 1.2 h przeliczeniowego... No i o czywiście żadnej pracy. (umowa, zlecenia)

    Jezeli ktos mial _wczesniej_ zalozona dzialanosc gospodarcza, to ja tez ma
    zamknac??

    Kania

  • 7. Data: 2002-10-16 07:01:56
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    raczej tak
    ale sa takie zawilosci w prawieze w nie nie wnikam, moze byc jakis kruczek

  • 8. Data: 2002-10-16 07:02:52
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    poprostu nic nie grozi
    zus upomni sie o swoje skladki i tyle
    nie bedzie mozna wybierac pomiedzy krus a zus

  • 9. Data: 2002-10-16 07:05:15
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    ale przeciez to jest bez sensu babrac sie z jakims 0.5 ha
    taniej jest kupic cala dzialke, bo wtedy nie trzeba wydawac na geodete
    pomiary itd
    co do przelicznika na ha przeliczeniowe to wiem iz zalezy to od klasy
    gruntow, ale nie wiedzialem ze gminy ustalaja sobie to jak popadnie :)

  • 10. Data: 2002-10-16 07:05:59
    Od: "maciek" <w...@w...pl>

    o w morde to juz pytanie dla specjalistow
    :)))

    Użytkownik "Marek Zachara" <m...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:a2sgoa.70p.ln@moria.telperion.pl...