1. Data: 2002-10-14 19:28:02
Temat:KRUS zamiast ZUS.
Od:Booogi <Booogi<Kasuj_to>@plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym rozpoczac dzialalnosc gospodarcza, jednak ZUS jaki trzeba
odprowadzac jest nawet w najnizszej stawce wysoki. Wiem, ze mozna
zamiast skladek ZUS placic kwartalnie skladki KRUS i sa one duzo
nizsze. Oto moje pytania:

1. Ile hektarow ziemi nalezy posiadac na wlasnosc aby moc oplacac KRUS
zamiast ZUS-u?

2. Czy ziemie uprawniajaca do skladek KRUS mozna dzierzawic?

3. Jakie zmiany zwiazane ze skladkami KRUS planuje rzad?

Prosze o podanie zrodel gdzie moge przeczytac dokladnie przepisy
zwiazane z KRUS-em.

Za odpowiedz z gory dziekuje.

pzdr Booogi

2. Data: 2002-10-14 21:08:30
Temat:Re: KRUS zamiast ZUS.
Od:"maciek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

musisz miec powyzej 1 ha
na wlasnosc
musisz to miec te ziemie przez rok i oplacac skladki i dopiero pozniej
mozesz sobie otworzyc firme na krus
w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

co do planowanych zmian to nic nie wiem

Uzytkownik "Booogi @plusnet.pl>" <Booogi<Kasuj_to> napisal w wiadomosci

3. Data: 2002-10-14 22:30:28
Temat:Odp: KRUS zamiast ZUS.
Od:"Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozesz sobie otworzyc firme na krus
> w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

Hmmm... o co chodzi z tym rokiem oplacanych skladek?? I co grozi, jesli ktos
nie oplacal, tylko od razu zaczal dzialanosc na KRUS??

I czy hodowla cyt: "entomofagow" podchodzi pod rolnictwo??

Kania

4. Data: 2002-10-15 07:37:04
Od:"Milamber" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niekoniecznie. Od jednego hektara ubezpieczenie jest obowiązkowe (o ile nie
płaci się ZUS) Aby ubezpieczyć się na wniosek wystarczy już 0.5 h.
Oczywiście rozmawiamy o tzw. hektarach przeliczeniowych. (hektar hektarowi
nie równy) Każda gmina ma swój przelicznik. np. 1 h powierzchni równy jest
1.2 h przeliczeniowego... No i o czywiście żadnej pracy. (umowa, zlecenia)
pozdrawiam

5. Data: 2002-10-15 10:46:11
Od:"Marek Zachara" <m...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maciek" <w...@w...pl> wrote in message news:aofc2v$80c$1@news.tpi.pl...
> [...]
> mozesz sobie otworzyc firme na krus
> w tym czasie zadnej pracy - przynajmniej oficjalnie

A czy można w tym czasie być udziałowcem jakiejś spółki (np. zoo)
i pobierać z tego tytułu dywidendę?

Marek

6. Data: 2002-10-15 16:57:31
Od:"Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Milamber <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aoggll$1qp$...@n...tpi.pl...
> [...]
> 1.2 h przeliczeniowego... No i o czywiście żadnej pracy. (umowa, zlecenia)

Jezeli ktos mial _wczesniej_ zalozona dzialanosc gospodarcza, to ja tez ma
zamknac??

Kania

7. Data: 2002-10-16 07:01:56
Od:"maciek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

raczej tak
ale sa takie zawilosci w prawieze w nie nie wnikam, moze byc jakis kruczek

8. Data: 2002-10-16 07:02:52
Od:"maciek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

poprostu nic nie grozi
zus upomni sie o swoje skladki i tyle
nie bedzie mozna wybierac pomiedzy krus a zus

9. Data: 2002-10-16 07:05:15
Od:"maciek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale przeciez to jest bez sensu babrac sie z jakims 0.5 ha
taniej jest kupic cala dzialke, bo wtedy nie trzeba wydawac na geodete
pomiary itd
co do przelicznika na ha przeliczeniowe to wiem iz zalezy to od klasy
gruntow, ale nie wiedzialem ze gminy ustalaja sobie to jak popadnie :)

10. Data: 2002-10-16 07:05:59
Od:"maciek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o w morde to juz pytanie dla specjalistow
:)))

Użytkownik "Marek Zachara" <m...@S...pl> napisał w
wiadomości news:a2sgoa.70p.ln@moria.telperion.pl...