  • 1. Data: 2009-08-05 07:02:18
    Temat: Wypowiedzenie umowy zarządcy wspólnoty
    Od: nadir <n...@h...org>

    Art.30.1 ustawy o własności lokali mówi:
    "Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w
    sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany:
    1) dokonywać rozliczeń przez rachunek bankowy,
    2) składać właścicielom lokali roczne sprawozdanie ze swojej
    działalności,
    3) zwoływać zebranie ogółu właścicieli co najmniej raz w roku, nie
    później niż w pierwszym kwartale każdego roku."

    Jeżeli zarządca wspólnoty nie wywiązuje się ze swoich obowiązków i nie
    wykonał podpunktów 2 i 3 cytowanego artykułu to można z nim rozwiązać
    umowę w trybie natychmiastowym, mimo że w umowie o zarządzanie jest
    trzymiesięczny okres wypowiedzenia?

  • 2. Data: 2009-08-05 07:43:37
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy zarzÄ?dcy wspĂłlnoty
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    nadir wyskrobał(a):
> [...]
    > można z nim rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym, mimo że w
    > umowie o zarządzanie jest trzymiesięczny okres wypowiedzenia?

    Umowa z zarządcą wspólnoty opiera się o umowę zlecenia, a tam zdaje się (nie
    mam przepisów przed sobą) możliwość wypowiedzenia ze skutkiem
    natychmiastowym w tego rodzaju przypadkach, gdy zleceniobiorca nie wykonuje
    swoich podstawowych obowiązków.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-08-05 08:55:19
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy zarządcy wspólnoty
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bardzo ciekawe, kto ma rozwiązać tę umowę.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-08-05 10:20:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Bardzo ciekawe, kto ma rozwiÄ?zaÄ? tÄ? umowÄ?.
    > JaC

    To mała wspólnota sześciu właścicieli, wszyscy się pod tym podpiszą. Czy
    to wystarczy?