  • 231. Data: 2018-08-21 01:38:59
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 23:56:22 +0200, PiotRek napisał(a):

    > To z tego wynika, że zawartość alkoholu w Wyborowej nie spadła aż o 7
    > punktów procentowych. Natomiast nie twierdzę, że w ogóle nie spadła.

    Te dwa linki juz podawalem
    https://myvimu.com/exhibit/54722819-wodka-czysta-wyb
    orowa-polmos-etykieta
    https://myvimu.com/exhibit/54722825-wodka-czysta-wyb
    orowa-38-polmos-etykieta

    45 ... stopni
    38% obj.

    Byly dwie wersje ?

    Socjalistyczne oszczednosci, walka z alkoholizmem, czy podatki w
    jakims kraju ?

    J.

  • 232. Data: 2018-08-21 06:04:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Aug 2018 04:06:37 +0200, PiotRek napisał(a):

    > Ciekawostka - zwłaszcza ten napis na górze. Wygląda mi to na jakąś
    > photo-shopo-lipę... ;)

    One nie maja jakiegos okresu przydatnosci ?
    1985 ... 33 lata.
    Byl legalizowany pozniej, skoro 230 ... oplacalo sie ?

    J.

  • 233. Data: 2018-08-21 13:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Aug 2018 07:04:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > § 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia
    > albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności
    > do lat 3.
    > Taki sam jak na na przykład rzucanie doniczkami z wysokości na chodnik.

    Ogolnie by pasowal, ale co to znaczy "bezposrednie" ?

    Postawienie doniczki na parapecie 10 pietra to juz jest
    "bezposrednie"?

    > To inaczej - obawiasz się włamania, więc kraty w oknach podłączasz pod
    > napięcie - wolno? No nie.

    Na podstawie powyzszego ?

    Bo zalozmy ze kraty na wysokosci 3m i przypadkowe dotkniecie nie grozi

    > A tu chcesz podłączyć pod napięcie, coś co z
    > zasady ma służyć, żeby napięcie nigdy się tam nie pojawiło i jest
    > poisane w normach jako urządzenie _chroniące_ przed porażeniem.

    Ale tak po prawdzie to nie wie gdzie ten kabel sie konczy i jak.
    Wiec bezposrednie czy niebezposrednie ;-)

    J.

  • 234. Data: 2018-08-21 14:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Aug 2018 12:48:05 +0200, Miroo napisał(a):

    > Nie zmniejszyli tego? Wydaje mi się że teraz jest < 1W

    Podaje za
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=
    celex:32013R0801

    Ale czy to aktualne/adekwatne to nie wiem.

    Moze dostrzegli, ze telewizor coraz bardziej skomplikowany.

    Wiecej

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=
    CELEX%3A02008R1275-20170109

    J.

  • 235. Data: 2018-08-22 12:32:24
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ten czarny i zielony łatany taśmą już nie.

    Dokładnie, o ten mi chodzi.

  • 236. Data: 2018-08-22 16:56:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > One nie maja jakiegos okresu przydatnosci ?
    > 1985 ... 33 lata.

    Licznik w moim wieku...

    > Byl legalizowany pozniej, skoro 230 ... oplacalo sie ?

    Jednej sztuki pewnie nie, ale jak mieli np. 20 tysięcy, to pewnie tak...

  • 237. Data: 2018-08-22 16:58:02
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:

    > Już sprawdzałam. Licznik po powyłączaniu wszystkiego się kręcił. Bardzo
    > wolno, mało widocznie dla oka, ale jednak tarcza się kręciła.

    Jak licznik po powyłączaniu wszystkiego się kręci to jest niesprawny...

    > Nic nie wskóram. Był fachowiec z Innogy i sprawdzał mi licznik. Miał w
    > swoim telefonie komórkowym Xiaomi (czy jak mu tam) nawet specjalny
    > program i na jakiejś drukarce nawet wydruk zrobił. Nie wiem gdzie ten
    > wydruk wtryniłam. Ten pan powiedział, że licznik jest dobry (miał przy
    > sobie nawet wrazie czego do wymiany ten nowocześniejszy licznik),
    > wszystko się zgadza i nikt mi prądu nie kradnie. Ale ten pan był wtedy
    > kiedy sąsiad z góry nie ryczał swoją wiertarką i prądu mi nie kradł.
    > Może nawet wtedy nikogo w tamtym mieszkaniu nie było.

    A przy nim ten licznik też się powoli kręcił?

    Fachowiec wyłączył bezpieczniki w domu czy zdjął plomby z licznika i
    odłączył go fizycznie?

    Zauważyłaś korelację między kręceniem się licznika (po wyłączeniu
    bezpieczników w domu) a pracą sąsiada?

  • 238. Data: 2018-08-22 17:00:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl> wrote:

    > W 1995 r. stryjek dom budował, "s" już miał.

    Moje rodzinne mieszkanie rodzice kupili w 1991 r. (nowe budownictwo wtedy,
    wprowadziliśmy się świeżo po wybudowaniu). Były "korki" (i w mieszkaniu i
    zabezpieczenie przedlicznikowe) i te stare liczniki z tarczą. Liczniki z
    czasem wymienili (czy zabezpieczenie przedlicznikowe też, tego nie wiem,
    musiałbym zerknąć jak będę), "korki" w domu zostały.

    Może to był po prostu okres przejściowy -- esy wchodziły, ale korki
    jeszcze się trzymały :)

  • 239. Data: 2018-08-22 17:01:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Wystarczy, że jego ciotka jest sekretarką w firmie i on już z automatu
    > staje się specjalistą od czego tylko chce.

    Pewnie tak. Z drugiej strony wygooglałem go, ma własną działalność.

    > Ja w swoim czasie, żeby być elektrykiem musiałem zdobyć uprawnienia SEP.
    > Istnieje jeszcze coś takiego?

    Istnieje, on pewnie też musiał zdobyć.

    Sam bym sobie zrobił tak po prostu, żeby mieć, ale trzeba je odnawiać co
    jakiś czas (3 lata, 5 lat?), więc nie pracując jako elektryk nie ma to
    sensu.

  • 240. Data: 2018-08-22 17:03:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Nie mogło być inaczej. Fachowiec przyjeżdża do sprawdzenia urządzenia
    > pomiarowego.
    > Przecież od razu pisałem, że właścicielka mieszkania pewnie zgłosiła
    > pracę licznika pomimo odłączenia wszystkich odbiorników.
    > Byłem mocno zaskoczony, kiedy Queequeg zapewnił, że się mylę, że Innogy
    > interesuje się instalacją za licznikiem.

    Słyszałem (jednostronnie) rozmowę właścicielki z Innogy (rozmawiała ze mną
    na drugim telefonie).

    Do konsultantki: ale tu lokator mówi, że wy tylko do licznika sprawdzacie.

    Do mnie: pani mówi że jeśli jest podejrzenie kradzieży prądu to sprawdzane
    jest wszystko.