  • 1. Data: 2005-09-30 09:55:36
    Temat: Wynajem mieszaknia
    Od: " Jagoda" <m...@g...pl>

    Prosze o pomoc!!
    Chce wynajac mieszanie spółdzielcze włąsnościowe 2 studentom.Oni chcą abym
    ich zameldowala tymczasowo na rok czasu(czyli na okres trwania roku
    studenc.).Wynajmuje po raz pierwszy wiec nie wiem jakie sa ew.konsekwencje
    takiego meldunku.I jakie sa dalsze formalności.Przeczytalam ze ze po
    zameldowaniu, umowę najmu trzeba zarejestrować w US 10 dni od jej podpisania
    i trzeba płacic podatek ryczaltem 8,5% lub na zasadach ogólnych 19%-ale nie
    wiem co bylo by dla mnie lepsze i czym się one róznia(dzwonilam w tej sprawie
    do US ale pani nie umiala mi tego wytlumaczyc i odeslala mnie do
    internetu).Moje pytania:
    1. konieczy jest meldunek czasowy
    2.czy zameldowanie jest równoznacze z zarejestrowaniem w US i oplacaniu
    podatku
    3.co lepsze ryczalt i czy zasady ogólne

    wiecej pytan narazie nie mam - moze wyjda one podczas dyskusji
    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2005-09-30 10:01:53
    Temat: Re: Wynajem mieszaknia
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik " Jagoda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chce wynajac mieszanie spółdzielcze włąsnościowe 2 studentom.Oni chcą abym
    > ich zameldowala tymczasowo na rok czasu(czyli na okres trwania roku
    > studenc.).

    Sami beda mogli to zrobic, na podstawie umowy najmu, a Ciebie nikt nawet o
    zgode pytac nie bedzie :)

    > Wynajmuje po raz pierwszy wiec nie wiem jakie sa ew.konsekwencje
    > takiego meldunku.

    zadnych konsekwencji nie ma

> [...]
    > sprawie
    > do US ale pani nie umiala mi tego wytlumaczyc i odeslala mnie do

    A co US interesuje meldunek?? Raczej umowa ma tu znaczenie, i tak, trzeba
    podatek placic :)

    > 1. konieczy jest meldunek czasowy

    Tak, jest konieczny meldunek

    > 2.czy zameldowanie jest równoznacze z zarejestrowaniem w US i oplacaniu
    > podatku

    Nie, nie jest, ale jak podpisujesz z kims umowe to lepiej zglos to do US,
    chyba ze chcesz potem miec nieprzyjemnosci.
    Jak komus zaleziesz za skore np, i ktos doniesie na ciebie ze nie placisz
    podatku od wynajmu to mozesz miec niemale problemy

    Jacek

  • 3. Data: 2005-09-30 10:02:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jagoda napisał(a):

    > 1. konieczy jest meldunek czasowy

    Wolisz na pobyt staly ?

    > 2.czy zameldowanie jest równoznacze z zarejestrowaniem w US i oplacaniu
    > podatku

    Nie jest, ale jak sie wyda, ze wynajmujesz mieszkanie bez oplacania
    podatku to zaplacisz wtedy podatek od nieujawnionych dochodow (stawka
    bardzo duza).

    > 3.co lepsze ryczalt i czy zasady ogólne

    Policz sobie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-09-30 10:14:15
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    castrol napisał(a):

    > Jak komus zaleziesz za skore np, i ktos doniesie na ciebie ze nie placisz
    > podatku od wynajmu to mozesz miec niemale problemy

    Np. jak wynajmujacy nie chce zwrocic calej kaucji to wystarczy go
    postraszyc US. Widmo zaplacanie 50% podatku za okres jednego roku
    sprawia, iz w podskokach kaucje oddaje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-09-30 10:19:01
    Od: "Marcin Jagoda" <m...@g...pl>

    > Policz sobie

    OKi
    czyli jak chce np.500 zl za calość
    to 8,5% to 42,5 zł miesiecznie a 19% to 95zł - to wiem ale jak jest róznica?
    Ryczaltu nie moge odliczyc a na zasadah ogólnych moge?
    dziekuje

  • 6. Data: 2005-09-30 10:19:10
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Np. jak wynajmujacy nie chce zwrocic calej kaucji to wystarczy go
    > postraszyc US. Widmo zaplacanie 50% podatku za okres jednego roku sprawia,
    > iz w podskokach kaucje oddaje.

    Ja przede wszystkim nie zaplacilbym kaucji na gebe :/

    Ostatnio bylem na etapie wynajmowania mieszkania i kazdy chcial kaucje, ale
    nikt nie chcial podpisywac umowy :)

    I o dziwo frajerow nie sieja, bo ludzie sie na to godza, a malo ktory wie ze
    do US mozna zglosic, poza tym sam wynajmujacy moze podatek odprowadzac od
    tego :)

    No i mi sie udalo znalezc uczciwego wynajmujacego, ktory nawet nie bral pod
    uwage mozliwosci bez podpisywania umowy.

    W koncu to jest zabezpieczenie dla obu stron :)

    Jacek

  • 7. Data: 2005-09-30 10:19:58
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2005 12:01:53 +0200, castrol napisał(a) w
    wiadomości:<news:433d0d0c@news.home.net.pl>

    > Sami beda mogli to zrobic, na podstawie umowy najmu, a Ciebie nikt nawet o
    > zgode pytac nie bedzie :)

    A co z wymogiem, aby właściciel potwierdził fakt przebywania w lokalu?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 8. Data: 2005-09-30 10:23:41
    Od: " Jagoda" <m...@g...pl>

    > A co z wymogiem, aby właściciel potwierdził fakt przebywania w lokal

    no własnie..... czyli lokator moze sparzadic np. umowe na jaki kolwiek
    lokal,sfalszowac podpis wynajmujacego i sie zameldowac nawet gdy my o tym nie
    wiemy,tak?

  • 9. Data: 2005-09-30 10:28:20
    Od: "Jagoda" <m...@g...pl>

    Ale ja nie che zadnej kaucji brac,ale umową chce sie zabiezpieczyć.Ale jakos
    sceptycznie podchodze do meldunku-tym bardziej ze wtedy czynsz ze spoldzielni
    wzrasta-przynajmniej u mnie o ok.40 zl

  • 10. Data: 2005-09-30 10:29:22
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > jakos
    > sceptycznie podchodze do meldunku-tym bardziej ze wtedy czynsz ze

    a podchodz sceptycznie :)
    Tak jak pisalem, takie podejscie moze Cie potem drogo kosztowac :) wystarczy
    jeden donosik kogos zyczliwego, nawet sasiadki :)

    Jacek