  • 1. Data: 2005-09-30 09:17:19
    Temat: notarialne potwierdzenie weksla
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Czy notariusz potwierdzi mi kopię weksla za zgodność z oryginałem?

    --
    "(...) aby uzyskać pełnię wolności, ( . '">
    trzeba żyć tak, jakby twoje ciało ) L_

  • 2. Data: 2005-09-30 09:34:14
    Temat: Re: notarialne potwierdzenie weksla
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jaszczur napisał(a):
    > Czy notariusz potwierdzi mi kopię weksla za zgodność z oryginałem?

    Notariusz to moze powtierdzic nawet zeszyt szkolny, ze jest zgodny z
    oryginalem. Pytanie tylko czy to cos da.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-30 10:11:37
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Notariusz to moze powtierdzic nawet zeszyt szkolny, ze jest zgodny z
    > oryginalem. Pytanie tylko czy to cos da.

    No z czegos musza zyc notariusze, a ze sielanke w postaci korporacji im sie
    rujnuje, to tym bardziej musza szukac coraz to nowych zrodel zarobku ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2005-09-30 10:18:23
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Mithos pisze:

    > Notariusz to moze powtierdzic nawet zeszyt szkolny
    To znaczy nie ma przeciwskazań?

  • 5. Data: 2005-09-30 10:50:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jaszczur napisał(a):
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > To znaczy nie ma przeciwskazań?

    Nie będziesz mógł dochodzić roszczenia na podstawie takiego weksla.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-30 11:29:20
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Liwiusz pisze:

    > Nie będziesz mógł dochodzić roszczenia na podstawie takiego weksla.
    Na tym mi nie zależy. Po prostu pytam bo notariusz mi odmówił
    potwierdzenia weksla in blanco.

    --
    mj

  • 7. Data: 2005-09-30 11:32:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jaszczur napisał(a):
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Na tym mi nie zależy. Po prostu pytam bo notariusz mi odmówił
    > potwierdzenia weksla in blanco.

    Jesteś wystawcą, czy remitentem? W jakim celu chciałeś potwierdzić
    notarialnie kopię? Czy weksel in blanco jest czystym blankietem
    urzędowym zaopatrzonym jedynie w podpis wystawcy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-09-30 12:45:55
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Liwiusz pisze:

    > Jesteś wystawcą, czy remitentem?
    Ma to jakieś znaczenie?

    > W jakim celu chciałeś potwierdzić notarialnie kopię?
    Ma to jakieś znaczenie?

    > Czy weksel in blanco jest czystym blankietem urzędowym
    > zaopatrzonym jedynie w podpis wystawcy?
    Tak. Dodatkowo zawiera opłatę skarbową i awal.

    --
    mj

  • 9. Data: 2005-09-30 12:49:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jaszczur napisał(a):
    > Przeglądam pl.soc.prawo

    > Ma to jakieś znaczenie?

    > Ma to jakieś znaczenie?

    > Tak. Dodatkowo zawiera opłatę skarbową i awal.

    Szczerze mówiąc nie znam przepisu, który by zabraniał robienia
    notarialnej kopii wekslu. Spytaj się notariusza, może poda podstawę prawną?

    Z tego co słyszałem, to notariusze nie tyle co nie chcą robić takich
    kopii, co przed jej wykonaniem uświadamiają klientowi, że kopia taka nie
    będzie miała żadnej wartości, może poza estetyczną. Dlatego ciekawi mnie
    bardzo z jakiego powodu tak Ci na tym zależy. Próbowałem wymyśleć jaki
    miałbyś w tym interes, stąd moje pytania o to, kim jesteś na wekslu...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2005-09-30 13:06:01
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Liwiusz pisze:

    > z jakiego powodu tak Ci na tym zależy
    Sąd sobie zażyczył notarialnie potwierdzonego poręczenia wekslowego
    lub oryginału :-)

    --
    '''..\
    < _| (