  • 1. Data: 2004-10-03 15:56:52
    Temat: "Wymuszanie" ujawniana danych osobowych - pytania
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Czy firma może żądać od swoich klientów (wysyłki cały kraj),
    potwierdzenie listem poleconym na jej adres kserokopii dokumentu
    tożsamości (dowód,prawo jazdy,etc) pod rygorem zerwania umów dostawy???

    Ostatnio jest bardzo popularne "proszenie" o potwierdzenie swoich danych
    osobowych, a potem powiedzmy jakiś "hacker" się włamuje do BAZY i .....

    Czy jest jakiś zakaz w tym kierunku (zakaz wymagania/szantaż/)???.
    Kiedy jestem zobowiązany podawać swoje dane (PEŁNE) a kiedy nie muszę?

  • 2. Data: 2004-10-03 16:03:36
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "PINTO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest jakiś zakaz w tym kierunku (zakaz wymagania/szantaż/)???.
    > Kiedy jestem zobowiązany podawać swoje dane (PEŁNE) a kiedy nie muszę?

    Pinto, no naprawdę nie przesadzaj. Ja myślałam, że już zrozumiałeś, o co w
    tym wszystkim chodzi. Jesteś podejrzany o robienie przekrętów, wobec czego
    zostałeś poproszony o jakieś udokumentowanie własnej tożsamości. To dla
    ochrony innych, a nie żeby Ciebie stłamsić. Cholera, no... Trochę mniej
    paranoi... Poza tym nikt Cię nie szantażuje.

    D.

    PS> Gdyby ktoś nie wiedział... chodzi o Allegro. A oni nic nie nakazują, nie
    szantażują, nie wymagają. Oni proszą, przy czym wysłanie kserokopii
    dokumentu jest tu działaniem dobrowolnym. Kolega jest chyba nieco
    przewrażliwiony... ;-)

  • 3. Data: 2004-10-03 16:17:39
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Dorota D. napisał:

> [...]
    > szantażują, nie wymagają. Oni proszą, przy czym wysłanie kserokopii
    > dokumentu jest tu działaniem dobrowolnym. Kolega jest chyba nieco

    Dorotko, to chyba Ty jesteś przewraźliwiona!.
    O Allegro rozmawialiśmy na innym forum. No i jedyne co było jasne to, to
    że Tam wszystkim wszystko jedno.
    Tym razem chodzi o inną firmę (która to może w analogii do działania
    Allegro, też wymaga potwierdzeń tożsamości - wysyłka za pobraniem
    sprzętu komputerowego,etc. Mają swoje powody - nie wnikam, ale też mnie
    to się nie podoba). Nie wymagą od Ciebie (Dorotko) zrozumienia, myśl
    Sobie co chcesz. A co do domniemanych podejrzeniach wobec mojej osoby to
    trochę przesadziłaś, kto powiedział że jestem podejrzany o czego kolwiek.
    A czy nie jest szantaż?: wyślij dane i Ci wyślę dopiero towar!. No może
    masz inną definicję?
    Nikt nie zmusza zawsze mogę nie kupować.

    Dla grupowiczów:
    O Allegro też możemy porozmawiać! Zapraszam

  • 4. Data: 2004-10-03 16:22:00
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    > szantażują, nie wymagają. Oni proszą, przy czym wysłanie kserokopii
    > dokumentu jest tu działaniem dobrowolnym.

    Oczywyście dobrowolnym......pod warunkiem odblokowania konta.

    No i tutaj słowo "warunkiem" nie należy traktować jako szantaż. Przecież
    nie musisz mieć konto na Allegro, kto Ci każe?

  • 5. Data: 2004-10-04 06:42:47
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    > Użytkownik Dorota D. napisał:
    > Dorotko, to chyba Ty jesteś przewraźliwiona!.
    > Tym razem chodzi o inną firmę...

    O, no dobrze. To, że ja jestem jakaś nie-ten-tego to wiem od dawna, a teraz
    myślałam, że Ty też sfiksowałeś ;-)
    D.

    PS. Zgoda?

  • 6. Data: 2004-10-04 09:42:35