  • 1. Data: 2004-10-03 14:36:28
    Temat: Czy sąd może przydzielić mi odrębną część mieszkania?
    Od: "competer" <p...@...pl>

    Witam Serdecznie!
    Jestem osobą częściowo sparaliżowaną. Moje funkcjonowanie wymaga komfortu
    psychicznego! Mieszkam w rodzinie wielopokoleniowej. Mama i babcia są
    osobami głuchymi i wiadomo że mi przeszkadza głośne słuchanie odbiorników!
    Dom należy do rodziców więc oni w nim decydują! Zaproponowałem im żeby
    przenieśli się na górę lecz oni wolą ingerować w moje życie! Ja się na to
    nie zgadzam bo należy mi się trochę intymności! Mieszkać z nimi nie mam
    zamiaru! Czy sąd może przydzielić mi odrębną część mieszkania? Jaka jest
    tego procedura?
    Pozdrawiam
    competer

  • 2. Data: 2004-10-08 09:02:18
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "competer" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie zgadzam bo należy mi się trochę intymności! Mieszkać z nimi nie mam
    > zamiaru! Czy sąd może przydzielić mi odrębną część mieszkania? Jaka jest

    Zależy kto jest właścicielem mieszkania, jeśli mam lub babcia to mieszkasz z
    nimi na zasadzie umowy użyczenia i co najwyżej możesz zostać z mieszkania
    usunięty przez właściciela/i.
    Jeśli Ty jesteś właścicielem - teoretycznie możesz doprowadzić nawet do
    usunięcia rodziny z mieszkania.
    Jeśli jesteś współwłaścicielem - możesz domagać się podziału nieruchomości
    do używania i wówczas masz szansę na "swoją" część orzeczoną sądownie.
    Jeśli mieszkanie jest lokatorskie nie znam się na tym.