  • 1. Data: 2004-10-03 15:58:42
    Temat: DSL + Stowarzyszenie+Jak umowa??
    Od: "Mag" <h...@p...onet.pl>

    Witam, problem jest tego typu:

    Reprezentuję stowarzyszenie internetowe ktore korzysta z szerokopasmowego
    łacza DSL. DSL jest "na telefon" osoby nie będącej członkiem stowarzyszenia -
    toteż trzeba jej co miesiąc płacic 449 zł (osoba ta nic na tym nie ma - ani
    grosza - cała oplata wędruje to providera). Jednak jak to w stowarzyszeniach
    bywa trzeba prowazić pełną księgowość i taki wypływ 449 zł też trzeba
    zaksięgować i teraz pytanie na jakiej podstawie?? Czy to ma być umowa
    dzierżawy łącza internetowego między osobą fizyczną naktóre jest łacze a
    stowarzyszeniem, czy jakiś inny twór prawny??

    Za odpowiedzi i jakieś wzkazóki z góry dziekuję !!!

  • 2. Data: 2004-10-03 16:05:36
    Temat: Re: DSL + Stowarzyszenie+Jak umowa??
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Mag napisał:

> [...]
    > stowarzyszeniem, czy jakiś inny twór prawny??
    >
    > Za odpowiedzi i jakieś wzkazóki z góry dziekuję !!!

    Umowa z tą osobą (najmu, zlecenia, etc.). Jeżeli Najmu to ta osoba się
    martwi sama jak rozliczać z dochodu. Jeżeli zlecenia to trzeba
    odprowadzić odpowiednie podatki (Wy musicie!). Reasumując - może to Was
    kosztować więcej niż te 449zł!.
    Rada: założyć drugą linię.Właściciel: Stowarzyszenie.

    Chyba jasno się wyraziłem...
    pozdrw

  • 3. Data: 2004-10-03 17:13:06
    Od: "Mag" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > kosztować więcej niż te 449zł!.
    > Rada: założyć drugą linię.Właściciel: Stowarzyszenie.

    Hmm nie do końca jestem przekonany - zlecenia odpada, bo niby co kobiecie
    zlecimy ???? Uzyczenia, użytkowania, najmu i takie tam odpadają bo kodeks
    jasno określa przedmiot: rzecz - łącze interentowe nie jest rzeczą -
    conajwyżej może być prawem - a tutaj już w przepisach tyczacych umowy
    dzierżawy jest okreslone ze dzierżawione mogą być prawa - ona ma prawo w TPSA
    do korzystania z łacza. Teraz tak: kobieta płaci tpsie 449 zł tyle samo co
    otrzymuje od nas - przychód 449 koszt uzuskania przychodu 449 - dochód 0 zl,
    wszystko jest wpisane do rocznego rozliczenia ona ni eponosi dodatkowych
    kosztów, my mamy sprawe rozwiazaną???? Czy tak mozna?

  • 4. Data: 2004-10-04 05:46:13
    Od: "witek" <w...@w...pl>

> [...]
    > stowarzyszeniem, czy jakiś inny twór prawny??
    >
    > Za odpowiedzi i jakieś wzkazóki z góry dziekuję !!!

    Podpisac umowe na DSL bezposrednio z providerem.
    Przynajmniej z TPSA tak sie da.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-10-04 06:39:45
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podpisac umowe na DSL bezposrednio z providerem.
    > Przynajmniej z TPSA tak sie da.

    znaczy chodzi Ci chyba o zmianę płatnika .....

  • 6. Data: 2004-10-04 07:50:15
    Od: "witek" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "witek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > znaczy chodzi Ci chyba o zmianę płatnika .....

    dokladnie

  • 7. Data: 2004-10-04 15:42:58
    Od: "Mag" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Jarek Skórski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dokladnie

    W telepunkcie mowili mi ze się nie da - no to o co chodzi w tek TPSA

  • 8. Data: 2004-10-04 17:05:46
    Od: "witek" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Mag" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W telepunkcie mowili mi ze się nie da - no to o co chodzi w tek TPSA

    Da sie. Na mojej linii telefonicznej jest DSL.
    Place tylko za telefon.
    Faktury za DSL TPSA wystawia na firme, ktora podpisala z nia umowe.
    Ja wyrazilem tylko zgode na uruchomienie uslugi na mojej linii.
    Tez w telepunkcie twierdzili ze sie nie da.
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-10-04 17:31:29
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Mag napisał:

> [...]
    > wszystko jest wpisane do rocznego rozliczenia ona ni eponosi dodatkowych
    > kosztów, my mamy sprawe rozwiazaną???? Czy tak mozna?

    Zlecenie odpada (jeżeli na umowie zlecenia będzie figurowało coś a la
    "użyczenie łącza").
    Proszę rozważyć drugą propozycję.

  • 10. Data: 2004-10-04 21:15:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Oct 2004, Mag wrote:
    [...]
    >+ Hmm nie do końca jestem przekonany - zlecenia odpada, bo niby co kobiecie
    >+ zlecimy ????

    A co zlecacie TPSA ? ;)
    Nie przypadkiem *udostępnianie Internetu* ? ;)

    >+ Uzyczenia, użytkowania, najmu i takie tam odpadają bo kodeks
    >+ jasno określa przedmiot: rzecz - łącze interentowe nie jest rzeczą

    Zgoda :)

    pozdrowienia, Gotfryd