  • 1. Data: 2007-04-16 14:18:39
    Temat: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam wszystkich, mam do Was pytanie. Jakiś czas temu kupiłem sobie laptopa
    Aristo prestige 700. Laptop został zakupiony jakiś niecałe 2 lata temu za
    kwotę około 4500 brutto. To niestety nie był trafiony zakup, średnio co 3-4
    miesiące występowała w nim awaria uniemożliwiającą jego użytkowanie ( 2 razy
    wymiana płyty głównej , naprawa "układu zasilania".). Koniec końców doczekał
    się 4 poważnych napraw. W gwarancji którą otrzymałem jest zapis stanowiący o
    tym że po 4 naprawach jeżeli sprzęt nadal jest niesprawny to należy się
    wymiana na podobny i znowu się popsuł. Oddałem go do naprawy z żądaniem
    wymiany na nowy,
    Plusem tego Laptopa na tamte czasu ( jak i na te) jest matryca o
    podwyższonej rozdzielczości ( niedostępna dla standartowych matryc), jak i
    karta z prawdziwym akceleratorem 3D. Nie podaję szczegółów aby nie
    zaciemniać sytuacji.

    Po bojach "łaskawie " zdecydowali się na wymianę na nowy( Prestige 1600) ale
    .... Proponują Laptop co prawda nowszego lecz z wymienionych wyżej plusów
    brakuje mu matrycy o podwyższonej rozdzielczości i na dodatek jest ona
    panoramiczna. Każdy kto pracuje na edytorach graficznych wie jak się nie
    komfortowo na niej pracuje.

    I teraz sedno sprawy, czy mam się nie zgodzić czy mam zażądać takiego
    który spełni oba warunki?
    I czy nowa gwarancja powinna mieć taki sam zapis ( o wymianie na nowy po
    iluś tam nieudanych naprawach) , wiem że nowe gwarancje nie mają już takiego
    zapisu.?
    I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
    lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?

    Pozdrawiam Michał

  • 2. Data: 2007-04-16 19:54:36
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

> [...]
    > I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
    > lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?

    Musisz zrozumiec jedna rzecz. Gwarancja to umowa cywilnoprawna miedzy Toba, a
    sprzedawca. Oznacza to, ze:

    1. Jesli masz zapis, ze wymiana miala byc na sprzet podobny, a Ty uwazasz, ze
    nie jest on podobny, bo to czy siamto to mozesz postawic sprzedawcy sprawe
    tak, ze nie przyjmiesz sprzetu, ktory nie spelnia Twoich oczekiwan. Ale on
    moze sie nie zgodzic z Twoja definicja "podobnosci" i wowczas pozostanie Ci
    tylko dochodzenie "podobnosci" przed sadem, co moze byc po pierwsze kosztowne,
    a po drugie trudno tak naprawde okreslic na ile skuteczne (moze sie okazac, ze
    znaczenie mialoby tu na przyklad to, czy wskazane przez Ciebie cechy byly
    jakos szczegolnie akcentowane przy sprzedazy zepsutego laptopa i czy jestes w
    stanie to udowodnic).

    2. Towar po wymianie z tytulu gwarancji jest dalej na tej samej gwarancji, a
    nie na zadnej nowej. Kwestia problematyczna jest natomiast czy gwarancja
    zostanie przedluzona o czas naprawy, czy bedzie biegnac od poczatku (ostatnio
    na ten temat dyskutowalismy i byly rozne opinie).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 3. Data: 2007-04-16 19:57:06
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam jeszcze raz,

    3. Oczywiscie wolno Ci sie zrzec poprzedniej gwarancji i na uzgodnionych ze
    sprzedawca warunkach zaczac korzystac z nowej (jak mowilem, to zwykla umowa
    cywilnoprawna, mozecie stara wygasic i zawrzec nowa, generalnie jednak lepiej
    jesli to sie odbedzie na pismie w sposob jasny i jednoznaczny).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 4. Data: 2007-04-16 21:04:15
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > znaczenie mialoby tu na przyklad to, czy wskazane przez Ciebie cechy byly
    > jakos szczegolnie akcentowane przy sprzedazy zepsutego laptopa i czy

    W momencie kupna tego Laptopa standartowe latopy były w cenie 3000 brutto.
    Ja właśnie ze względu na matrycę o podwyższonej rozdzielczości ( 1400x1050
    przy 15")
    i karte ATi radeon 9700 byłem skłonny dopłacić te 1500 zł . Teraz oferują
    mi w zamian
    matryce o standartowej rozdzielczosci ( 1280x800 przy panoramicznje 15"' )
    no i trochę lepszą kartę
    Ati Radeo X1600. DLa mnie jest to ( pracuje miedzy innymi jkao serwisant
    sprzetu komputerowego,
    wieć mogę spróbować sie nazwać "fachowcem" :)) to laptop które nie spełnia
    tych warunków.
    Jestem nawet skłonny pójść do sądu bo ta firma mnie irytuje. Sprzedają
    szmelc, podczas częstych odwiedziń
    ludzie przychodzą ciągle z tymi samymi objawami i usterkami ( wady
    fabryczne), który pózniej laskawie wyminiją
    na sprzet o poziom niższy. Dodatkow nie mają go nawet w swojej ofercie wieć
    to pewnie jakiś składak ożywiony z innych
    szmelców :).

    Czy dodatkowe informację coś wnoszą do sprawy czy nadal podrzymujecie swoje
    stanowisko że lepiej brać co dają albo iść
    do sądu i oczekiwać miernego efektu?

  • 5. Data: 2007-04-17 16:57:54
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > Czy dodatkowe informację coś wnoszą do sprawy czy nadal podrzymujecie swoje
    > stanowisko że lepiej brać co dają albo iść
    > do sądu i oczekiwać miernego efektu?

    No wiesz, trzeciej opcji nie ma :-).
    Przy czym nie napisalem "miernego", a trudnego do przewidzenia. Trzymalbym sie
    tego, ze z powodu wymienionych cech doplaciles 1500 zl, czyli polowe wartosci
    sprzetu. To istotne. Tylko dobrze jesli udowodnisz, ze to wlasnie te cechy, a
    nie inne przesadzily o zakupie. Moze jakies szczegolne ich eksponowanie w ofercie?

    A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi dogadac..

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-04-17 17:20:59
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi dogadac..

    Dodam, ze jako (jak sadze) konsument masz jeszcze do dyspozycji Federacje
    Konsumentow.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 7. Data: 2007-04-17 17:31:52
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > ofercie?
    >
    > A przed pojsciem do sadu postaw sprawe jasno i sprobuj sie z nimi

    No to zaglądnąłem do archiwum modeli i oto co tam znalazłem w krótkiej
    charakterystyce

    !!!!Notebook z 15" matrycą o wysokiej rozdzielczości 1400 x 1050 oraz
    wydajną kartą grafiki ATI Mobility Radeon 9700 Pro z 128MB DDR!!!! i
    możliwością pracy z procesorem Intel Pentium M 157-2.0 GHz z 2 MB pamięcią
    cache należącym do rodziny Intel Centrino Dothan. Jest on doskonałym
    notebookiem dla zwolenników najnowszych gier i multimediów, jak również dla
    profesjonalnych użytkowników.

    Link do strony http://tiny.pl/drvb

    Czyli można uznać chyba że te parametry były eksponowane.

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2007-04-17 17:36:00
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Dodam, ze jako (jak sadze) konsument masz jeszcze do dyspozycji Federacje
    > Konsumentow.

    No kiedyś tam byłem w innej sprawie i powiem szczerze że tego typu sprawy
    przerastają możliwości wrocławską Federację Konsumentów. Głownie załatwiają
    oni sprawy związane z reklamacji butów i ciuchów.

    No ale może teraz się coś zmieniło:)

    Pozdrawiam Michał