  • 1. Data: 2007-04-16 10:32:05
    Temat: zwolnienie od kosztów biegłego grafologa terminy
    Od: "Magda" <m...@o...pl>

    Znajoma od której Era chce zapłaty na podstawie podrobionej umowy, wniosła o
    ekspertyze grafologiczną nie jej podpisu na umowie.
    Sąd zobowiązał ją w terminie 7 dni do wpłaty zaliczki na grafologa, co
    prawda niewielkiej ,bo 200zł, ale kobieta jest biedna i dla niej to duża
    suma ,żyje z renty po mężu 500zł i pracy w hipermarkecie 600zł.
    Ma na utrzymaniu nieletnią córke.
    Do 19.04 ma wpłacić tę zaliczke.
    Moze ktoś kompetentny poradzi:
    Czy wniosek o zwolnienie z tej opłaty przedłuży ten termin?
    W jakiej formie ten wniosek czy podobnie jak zwolnienie z opłaty sądowej?
    Czy ma szanse na to zwolnienie?
    W jakim terminie musi ten wniosek złozyć?

    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2007-04-16 10:35:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Magda napisał(a):

    > Czy wniosek o zwolnienie z tej opłaty przedłuży ten termin?

    Tak.

    > W jakiej formie ten wniosek czy podobnie jak zwolnienie z opłaty sądowej?

    Tak. Koniecznie oświadczenie na urzędowym druku.

    > W jakim terminie musi ten wniosek złozyć?

    Przed upływem terminu do wpłacenia zaliczki. Inaczej sąd pominie dowód.

    Niech lepiej jednak przemyśli samą sprawę, czy aby naprawdę to nie ona.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-04-16 12:06:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    A czemu rzeczona znajoma dawno nie powiadomiła organów ścigania o podrobieniu
    jej podpisu przez n/n osoba. Ekspertyza darmowa była by już dawno
    przeprowadzona. Teraz złożył bym na jej miejscu zawiadomienie o przestępstwie
    (lepiej późno niż wcale i wniósł do sądu wniosek o zawieszenie postępowania do
    czasu zakończenia postępowania karnego.

  • 4. Data: 2007-04-16 21:50:44
    Od: "Magda" <m...@o...pl>

> [...]
    > przestępstwie (lepiej późno niż wcale i wniósł do sądu wniosek o
    > zawieszenie postępowania do czasu zakończenia postępowania karnego.

    Na razie Era przedstawiła tylko ksero umowy, nie oryginał , z tego co wiem z
    ksera grafolog nic nie stwierdzi, to ksero jest na pewno fałszywką, ale ma
    napis odpis.
    Czy ktos z Ery mógłby podpisać się za klienta i napisać odpis, że niby takie
    odtworzenie umowy .
    Pełnomocnik Ery nie stawił sie na rozprawie.
    Sąd zobowiązał go do przedstawienia oryginału umowy, a znajomą do wpłacenia
    zaliczki na koszty grafologa w terminie 7 dni.

  • 5. Data: 2007-04-16 22:13:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na razie Era przedstawiła tylko ksero umowy, nie oryginał , z tego co wiem z
    > ksera grafolog nic nie stwierdzi, to ksero jest na pewno fałszywką, ale ma
    > napis odpis.

    To znaczy znajoma nie jest pewna, czy umowę podpisywała, ale to ksero w sądzie
    jest fałszywe?

    > Czy ktos z Ery mógłby podpisać się za klienta i napisać odpis, że niby takie
    > odtworzenie umowy .

    Teoretycznie mógłby. W praktyce o przestępstwo.

    > Pełnomocnik Ery nie stawił sie na rozprawie.
    > Sąd zobowiązał go do przedstawienia oryginału umowy, a znajomą do wpłacenia
    > zaliczki na koszty grafologa w terminie 7 dni.

    Bo zażądała grafologa. Jakby zawiadomiła od razu organa ścigania i przyszła na
    rozprawę z postanowieniem o wszczęciu w tej sprawie postępowania, to wniosek o
    zawieszenie postępowania cywilnego do czasu ujęcia sprawcy sfałszowania
    dokumentu spokojnie by przeszedł.

  • 6. Data: 2007-04-17 08:23:23
    Od: "Magda" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "Magda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To znaczy znajoma nie jest pewna, czy umowę podpisywała, ale to ksero w
    > sądzie jest fałszywe?

    Umowe podpisywała, ale nie tej treści i nie taką jak przedstawili w
    sądzie.Te starą zerwała, zawiadomiła Ere zapłaciła ostatni abonament i
    zapomniała o sprawie.
    Teraz po dwóch latach era chce kary umownej za zerwanie umowy i przedstawia
    ksero zupełnie innego dokumentu niż podpisywała znajoma ,oprócz podpisu nie
    zgadza się tam pare rzeczy, o tym dopiero dowiedziała się z sądu.

  • 7. Data: 2007-04-17 13:07:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ksero zupełnie innego dokumentu niż podpisywała znajoma ,oprócz podpisu nie
    > zgadza się tam pare rzeczy, o tym dopiero dowiedziała się z sądu.

    Skoro zatem się dowiedziała, to niech złoży zawiadomienie o przestępstwie.