    From: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
    Date: Mon, 16 Apr 2007 19:54:36 +0000 (UTC)

    Witam,

    > I teraz sedno sprawy, czy mam się nie zgodzić czy mam zażądać takiego
    > który spełni oba warunki?
    > I czy nowa gwarancja powinna mieć taki sam zapis ( o wymianie na nowy po
    > iluś tam nieudanych naprawach) , wiem że nowe gwarancje nie mają już takiego
    > zapisu.?
    > I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
    > lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?

    Musisz zrozumiec jedna rzecz. Gwarancja to umowa cywilnoprawna miedzy Toba, a
    sprzedawca. Oznacza to, ze:

    1. Jesli masz zapis, ze wymiana miala byc na sprzet podobny, a Ty uwazasz, ze
    nie jest on podobny, bo to czy siamto to mozesz postawic sprzedawcy sprawe
    tak, ze nie przyjmiesz sprzetu, ktory nie spelnia Twoich oczekiwan. Ale on
    moze sie nie zgodzic z Twoja definicja "podobnosci" i wowczas pozostanie Ci
    tylko dochodzenie "podobnosci" przed sadem, co moze byc po pierwsze kosztowne,
    a po drugie trudno tak naprawde okreslic na ile skuteczne (moze sie okazac, ze
    znaczenie mialoby tu na przyklad to, czy wskazane przez Ciebie cechy byly
    jakos szczegolnie akcentowane przy sprzedazy zepsutego laptopa i czy jestes w
    stanie to udowodnic).

    2. Towar po wymianie z tytulu gwarancji jest dalej na tej samej gwarancji, a
    nie na zadnej nowej. Kwestia problematyczna jest natomiast czy gwarancja
    zostanie przedluzona o czas naprawy, czy bedzie biegnac od poczatku (ostatnio
    na ten temat dyskutowalismy i byly rozne opinie).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel