    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wymiana towaru na podstawie zapisów w gwarancji
    Date: Mon, 16 Apr 2007 16:18:39 +0200

    Witam wszystkich, mam do Was pytanie. Jakiś czas temu kupiłem sobie laptopa
    Aristo prestige 700. Laptop został zakupiony jakiś niecałe 2 lata temu za
    kwotę około 4500 brutto. To niestety nie był trafiony zakup, średnio co 3-4
    miesiące występowała w nim awaria uniemożliwiającą jego użytkowanie ( 2 razy
    wymiana płyty głównej , naprawa "układu zasilania".). Koniec końców doczekał
    się 4 poważnych napraw. W gwarancji którą otrzymałem jest zapis stanowiący o
    tym że po 4 naprawach jeżeli sprzęt nadal jest niesprawny to należy się
    wymiana na podobny i znowu się popsuł. Oddałem go do naprawy z żądaniem
    wymiany na nowy,
    Plusem tego Laptopa na tamte czasu ( jak i na te) jest matryca o
    podwyższonej rozdzielczości ( niedostępna dla standartowych matryc), jak i
    karta z prawdziwym akceleratorem 3D. Nie podaję szczegółów aby nie
    zaciemniać sytuacji.

    Po bojach "łaskawie " zdecydowali się na wymianę na nowy( Prestige 1600) ale
    .... Proponują Laptop co prawda nowszego lecz z wymienionych wyżej plusów
    brakuje mu matrycy o podwyższonej rozdzielczości i na dodatek jest ona
    panoramiczna. Każdy kto pracuje na edytorach graficznych wie jak się nie
    komfortowo na niej pracuje.

    I teraz sedno sprawy, czy mam się nie zgodzić czy mam zażądać takiego
    który spełni oba warunki?
    I czy nowa gwarancja powinna mieć taki sam zapis ( o wymianie na nowy po
    iluś tam nieudanych naprawach) , wiem że nowe gwarancje nie mają już takiego
    zapisu.?
    I ostatnie, gwarancja została przedłużona ( odpłatnie) o rok, łącznie 3
    lata. Czy nowy też powinien mieć taką gwarancję?

    Pozdrawiam Michał