eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 1. Data: 2010-10-29 11:19:55
    Temat: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
    kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
    strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
    sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
    zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
    ciągu 10 dni. Robię więc tak:

    1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
    zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
    zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
    co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

    lub,

    2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
    promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
    bonus za zakup sprzętu u mnie.

    Czy takie podejścia do sprawy są ok?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"


  • 2. Data: 2010-10-29 11:25:00
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/29/2010 6:19 AM, januszek wrote:
    > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
    > kupionego np w sklepie Internetowym?
    nie mozna


    > Nie jestem sprzedawcą ale od tej
    > strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
    > sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
    > zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
    > ciągu 10 dni.

    wiec nie sprzedawaj.

    >
    > Czy takie podejścia do sprawy są ok?
    >
    nie sa.


  • 3. Data: 2010-10-29 11:42:03
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:19:55 +0200, januszek napisał(a):

    > 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
    > zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
    > zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
    > co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

    Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.

    > 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
    > promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
    > bonus za zakup sprzętu u mnie.

    W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org


  • 4. Data: 2010-10-29 11:43:19
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-10-2010 13:19, januszek pisze:
    > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
    > kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej
    > strony łatwiej podejść do problemu: hipotetycznie więc sprzedaję towar w
    > sklepie Internetowym. Z pewnych powodów nie jestem w stanie
    > zagwarantować Klientom możliwości jego zwrotu bez podania przyczyny w
    > ciągu 10 dni.
    > Robię więc tak:

    Jak czegoś nie potrafisz robić, to może zajmij się czymś innym?

    >
    > 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
    > zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
    > zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
    > co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
    >
    > lub,
    >
    > 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
    > promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
    > bonus za zakup sprzętu u mnie.
    >
    > Czy takie podejścia do sprawy są ok?

    I właśnie dla ochrony przed takimi spryciarzami mamy przepisy o
    sprzedaży konsumenckiej.

    Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?


    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 5. Data: 2010-10-29 11:47:05
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisa?(a):

    >> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
    >> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
    >> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
    >> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.

    > Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.

    IMO zwraca sie tylko za towar.

    >> 2) do ceny doliczę 500 zł, jednocześnie zaproponuję Klientowi akcję
    >> promocyjną polegającą na tym, że po 14 dniach zwrócę mu 500 zł jako
    >> bonus za zakup sprzętu u mnie.

    > W jaki sposób miałoby to przeszkadzać w zwrocie towaru? ;-)

    Faktycznie, przekombinowalem ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"


  • 6. Data: 2010-10-29 11:48:27
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    [...]

    > Myślisz, że jesteś z takim pomysłem pierwszy?

    Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"


  • 7. Data: 2010-10-29 12:01:45
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.10.2010 13:47, januszek pisze:
    > Olgierd napisa?(a):
    >
    >>> 1) w ofercie wpisuję, że cena obsługi logistycznej i dostawy wynosi 500
    >>> zł. Jednocześnie Klient otrzymuje rabat w wysokości 95%. Jeżeli Klient
    >>> zwróci towar w ciągu 10 dni to automatycznie rabat zostanie anulowany i
    >>> co za tym idzie kwota zwrotu za towar zostanie pomniejszona o te 500 zł.
    >
    >> Ale koszt dostawy też podlega zwrotowi.
    >
    > IMO zwraca sie tylko za towar.

    Nie. Dochodzi do "odstąpienia umowy" - czyli doprowadzenia do sytuacji,
    jakby tej umowy w ogóle nie było.


  • 8. Data: 2010-10-29 12:02:34
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.10.2010 13:19, januszek pisze:
    > Jak zgodnie z prawem można wyłączyć 10-dniowy termin zwrotu towaru
    > kupionego np w sklepie Internetowym? Nie jestem sprzedawcą ale od tej

    Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.


  • 9. Data: 2010-10-29 12:14:17
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:4ccab7f1$1@news.home.net.pl...

    > Nie sprzedawać w sklepie internetowym, tylko we własnej siedzibie.

    Albo wraz z zakupem Klient sklada oswiadczenie, ze zakupuje towar na cele
    zwiazane z prowadzona (chocby i neizarejestrowana) dzialalnoscia gospodarcza
    i dostaje w zwiazku z tym stosowna fakture/rachunek.

    Pozdrawiam
    SDD



  • 10. Data: 2010-10-29 12:15:37
    Temat: Re: Wylaczenie 10 dni na zwrot towaru
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnicld6g.2t3i.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > Nie wiem bo jak napisalem *nie-jestem-sprzedawca*. Pytam.

    A pomysl przeczytales gdzies na jakiejs stronie i go tu wkleiles?

    Pozdrawiam
    SDD


strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1