  • 1. Data: 2010-10-29 06:51:41
    Temat: Rezerwacje domen
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczące możliwości rejestracji nazwy domeny
    przypominającej inną domenę zarezerwowaną przez podmiot zachodni np.
    xxxx.org.
    Ze swojej strony chciałbym zarezerwować domenę xxxx.org.pl - czy w
    związku z tym naruszam prawa do używania nazwy?
    Czy mogę zamieścić informacje związane z tematem strony xxxx.org tyle że
    w języku polskim?

    Pozdrawiam serdecznie
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-10-29 07:35:08
    Temat: Re: Rezerwacje domen
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "FTaQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    domene mozesz sobie zarejestrowac dowolna, problemy zaczna sie wtedy, kiedy
    pod nazwa tej domeny, zaczniesz prowadzic dzialalnosc zbierzna z dzialnoscia
    podmiotu korzystjacego z identycznej nazwy

    to znaczy mozesz sobie zarejestrowac domene np microsoft.net i prowadzic tam
    kwiaciarnie, ale jesli zaczniesz produkowac oprogramowanie lub je
    sprzedawac, mozesz miec problemy

  • 3. Data: 2010-10-29 09:14:23
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > to znaczy mozesz sobie zarejestrowac domene np microsoft.net i prowadzic
    > tam kwiaciarnie, ale jesli zaczniesz produkowac oprogramowanie lub je
    > sprzedawac, mozesz miec problemy

    ba
    nawet moze byc podobna
    byl sobie chlopak, ktory programowal.

    Mike Rowe
    zrobil sobie domene mikerowesoft.com (nie pamietam dokladnie jakie tld bylo)
    gdzie mial swoje programiki ktore napisal.

    przegral z microsoftem

  • 4. Data: 2010-10-29 10:12:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    >
    > to znaczy mozesz sobie zarejestrowac domene np microsoft.net i prowadzic
    > tam kwiaciarnie, ale jesli zaczniesz produkowac oprogramowanie lub je

    To tak generalnie, ale akurat microsoft nie jest dobrym przykładem.

  • 5. Data: 2010-10-29 10:16:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > ba
    > nawet moze byc podobna

    Wymowa istotna

> [...]
    > bylo)
    > gdzie mial swoje programiki ktore napisal.

    Był taki co przegrał microsoft.pl mimo, że zajmował się czymś zupełnie
    innym. Można odszukać. Teraz ma domeny misr(zero)s(zero)ft ...

  • 6. Data: 2010-10-29 10:18:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > To tak generalnie, ale akurat microsoft nie jest dobrym przykładem.

    przytoczylbym strone polsatu, ale oni po latach jakos sie dogadali i
    wykupili/przejeli domene ;)

  • 7. Data: 2010-10-29 13:49:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > przytoczylbym strone polsatu, ale oni po latach jakos sie dogadali i
    > wykupili/przejeli domene ;)

    A Polsat nie jest/nie był polski ?

  • 8. Data: 2010-10-29 15:07:39
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 29.10.2010 11:14, Michał Gut wrote:
    > przegral z microsoftem
    ^^^^^^^^

    Strony doszły do _ugody_. Afair szczegóły nie zostały ujawnione, ale
    domena przez pewien czas przekierowywała na microsoft.com. Obecnie
    wykorzystywana przez podmiot inny niż MS.

    mi

  • 9. Data: 2010-10-29 15:21:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 11:14:23 +0200, Michał Gut napisał(a):

    > Mike Rowe
    > zrobil sobie domene mikerowesoft.com (nie pamietam dokladnie jakie tld bylo)
    > gdzie mial swoje programiki ktore napisal.
    >
    > przegral z microsoftem

    Bo nieopatrznie zapytał ile według nich domena jest warta. Prawnicy MS go
    rozjechali zarzutem zakupu domeny na handel. Gdyby szedł w zaparte, że to
    tylko na swój użytek, to pewnie by wygrał.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-10-29 18:45:03
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 29.10.2010 17:21, Borys Pogoreło wrote:
    > Bo nieopatrznie zapytał ile według nich domena jest warta. Prawnicy MS go
    > rozjechali zarzutem zakupu domeny na handel. Gdyby szedł w zaparte, że to
    > tylko na swój użytek, to pewnie by wygrał.

    Typowy przykład pieniactwa ze strony MS. Koszt całej hecy był spory,
    domena wygasła. Prócz prawników nikt nie miał z tego żadnej korzyści.
    imho MS się skompromitował.

    mi