  • 11. Data: 2014-04-11 09:21:04
    Temat: Re: Wykorzystanie przez pracodawce informacji.
    Od: "GS" <g...@U...com>

    Użytkownik "Chocobo" <b...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5346a82e$0$2379$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Strasznie chaotycznie opisał, ale strzelam, że chodzi mnie więcej o coś w
    > stylu: Są pracownikami orange i obsługują neostradę. Jednocześnie
    > prywatnie korzystają z usług neostrady, szef kazał im uaktywnić jakąś
    > funkcjonalność jako prywatnym użytkownikom (może maja bonusy od ilości
    > nowych aktywacji usługi).
    > Potem korzystając ze słuzbowych możliwości sprawdził, że prywatni klienci
    > (będący jednocześnie pracownikami firmy) tego nie zrobili.
    >
    > marcin
    Chaotycznie, bo nie mogę zbyt wiele szczegółów zdradzić :-)
    Ale trop z epuapem jest trafny i porównanie do Orange i neostrady również.
    I nie dotyczy mnie, ale kilku osób, które nie mają tego dostępu
    elektronicznego aktywowanego i maja za to obcięte premie za kwartał.
    Czy Dyrektor, będąc administratorem danych systemu i mając wiedzę, jakie
    konta są założone, może wykorzystać te wiedze jako pracodawca?
    Sprawa jest specyficzna, gdyż Dyrektor występuje tutaj w dwóch rolach.
    Jakikolwiek inny pracodawca miałby problem, żeby ustalić jakie konta są
    założone w tym systemie i potem ewentualnie wykorzystać tę wiedze.
    Tutaj nie ma problemu z uzyskaniem listy kont. Problem, czy tę listę można
    wykorzystać potem do celów związanych z dyscyplina pracy.

    GS

  • 12. Data: 2014-04-11 11:47:20
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 11.04.2014 07:53, DanW wrote:

    > Nie wiem co to za konto, a to dość istotne. Jeśli miało to na celu
    > zapoznanie się z systemem od strony użytkownika to cenna wiedza, którą
    > można wykorzystać w codziennej pracy.

    To wtedy pracodawca organizuje szkolenia
    i omawia system od strony uzytkownika.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 13. Data: 2014-04-11 12:48:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik DanW m...@g...pl ...

> [...]
    > można wykorzystać w codziennej pracy. Nie wyobrażam sobie np.
    > pracownika banku, który nie zna funkcjonalności systemu internetowego.

    Do tego sa konta testowe...

  • 14. Data: 2014-04-11 15:21:52
    Od: r...@k...net

    W dniu piątek, 11 kwietnia 2014 09:21:04 UTC+2 użytkownik GS napisał:

    > Tutaj nie ma problemu z uzyskaniem listy kont. Problem, czy tę listę można
    > wykorzystać potem do celów związanych z dyscyplina pracy.

    Nie wiem jak na ePUAP ale zakładając konto w dowolnej usłudze internetowej zgadzasz
    się na pewien regulamin w którym informowany jesteś w jaki sposób będą przetwarzane
    Twoje dane osobowe. Zgodnie z ustawą nie można przetwarzać danych (legalnie) w celach
    innych niż wskazane w regulaminie i zaakceptowane przez Ciebie. Jeśli w takim ePUAP
    było że można je przetwarzać do celów wypłaty premii kwartalnej to firma tak
    przetwarzająca dane nie naruszyła ustawy. Chyba że konto jakie miałeś założyć to
    konto służbowe, więc obowiązuje Cię wtedy regulamin wewnętrzny pracodawcy dotyczący
    przetwarzania tych danych a nie regulamin usługi internetowej.

  • 15. Data: 2014-04-11 23:22:38
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Apr 2014 13:52:56 +0200, GS napisał(a):

    > Witam wszystkich.
    > Temat może trochę dziwny, ale już tłumacze o co chodzi.
    > Pracuje w firmie, która udostępnia swoim klientom dostęp elektroniczny przez
    > internet do danych ich dotyczących.

    ciekawe do jakich danych ?
    imie, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania ?
    czy czas spędzony na przerwie ?

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 16. Data: 2014-04-12 09:21:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Apr 2014, Kris wrote:

    > Jakieś konkretne paragrafy?

    Dobre pytanie.
    Bo prowadzi do pytania, czy np. pracownicy Konstalu mogą zostać
    zobowiązani do kupienia sobie po sztuce tramwaju, ewentualnie
    pracownicy jakiejś Hydrobudowy do wskazania gdzie mają staw nad
    którym sobie powinni kazać postawić mostek ;)

    IMVHO, takie zobowiązanie byłoby obejściem zakazu "płatności
    a naturze"; pracownik byłby zobowiązany do przyjęcia części
    zapłaty w postaci świadczenia zakładu na jego rzecz (niby
    dostaje w pieniądzu, ale MUSI zamienić na inną wartość), zamiast
    wynagrodzenia pieniężnego, co narusza art.86.2 KP.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-04-13 21:38:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GS" <g...@U...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Temat może trochę dziwny, ale już tłumacze o co chodzi.
    > Pracuje w firmie, która udostępnia swoim klientom dostęp elektroniczny
    > przez internet do danych ich dotyczących. Dyrektor na spotkaniu z
    > pracownikami "zasugerował", ze taki dostęp powinien sobie uaktywnić
    > również każdy pracownik. Pewnego dnia pracodawca sprawdził, kto ma
    > aktywne konto i osoby, które tego nie miały zostały pozbawione prawa do
    > kwartalnej nagrody.
    > Czy pracodawca miał prawo wykorzystać posiadana wiedzę w ten sposób?
    > Jako podmiot oferujący usługę dostępu do danych posiadł jakąś wiedzę,

    Czyli przetworzył dane niezgodnie z ich przeznaczeniem najprawdopodobniej,
    bo nie sądzę, by celem tej bazy było ustalanie prawa do premii. Ja bym
    poszedł w tym kierunku nie znając bliższych okoliczności.

  • 18. Data: 2014-04-13 22:24:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 21:38:55 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Czyli przetworzył dane niezgodnie z ich przeznaczeniem najprawdopodobniej,
    > bo nie sądzę, by celem tej bazy było ustalanie prawa do premii. Ja bym
    > poszedł w tym kierunku nie znając bliższych okoliczności.
    W teorii ok w praktyce wiesz jak to się skończy.
    Ale EPUAP i bezrobotnemu sie przydaje
    Zresztą nasze Państwo wydało coś koło 50mln na apliakcję dla bezdomnych
    9414,49_mln_zl_na_portal_dla_bezdomnych__Nie__koszto
    wal.html

  • 19. Data: 2014-04-13 23:41:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ps.com...
    napisał:

    > W teorii ok w praktyce wiesz jak to się skończy.

    Nie jestem jasnowidzem.

    > Ale EPUAP i bezrobotnemu sie przydaje

    Skąd wiadomo, że o to chodzi?

    > Zresztą nasze Państwo wydało coś koło 50mln na apliakcję dla bezdomnych
    9414,49_mln_zl_na_portal_dla_bezdomnych__Nie__koszto
    wal.html

    NAwet z tego podlinkowanego artykułu wynika, że to bujda.

  • 20. Data: 2014-04-14 08:25:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 kwietnia 2014 23:41:41 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > NAwet z tego podlinkowanego artykułu wynika, że to bujda.

    https://empatia.mpips.gov.pl/
    Tu sami przyznają że 45mln kosztował.