  • 1. Data: 2014-04-08 17:25:45
    Temat: dostep sluzb do bazy PESEL i paszportow
    Od: "tixe" <t...@w...com>

    Do wyrobienia paszportu obecnie wymaga się złożenia odcisków palców, jak
    myślicie, czy taka baza może zostać wykorzystana do poszukiwania
    przestępcy, którego odciski znaleziono na miejscu zbrodni?
    Druga sprawa: czasami policja szuka kogoś i do listu gończego dołączają
    jakąś starą fotkę, bo niby nie mają innej, nie mogą sięgnąć chociażby po
    zdjęcie z dowodu osobistego? To nie jest nigdzie przechowywane??

  • 2. Data: 2014-04-08 20:00:39
    Temat: Re: dostep sluzb do bazy PESEL i paszportow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tixe t...@w...com ...

> [...]
    > jakąś starą fotkę, bo niby nie mają innej, nie mogą sięgnąć chociażby po
    > zdjęcie z dowodu osobistego? To nie jest nigdzie przechowywane??

    Co do linii papilarnych - nie wiem, ale chetnie się dowiem.
    Co do zdjęć z dowodu - przeciez tez moze byc sprzed nastu lat...
    Zdjęcia przechowywane sa na 100% ale czy to jest jakas centralna baza?

  • 3. Data: 2014-04-08 22:58:24
    Od: "tixe" <t...@w...com>

    wiadomości news:XnsA309C43CEAD84budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > Co do zdjęć z dowodu - przeciez tez moze byc sprzed nastu lat...
    > Zdjęcia przechowywane sa na 100% ale czy to jest jakas centralna baza?

    Czasami przy publikacji listu gończego dają jakąś gównianą fotę w stylu
    gdy go pierwszy raz zatrzymali w wieku 18 lat, a obecnie ma 30, albo z
    jakiejś imprezy,
    stwierdzając brak lepszej fotografii, dlatego w takim wypadku sięgnąłbym
    po tę z dowodu, gdzie widać dokładnie i wyraźnie twarz.

  • 4. Data: 2014-04-08 23:38:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tixe" <t...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > stwierdzając brak lepszej fotografii, dlatego w takim wypadku sięgnąłbym
    > po tę z dowodu, gdzie widać dokładnie i wyraźnie twarz.

    Teraz dowody mają niby ważność 10 lat, więc zdjęcie najdalej jest z przed
    10 lat. To samo z paszportami. Część ludzi jest wiele lat poszukiwanych,
    więc nie ma aktualnych zdjęć. Potrzcie na sygnatury akt, do których są
    poszukiwani.

  • 5. Data: 2014-04-09 03:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > przed 10 lat. To samo z paszportami. Część ludzi jest wiele lat
    > poszukiwanych, więc nie ma aktualnych zdjęć. Potrzcie na sygnatury

    Hmm, a jak ktos po 10 latach nie wymienia to co?

  • 6. Data: 2014-04-09 13:51:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA30A1A4BF6219budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Hmm, a jak ktos po 10 latach nie wymienia to co?

    To ma nieważny paszport, dowód. Ale jak przebywa w innym kraju i już
    uzyskał tam obywatelstwo, to na co mu nowy paszport polski - zwłaszcza gdy
    jest w Polsce poszukiwany przykładowo.

  • 7. Data: 2014-04-09 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To ma nieważny paszport, dowód.

    No i? To nie sprawia automagicznie ze zdjecie się odnowi...

  • 8. Data: 2014-04-09 18:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA30A8FE7ED00Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > No i? To nie sprawia automagicznie ze zdjecie się odnowi...

    Wiem. Odpoiedziałem na pytanie.

  • 9. Data: 2014-04-09 19:36:36
    Od: "tixe" <t...@w...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:53446d73$0$2370$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > przed 10 lat. To samo z paszportami. Część ludzi jest wiele lat
    > poszukiwanych, więc nie ma aktualnych zdjęć. Potrzcie na sygnatury akt,

    Mówię o przypadku, gdy dowód na pewno jest nowszy niż zdjęcie, którym
    dysponuje policja.
    Przy okazji, czy wymiana lub wyrabianie dokumentów jest monitorwane przez
    policję? Niby rzecz oczywista, ale znając stan organizacji państwa, wcale
    bym się nie zdziwił,
    gdy przestępcy spokojnie sobie wyrabiali i wymieniali dowody osobiste i
    prawa jazdy, paszporty mam nadzieję, są lepiej strzeżone :)

  • 10. Data: 2014-04-09 22:09:50
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Apr 2014 19:36:36 +0200, tixe napisał(a):

    > Przy okazji, czy wymiana lub wyrabianie dokumentów jest monitorwane przez
    > policję?

    niby technicznie jak sobie to wyobrażasz ?

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/