  • 41. Data: 2021-11-07 21:19:36
    Temat: Re: Wykonywanie obowiązków zawodowych podczas izolacji
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spoko, dostałem kiedyś wezwanie z podobnego paragrafu (przestępstwo drogowe) gdy
    sąsiad myślał, że mu zarysowałem zderzak na drodze
    wewnętrznej (prywatnej osiedlowej) i na mnie doniósł.
    Respirantkę wyśmiałem w twarz.

    -----

  • 42. Data: 2021-11-07 21:23:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie, tu respiranci mają doświadczenie w żądaniu przesłania im danych 31. dnia po
    terminie występku "bo szef mi dopiero dał".
    Ty nawet nie wiesz, jakie tęgie łby u nas pracują.
    Tylko nie myl z tępymi ;-).

    -----
    > wiele prostsze jest w oparciu o monitoring CCTV z pobliskich drodze obiektów, albo
    rejestratorów z pojazdów.

  • 43. Data: 2021-11-08 00:17:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > to w wypadku próby wykazania, że ktoś korzystał z telefonu podczas jazdy
    > poprzez analizę retencyjnych danych telekomunikacyjnych trzeba by było
    > nie tylko znać dokładny czas, ale jeszcze to z systemem danego
    > konkretnego operatora telekomunikacyjnego.
    >
    > Po za tym sam fakt, że trwała rozmowa wcale nie oznacza, ze kierujący
    > trzymał telefon w ręku. Z uwagi na moją aktywność zawodową dość często
    > zdarza mi się rozmawiać na głośniku. Bo muszę mieć wolne ręce. W
    > samochodzie, w którym nie mam zestawu głośnomówiącego spokojnie da się
    > tak rozmawiać z telefonu leżący na siedzeniu obok.

    Nawet wysyłanie wiadomości tekstowych może się w końcu odbywać głosowo.

    > Udowodnienie, ze ktoś trzymał telefon podczas jazdy o wiele prostsze
    > jest w oparciu o monitoring CCTV z pobliskich drodze obiektów, albo
    > rejestratorów z pojazdów.

    Już trochę pranków było z ciastkami w kształcie telefonu. A przepis
    precyzuje, że nie wolno nic w ręku trzymać, czy mówi wyraźnie o
    prowadzeniu rozmów / wysyłaniu wiadomości?

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2021-11-08 02:17:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Już trochę pranków było z ciastkami w kształcie telefonu. A przepis
    > precyzuje, że nie wolno nic w ręku trzymać, czy mówi wyraźnie o
    > prowadzeniu rozmów / wysyłaniu wiadomości?

    Art. 45.2 pkt. 1 Prawa o Ruchu Drogowym.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-11-08 06:55:22
    Od: Jureq <j...@n...no>

    W dniu Sun, 07 Nov 2021 14:29:15 +0100 (CET), użytkownik A. Filip napisał:

    > A wszystko jak dla mnie sprowadza się na początek do: Czy pracodawca
    > zostawia *dowód* takiego polecenia/zalecenia? Czy jakby co nie będzie
    > miał możliwości wyparcia się?

    A ja miałem już nadzieję, że od czasów Norymbergi, dla wszystykich jest
    ocziwiste, że wykonywanie czyich poleceń sprzecznych z prawem nie jest
    usprawiedliwieniem naruszenia prawa. Jak widac myliłem się.

  • 46. Data: 2021-11-08 07:39:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Udowodnienie, ze ktoś trzymał telefon podczas jazdy o wiele prostsze
    > jest w oparciu o monitoring CCTV z pobliskich drodze obiektów, albo
    > rejestratorów z pojazdów.

    Przepraszam - ale chyba żartujesz. Policja zgłasza się po takie nagrania
    po trzech miesiącach. Chyba wiesz czemu nie dostają?

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2021-11-08 07:51:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Nov 2021 05:55:22 -0000 (UTC), Jureq wrote:

    > A ja miałem już nadzieję, że od czasów Norymbergi, dla wszystykich jest
    > ocziwiste, że wykonywanie czyich poleceń sprzecznych z prawem nie jest
    > usprawiedliwieniem naruszenia prawa. Jak widac myliłem się.

    Pytanie czy tu akurat jest sprzecznez prawem, jesli szef nalega, aby
    pracownik przyjechal do pracy wlasnym czy nawet sluzbowym samochodem,
    w dniu wolnym od pozostalych pracownikow, czyli w zasadzie pozostaje
    w izolacji.

    A wracajac do Norymbergi ... tam skazano wielu za zbrodnie przeciw
    pokojowi, i zbrodnie przeciw ludzkosci.
    Na jakiej podstawie ?

    Mordowanie Zydow i innych w obozach pewnie by sie dalo podciagnac pod
    prawo karne roznych krajow czy konwencje haskie, ale za to wywolanie
    wojny ... hm ..

    Wiec moze nauka z Norymbergii to "zwyciezcow nikt nie sądzi" :-(
    No i druga - a co bedzie, jak przegrasz :-)

    J.

  • 48. Data: 2021-11-08 09:24:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2021 o 07:51, J.F pisze:

> [...]
    > pracownik przyjechal do pracy wlasnym czy nawet sluzbowym samochodem,
    > w dniu wolnym od pozostalych pracownikow, czyli w zasadzie pozostaje

    Nie jest zgodne. Co więcej akurat w przypadku izolacji prawo jest raczej
    akurat zgodne z prawem (przynajmniej teraz, bo w lato to można by się
    zastanawiać czy stan epidemii nie jest skutkiem niedopełnienia
    obowiązków przez pinokia). Masz siedzieć w miejscu odbywania izolacji.

    PS - to czy ktoś to sprawdza i jaka jest realna szansa, że cię złapią to
    akurat inna sprawa - imho wszyscy mają to obecnie w dupie i jak
    przypadkiem cię na mieście dzielnicowy, który wie że masz być w domu,
    nie spotka to nie ma szansy. A jak spotka to pewnie "nie zauważy" bo po
    co mu dodatkowa robota. Apki nie instalujesz, telefon może się
    rozładować - dzielnicowy się dobija do drzwi a ty siedzisz na kiblu albo
    w wanie. Żaden sąd tego nie klepnie, więc i kulson po prostu wpisze, że
    cię widział w oknie, zamiast mieć potem setki papierów i świadkowanie w
    sądzie. Przecież nic mu nie zrobią - w razie draki widział kogoś w oknie
    skąd miał wiedzieć że to kto inny. Pamiętaj - celem istnienia kulsona
    jest dotrwanie do emki bez zbędnego wysiłku i stresu.

    > Mordowanie Zydow i innych w obozach pewnie by sie dalo podciagnac pod
    > prawo karne roznych krajow czy konwencje haskie, ale za to wywolanie
    > wojny ... hm ..

    Pytanie czy mordowanie żydów nie było przypadkiem zgodne z prawem
    lokalnym. No skoro policjant ponoć nie musi się znać na hierarchii
    prawa, to żołnierz tym bardziej. Oczywiście brzmi to absurdalnie, no ale
    jesteśmy na grupie prawniczej - tu nader często robi się kurwę z logiki:P

    > Wiec moze nauka z Norymbergii to "zwyciezcow nikt nie sądzi" :-(
    > No i druga - a co bedzie, jak przegrasz :-)

    Tu ciężko odmówić ci trafnego spostrzeżenia.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-11-08 09:47:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >by się zastanawiać czy stan epidemii nie jest skutkiem niedopełnienia
    >obowiązków przez pinokia). Masz siedzieć w miejscu odbywania

    Rozszerzyc na samochod i pokoj w pracy ? :-)

> [...]
    >widział kogoś w oknie skąd miał wiedzieć że to kto inny. Pamiętaj -
    >celem istnienia kulsona jest dotrwanie do emki bez zbędnego wysiłku i

    a ja bym go bezczelnie o zrobienie zakupow poprosil :-)

    >Pytanie czy mordowanie żydów nie było przypadkiem zgodne z prawem
    >lokalnym.

    Niemieckich - byc moze, ale nie, nie mieli takiej ustawy.
    Polskich, francuskich, czeskich, itp ... tez raczej nie, nawert jesli
    mordowali na terenie Rzeszy, tzn w Oswiecimiu/Auschwitz.

    Poza tym ludnosc cywilna krajow okupowanych podpada pod ochrone
    konwencji haskiej.

    Zrodla podaja pakt Briand-Kellog, ktory Niemcy podpisaly w 1928,
    ale tam kar nie bylo okreslonych
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pakt_Brianda-Kellogga

    >Tu ciężko odmówić ci trafnego spostrzeżenia.

    I teraz co - po wygranych wyborach wyrzucic trzech tzw sedziow TK, i
    jeszcze im kazac pieniadze zwrocic? :-)

    J.

  • 50. Data: 2021-11-08 10:28:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.11.2021 o 09:47, J.F. pisze:

    > Rozszerzyc na samochod i pokoj w pracy ? :-)

    Ale kto ma rozszerzyć?

    > a ja bym go bezczelnie o zrobienie zakupow poprosil :-)

    A on ci bezczelnie powie, żebyś na infolinie zadzwonił, to ci morawiecki
    przyniesie:P Pojebało cię - kulson użyteczny społecznie?

    > Niemieckich - byc moze, ale nie, nie mieli takiej ustawy.

    No ale rozporządzenia może mieli? Obwieszczenia o egzekucjach nawet
    celowo rozpowszechniali więc się nie kryli z mordowaniem ludzi.

    > Poza tym ludnosc cywilna krajow okupowanych podpada pod ochrone
    > konwencji haskiej.

    No ale już rozmawialiśmy o tym. Nawet obecnie funkcjonariusze twoerdzą,
    że co ich jakieś konwencje - oni nie od tego - działają na podstawie
    rozporządzenia a wszystko wyżej to nie ich zmartwienie:P

    > I teraz co - po wygranych wyborach wyrzucic trzech tzw sedziow TK, i
    > jeszcze im kazac pieniadze zwrocic? :-)

    Ciężka sprawa. IMHO sprzątanie po pisie będzie odbywać się na pisich
    zasadach. Czyli robimy co chcemy/musimy, niech się do sądów odwołują. A
    w sądach jeszcze pewnie będą pamiętać. A jak nie to się pozmienia
    prezesów i będą sprawy czekać ad mortem defecatium.

    --
    Shrek