  • 1. Data: 2016-01-11 21:20:15
    Temat: Wyjazd służbowy pociągiem w środku nocy - czy przysługuje taksówka na dojazd do dworca PKP?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy pracodawca ma obowiązek pokryć koszt taksówki w środku nocy?

    Wydaje się to logiczne, skoro wysyła pracownika pociągiem w środku nocy,
    gdy nie kursuje komunikacja miejska.

    Czy są na to jakieś przepisy?

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-01-11 21:35:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-16 o 21:20, Marcin N pisze:
    > Czy pracodawca ma obowiązek pokryć koszt taksówki w środku nocy?
    >
    > Wydaje się to logiczne, skoro wysyła pracownika pociągiem w środku nocy,
    > gdy nie kursuje komunikacja miejska.
    >
    > Czy są na to jakieś przepisy?

    Ja bym rozpisał nocleg w hotelu w pobliżu dworca i zapytał, czy taksówka
    nie wyjdzie taniej. Działa :-)

  • 3. Data: 2016-01-11 22:04:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ja bym rozpisał nocleg w hotelu w pobliżu dworca i zapytał, czy
    > taksówka nie wyjdzie taniej. Działa :-)

    Jeszcze jest kilka wersji droższych.
    Jak pracodawca jest "oszczędny", to za wiele sensownie nie uzgodnisz, więc
    i tak idziesz na wojnę.

    PS
    Pamiętam kiedyś walkę o 25% diety z zagranicznej delegacji
    (szef o mało zawału nie dostał jak rozliczyłem),
    więc ten Twój pracodawca jak już widzisz problem przed wyjazdem,
    też musi być niezła kutwa.

  • 4. Data: 2016-01-11 22:51:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-16 o 22:04, cef pisze:

> [...]
    > (szef o mało zawału nie dostał jak rozliczyłem),
    > więc ten Twój pracodawca jak już widzisz problem przed wyjazdem,

    U mnie księgowa się uparła, że pomimo tego, ze jechałem prywatnym
    samochodem, a rozliczyłem najtańszy bilet bezpośrednio jakimś tam
    autobusem ma to być istniejący kurs. Problemem było to, że czynności w
    tym odległym miejscu skończyłem o 15:00, a ostatni bezpośredni autobus
    do "bazy" miałem o 13:00. Przepychaliśmy się z tym rozliczeniem chyba z
    miesiąc i w końcu rozliczyła mi to po tym minimalnym koszcie.

  • 5. Data: 2016-01-11 23:45:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Czy pracodawca ma obowiązek pokryć koszt taksówki w środku nocy?
    >Wydaje się to logiczne, skoro wysyła pracownika pociągiem w środku
    >nocy, gdy nie kursuje komunikacja miejska.
    >Czy są na to jakieś przepisy?

    Jeden przepis mowi, ze koszty poniesione nalezy zwrocic.

    A drugi - ze pracodawca decyduje o srodkach transportu.

    Ale zaraz - w nocy komunikacja miejska przeciez kursuje :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-01-12 01:44:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-16 o 23:45, J.F. pisze:

    > Jeden przepis mówi, ze koszty poniesione należy zwrócić.
    > A drugi - ze pracodawca decyduje o środkach transportu.
    > Ale zaraz - w nocy komunikacja miejska przecież kursuje :-)

    Nie wszędzie. Mieszkasz zapewne w dużym mieście.

  • 7. Data: 2016-01-12 16:32:34
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jan 2016, Robert Tomasik wrote:

    [...]
> [...]
    > skończyłem o 15:00, a ostatni bezpośredni autobus do "bazy" miałem o 13:00.
    > Przepychaliśmy się z tym rozliczeniem chyba z miesiąc

    Pytaniem jest, czy w Twoim przypadku regulamin pracy przewidywał
    możliwość wypłacenia równowartości biletu "zamiast".
    Trzeba rozróżnić przypadki, kiedy dana ustawa (zarówno prawa pracy
    jak i np. podatkowa) coś nakazuje od tych, kiedy coś dopuszcza.
    Może po prostu wolała skorzystać z wersji "pracownik zgubił
    bilet i składa oświadczenie" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2016-01-12 17:16:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 16:37:12 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
    > On Mon, 11 Jan 2016, Robert Tomasik wrote:
    >
    > [...]
    Robert- na googlegroups od dłuższego czasu Twoich postów nie widać

  • 9. Data: 2016-01-12 20:05:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-01-16 o 17:16, Kris pisze:

    > Robert- na googlegroups od dłuższego czasu Twoich postów nie widać

    Ja ich tam nie blokowałem i nie mam pomysłu, z jakiego powodu.Co więcej
    nie korzystam z tego forum.

  • 10. Data: 2016-01-12 21:22:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    pl...
    > A drugi - ze pracodawca decyduje o srodkach transportu.
    >
    > Ale zaraz - w nocy komunikacja miejska przeciez kursuje :-)

    Co z tego, skoro do przystanku musi iść 2 km (w Białymstoku nie każde osiedle ma
    nocny autobus).