  • 1. Data: 2015-08-22 16:13:53
    Temat: Re: Wyłudzenie pieniędzy - masowe wystawianie faktur za reklamę w Internecie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-22, Max <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Zastanawia mnie jednak fakt, że firmy wystawiły faktury oryginał,
    > zapłaciły podatek (nie wystawiły wcześniej pro formy).

    Nie ma informacji o rozliczeniach metodą kasową?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2015-08-22 17:35:42
    Od: Max <m...@g...com>

    > On 2015-08-22, Max <m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie ma informacji o rozliczeniach metodą kasową?

    http://kompsat.cba.pl/1.jpg
    http://kompsat.cba.pl/2.jpg
    http://kompsat.cba.pl/3.jpg
    http://kompsat.cba.pl/4.jpg

    Jedna z faktur została wysłana za pobraniem jak widać. Trzeba było
    zapłacić...

    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-08-22 19:18:49
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 22.08.2015 o 17:35, Max pisze:

    > http://kompsat.cba.pl/1.jpg
    > http://kompsat.cba.pl/2.jpg
    > http://kompsat.cba.pl/3.jpg
    > http://kompsat.cba.pl/4.jpg
    >
    > Jedna z faktur została wysłana za pobraniem jak widać. Trzeba było
    > zapłacić...
    >
    > Co o tym sądzicie?

    http://www.centrum-firm.net/regulamin/ ciekawy regulamin.
    Ja np. nie mogę pojąć jeśli:
    Rejestracja w serwisie, publikacja
    1. Rejestracja w Centrum Firm odbywa się poprzez zamówienie oraz zapłatę
    wybranego pakietu Usługodawcy. Zapłata jest jednoznaczna z
    zaakceptowaniem treści OWH.

    Jeśli Pańska firma niczego nie płaciła (bo ktoś mógł wpisać dane firmy
    do formularza rejestracyjnego na stronie), to nie maja prawa niczego
    publikować. Więc jeśli nie zapłacono, to umowa nie została zawarta, bo
    nie zaakceptował Pan treści OWH (ogólne warunki handlowe).
    Jeśli nie mieli prawa publikować danych firmy, to nie mogą domagać się
    zapłaty za nie wykonaną usługę.

    Moim zdaniem należy wykonać kopię strony i zgłosić do organów ścigania o
    próbę wyłudzenia.

    --
    Bo my jesteśmy dziś mniej pazerni
    Roślinożerni, roślinożerni

    (Zenon Laskowik, ,,Z tyłu sklepu", 1980 r.)

  • 4. Data: 2015-08-22 19:37:21
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 22.08.2015 o 19:18, Jozef Stanin pisze:

    > http://www.centrum-firm.net/regulamin/ ciekawy regulamin.

    Nie chce mi się czytać ale firmy mają prawdopodobnie taki sam regulamin
    http://www.e-firmoteka.pl/regulamin
    oraz taką samą mapkę pogody na stronie
    Sorki za odpowiedź do siebie :)

  • 5. Data: 2015-08-22 19:39:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-08-15 o 19:18, Jozef Stanin pisze:

> [...]
    > zapłaty za nie wykonaną usługę.
    >
    > Moim zdaniem należy wykonać kopię strony i zgłosić do organów ścigania o

    Ja bym ich załatwił w ten sposób, że powiadomił skarbówkę o wystawieniu
    masy faktur. Podejrzewam, że 99% tych faktur nie zostanie zapłaconych,
    bowiem brak do tego podstawy, a przecież zostały wystawione i podlegają
    opłacie.

  • 6. Data: 2015-08-24 08:43:50
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Przecież na tych fakturach jest sposób płatności gotówka i że zapłacono gotówką i
    pozostaje do zapłaty 0,00. Więc w czym problem?

    Z pewnością to jakiś trik by się zalogować, zaakceptować jakiś regulamin i wtedy
    naliczą na ostro.

  • 7. Data: 2015-08-24 16:30:12
    Od: Jozef Stanin <g...@g...com>

    W dniu 24.08.2015 o 08:43, Konfabulator Konfabulatorski pisze:
> [...]
    pozostaje do zapłaty 0,00. Więc w czym problem?

    > Z pewnością to jakiś trik by się zalogować, zaakceptować jakiś regulamin i wtedy

    http://kompsat.cba.pl/2.jpg - ta też 0 zł do zapłaty?
    Pewnie te loginy i hasła mogą mieć jakieś znaczenie, ale jakie? Kto na
    fakturze podaje takie dane?

  • 8. Data: 2015-08-25 14:18:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2015 23:43:50 -0700 (PDT), Konfabulator
    Konfabulatorski <k...@1...pl> wrote:
    > Przecież na tych fakturach jest sposób płatności gotówka i że z
    > apłacono gotówką i pozostaje do zapłaty 0,00. Więc w czym problem

    To że gotówka nie oznacza że de facto zapłacono bo nie ma na tej fa
    sformułowamia "zapłacono gotówką". Może być tak zwany "kredyt
    kupiecki". Nabywca zapłaci gotówką później i dostanie KP na tą
    kwotę.Obawiam się, że po pewnym czasie przyjdą wezwania do zapłaty do
    tych faktur.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-08-25 14:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >kupiecki". Nabywca zapłaci gotówką później i dostanie KP na tą
    >kwotę.Obawiam się, że po pewnym czasie przyjdą wezwania do zapłaty do

    Ale jest sformulowanie "zaplacono dotychczas"
    http://kompsat.cba.pl/1.jpg

    Jesli nie jest to pomylka w danych klienta, jakis zlosliwy kawal, to
    ... licza na to, ze za 3 lata wysla druga fakture i klient tym razem
    zaplaci ?

    Trzeba wyjasnic.

    J.

  • 10. Data: 2015-08-25 16:58:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Aug 2015 14:31:43 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale jest sformulowanie "zaplacono dotychczas"
    > http://kompsat.cba.pl/1.jpg

    A tu już inna fa. Taką można wrzucać w koszty, licząc że przy
    kontroli nie będzie z wystawcą tej fa krzyżówki :-)

    > Jesli nie jest to pomylka w danych klienta, jakis zlosliwy kawal,
    > ... licza na to, ze za 3 lata wysla druga fakture i klient tym
    razem
    > zaplaci ?

    Wystawca tej fa dołożył do niej już teraz VAT i pod doch o. Ma
    liczyć na to, że za 3 lata coś być może się z tego zwróci i to pod
    warunkiem, że ta fa nie jest lipna?

    --
    Marek