  • 181. Data: 2005-07-03 23:13:27
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:da9r5r$9t$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. Twierdzę, ze dyrektor nie uzyskuje jakichkolwiek korzyści (poza
    > realizacją celu wychwawczego) z tego względu, ze praca zadana uczniowi
    > nie jest niezbędna dla szkoły (czyli gdyby uczen nie przekopał/zgrabił
    > etc) nic by się nie stało.

    To,że przekopanie tego trawnika nie jest niezbędne dla szkoły wcale nie
    powowduje, że jest bezwartosciowe.

    > 2. Realizacja tego typu zadań MOZE być zapisana w statucie szkoły jako
    > środek wychowawczy. I nie wydaje mi się strasznym problemem
    odpracowanie
    > nieuzasadnionej nieobecności takim samym czasem prac na dobro
    społeczne
    > (ba ja bym to rozwijał na np.: prace porządkow na rzecz gminy).

    Jeśli jest zapisana.

    > 3. Wydanie dokumentu - jeżeli jest zapisane jako środek wychowawczy -
    > rada może chyba uzależnić promocje i wydanie świadectwa od spełnienia
    > warunków - coś w rodzaju egzaminu dodatkowego, ty razem z zachowania
    ;-)

    Nie można. Zgodnie z ustawą decyzja o promocji lub nie musiała zostać
    podjęta bodaj 7 dni przd zakończeniem roku szkolnego.

    > 4. Dyrektorowi duże brawa ;-)

    Za oryginalność - przyłączam się.

  • 182. Data: 2005-07-03 23:36:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Żyła wrote:

> [...]
    > realizacją celu wychwawczego) z tego względu, ze praca zadana uczniowi
    > nie jest niezbędna dla szkoły (czyli gdyby uczen nie przekopał/zgrabił
    To po jaką cholerę każe to robić uczniom.
    Miało być wychowanie przez pracę, a nie czyszczenie kibla szczoteczką do
    zębów dla zasady.

> [...]
    > nieuzasadnionej nieobecności takim samym czasem prac na dobro społeczne
    > (ba ja bym to rozwijał na np.: prace porządkow na rzecz gminy).

    Nikt tego planu nie zatwierdzi, a po przedstawieniu go przez dyrektora w
    kuratorium raczej ktoś w kuratorium się mocno za głowę złapie jak to
    możliwe, że on przeszedł konkurs.
    Chyba, że jest to technikum i w ramach warsztatów szkolnych mu to
    przepuszczą. Ale napewno nie jako odpracowywanie nieobecności.

    > 3. Wydanie dokumentu - jeżeli jest zapisane jako środek wychowawczy -
    > rada może chyba uzależnić promocje i wydanie świadectwa od spełnienia
    > warunków - coś w rodzaju egzaminu dodatkowego, ty razem z zachowania ;-)

    Nie może.

  • 183. Data: 2005-07-04 08:18:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:da9r5r$9t$1@nemesis.news.tpi.pl Marcin Żyła
    <m...@m...com> pisze:

    > 3. Wydanie dokumentu - jeżeli jest zapisane jako środek wychowawczy -
    > rada może chyba uzależnić promocje i wydanie świadectwa od spełnienia
    > warunków - coś w rodzaju egzaminu dodatkowego, ty razem z zachowania ;-)
    W szkole publicznej nie może.
    Warunki promowania określa Rozp. MENiS z dnia 7 września 2004 r. w sprawie
    warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
    słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach
    publicznych (Dz. U. Nr 199, poz. 2046 oraz z 2005 r. Nr 74, poz. 649).
    A warunki wydawania dokumentów Rozp. MENiS z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie
    zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków
    szkolnych sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także
    zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą
    oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 58, poz.
    504).

    > 4. Dyrektorowi duże brawa ;-)
    Na pożegnanie...? ;)

    Jotte

  • 184. Data: 2005-07-04 08:48:20
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie sądzę, żeby im ktoś kazał, oni po prostu dostali propozycję nie do
    > odrzucenia i się na to zgodzili. Zapewne również za zgodą rodziców.
    > To już zupełnie inna sprawa.
    > Gdyby im kazano, grożąć niewydaniem świadectwa, albo wręcz niewydając
    > świadectwa to dyrektor złamał prawo.
    czasem dla wiekszego dobra, mozna zlamac prawo, w tym przypadku tak
    mysle bylo, a pozatym date na swiadectwie mozna dopisac na koncu i wtedy
    jest ono wlasnoscia ucznia, albo wystawic date puzniejsza, np 24.07 i po
    problemie ;)

  • 185. Data: 2005-07-04 09:20:18
    Temat: Re: Wychowanie przez prac
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jest niezbędna dla szkoły (czyli gdyby uczen nie przekopał/zgrabił etc)

    normalnie za wykoananie takiej pracy zaplacilby pieniadze, jest to korzysc

> [...]
    > nieuzasadnionej nieobecności takim samym czasem prac na dobro społeczne
    > (ba ja bym to rozwijał na np.: prace porządkow na rzecz gminy).

    nie w wakacje,

    > 3. Wydanie dokumentu - jeżeli jest zapisane jako środek wychowawczy - rada
    > może chyba uzależnić promocje i wydanie świadectwa od spełnienia
    > warunków - coś w rodzaju egzaminu dodatkowego, ty razem z zachowania ;-)

    rada nie stanowi prawa w polsce

    > 4. Dyrektorowi duże brawa ;-)

    i wyrok

    P.

  • 186. Data: 2005-07-04 09:43:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >czasem dla wiekszego dobra, mozna zlamac prawo,

    nie mozna, mozna dostac zlagodzony wyrok,

    w tym przypadku tak
    >mysle bylo, a pozatym date na swiadectwie mozna dopisac na koncu i wtedy
    >jest ono wlasnoscia ucznia, albo wystawic date puzniejsza, np 24.07 i po
    >problemie ;)

    albo pozczyatc slownik :) (późniejsza) , teraz na jakiej podstawie mialby
    wystawic swiadectwo w srodku wakacji gdy rok szkolny trwa do ktoregos tam
    czerwca?

    P.

  • 187. Data: 2005-07-04 10:12:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dab0cu$qol$1@inews.gazeta.pl Przemek R...
    .pl> pisze:

    > rok szkolny trwa do ktoregos tam czerwca?
    Rok szkolny trwa do 31 sierpnia.

    Jotte

  • 188. Data: 2005-07-04 11:39:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> pisze:

    > Rok szkolny trwa do 31 sierpnia.

    rok szkolny trwa do ktorego czerwca z zaczyna sie 1 wrzesnia,

    P.

  • 189. Data: 2005-07-04 12:46:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:

    > Na pożegnanie...? ;)

    dobre dobre

  • 190. Data: 2005-07-04 12:48:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Harry wrote:

    > czasem dla wiekszego dobra, mozna zlamac prawo, w tym przypadku tak
    > mysle bylo,

    taa, w uzasadnionych przypadkach jeżeli chroni się dobro wyższej wartości.
    Można polemizować, czy poprzez przekopanie boiska szkolnego uchroniło
    się dziecko, przed zejściem na złą drogę iw ten sposób łamiąc prawo
    uchorniło się większe dobro :)

    > a pozatym date na swiadectwie mozna dopisac na koncu i wtedy
    > jest ono wlasnoscia ucznia, albo wystawic date puzniejsza, np 24.07 i po
    > problemie ;)

    Nie można.