    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota mieszkaniowa - niegłosowanie uchwały.
    Date: Thu, 16 Mar 2017 06:18:54 +0100

    > Ja dawno wyleczyłem się z takich namiastek demokracji, tym niemniej jak
    > coś takiego czytam, to zawsze się zastanawiam nad tym, ze skoro
    > większość coś chce, a Zarząd kombinuje, czemu owa większość nie zmieni
    > zarządu?

    To w ogóle dość ciekawy przypadek. Zarząd jest dobry, bo wykopał zarząd
    deweloperski. Uchwała która wyleciała była propozycją zarządu i to nie
    zarząd wysunął wniosek, żeby jej nie głosować;)

    > Zamiennie na zebraniu wnoszą uchwałę, że Zarząd ma to przegłosować i
    > tyle. No chyba, że ta większość nie jest większością, albo ja już nie
    > rozumiem.

    Było wyjaśnione wczesniej - uchwała ma poparcie na poziomie powiedzmy 60
    - więc finalnie pewnie przejdzie. Na zebraniu są ludzie bardziej
    zaangażowani, wiec o bardziej skrystalizowanych poglądach i powiedzmy 60
    procent jest przeciw. I w ten sposób uwalasz kilkunastoma głosami
    uchwałę, która normalnie mogłaby przejść. Argument był taki "bo oszołomy
    będą głosować nie myśląc, więc ja jestem za tym, żeby tu przegłosować,
    żeby nie głosować".

    Shrek