  • 1. Data: 2023-12-06 13:36:04
    Temat: dżentelmeni jezdni
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dziewczynka chce przejść na pasach:
    https://www.youtube.com/watch?v=RLeSwPSlCOE

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-12-06 14:18:51
    Temat: Re: dżentelmeni jezdni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 13:36, Olin pisze:
    > Dziewczynka chce przejść na pasach:
    > https://www.youtube.com/watch?v=RLeSwPSlCOE
    Mądre dziecko. Może stała za daleko od krawędzi i myśleli, ze tylko stoi
    - ale to też akurat z jej strony mądre.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-12-06 14:30:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Dec 2023 14:18:51 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Może stała za daleko od krawędzi i myśleli, ze tylko stoi

    To w którym miejscu trzeba stać, żebyś pomyślał, że pieszy jednak chce
    przejść?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2023-12-06 14:51:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 14:30, Olin pisze:
    > To w którym miejscu trzeba stać, żebyś pomyślał, że pieszy jednak chce
    > przejść?
    Nie wiem. Ale lepiej stać dalej, bo to bezpieczniej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-12-06 15:11:00
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Dec 2023 14:51:48 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > lepiej stać dalej, bo to bezpieczniej.

    Słusznie.
    Swoją drogą ciekawe, gdzie to było, bo u mnie prawie wszyscy kierowcy
    grzecznie zatrzymują się, kiedy dopiero zbliżam się do pasów.
    Tutaj 3 buraków z rzędu, a i ten czwarty jakoś się nie kwapił do hamowania
    zanim kamerkowicz go nie zablokował.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2023-12-06 16:13:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wiem. Ale lepiej stać dalej, bo to bezpieczniej.

    Ale ona nie chce stać, tylko przejść.
    Czyli jak daleko od przejścia trzeba stać, żeby stać bezpiecznie i
    równocześnie, żeby kierowca wiedział, że nie chce stać, lecz przejść?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 7. Data: 2023-12-06 17:27:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 16:13, Kviat pisze:

    > Ale ona nie chce stać, tylko przejść.

    Niestety nie można wszystkie skodyfikować.

    Robert

  • 8. Data: 2023-12-06 18:31:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niestety nie można wszystkie skodyfikować.

    Oczywiście.
    Tylko dlaczego to pieszy ma wiedzieć, że lepiej stanąć dalej bo
    bezpieczniej, a kierowca nie musi wiedzieć, że jak pieszy stoi dalej, to
    chce przejść, więc jedzie, bo przecież stoi dalej, więc nie chce przejść?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2023-12-07 01:01:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Mądre dziecko. Może stała za daleko od krawędzi i myśleli, ze tylko stoi
    > - ale to też akurat z jej strony mądre.

    Dziewczynka mądra, ale jeśli ta cała banda nie zauwazyła, że pojazd z
    przeciwka też stoi przed tym przejściem to jednak problem ma ta banda.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-12-07 16:16:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dziewczynka mądra, ale jeśli ta cała banda nie zauwazyła, że pojazd z
    > przeciwka też stoi przed tym przejściem to jednak problem ma ta banda.

    Niekoniecznie. Gdy zwracałem tu uwagę, że koncepcja pierwszeństwa osoby
    wchodzącej na przejście jest niedorzeczna, bo kierowca nie wie, co
    zamierza pieszy, to spotkało się z krytyką. Ale kilka miesięcy dokładnie
    na takim stanowisku staną Sąd Najwyższy. Pieszy ma pierwszeństwo, gdy
    jest na przejściu. Wejść pod nadjeżdżający pojazd mu nie wolno.

    W przestawionej na filmie sytuacji nikt nie OMIJA pojazdu, który
    najprawdopodobniej zatrzymał się celem przepuszczenia dziecka. Oni się z
    nim WYMIJAJĄ, a nie ma zakazu takiego postępowania. Można b y
    dyskutować, czy gdyby dziecko weszło na te pasy, to byłoby wtargnięcie,
    czy nie, ale ona nie weszła. Co myślał kierujący tym nadjeżdżającym
    pojazdem?

    Tu już zaczynamy gdybanie. Mógł uznać, że dziecko, które nie próbuje
    wejść po prostu nie ma takiego zamiaru. Albo uznał, że gwałtowne
    hamowanie celem przepuszczenia pieszej spowoduje zagrożenie, ze ktoś na
    niego najedzie. Wydaje mi się, że to dziecko mogło bezpiecznie przejść w
    tej luce między pojazdami, choć doceniam, że nie upewniwszy się, ze to
    się da bezpiecznie zrobić nie weszła na jezdnię.

    Natomiast problem największy ma osoba, która to nagrała. Zabawiła się w
    szeryfa i zajechała drogę pojazdowi z naprzeciwka. Doceniam wyższość
    celu, ale to wykroczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik