  • 1. Data: 2023-12-06 13:47:23
    Temat: Wystrzał na komisariacie w Radomiu
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Czy jeśli policjant sprawdza pistolet przy tej donicy z piaskiem (z
    napisem tu kieruj broń) na posterunku i wystrzeli w ten piasek całkiem
    przypadkiem, to ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną?

    https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-wystrzal-
    w-komisariacie-w-radomiu-kula-przebila-szybe,nId,719
    2983#crp_state=1

    Kula przebiła szybę w komisariacie

    Jak ustalił reporter RMF FM, wystrzał nastąpił podczas przeładowywania
    broni przez doświadczonego policjanta. W tym dniu zaplanowane było
    obowiązkowe strzelanie dla funkcjonariuszy tej jednostki.

  • 2. Data: 2023-12-06 14:37:35
    Temat: Re: Wystrzał na komisariacie w Radomiu
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2023 o 13:47, Monika Głowacka pisze:
    > Czy jeśli policjant sprawdza pistolet przy tej donicy z piaskiem (z
    > napisem tu kieruj broń) na posterunku i wystrzeli w ten piasek całkiem
    > przypadkiem, to ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną?

    To się kulochwyt nazywa i po to jest, ale że u nas z każdego zgubionego
    lub wystrzelonego pocisku trzeba się tłumaczyć, to się wszyscy "święci"
    będą przypierdalać i robić przy tym kariery.

    > https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-wystrzal-
    w-komisariacie-w-radomiu-kula-przebila-szybe,nId,719
    2983#crp_state=1

    > Kula przebiła szybę w komisariacie

    No z tą szybą to trochę lipa, bo nawet jak nie ma w pobliżu kulochwytu,
    to celować powinien w podłogę, a tu wychodzi że machał tą bronią.

    > Jak ustalił reporter RMF FM, wystrzał nastąpił podczas przeładowywania
    > broni przez doświadczonego policjanta. W tym dniu zaplanowane było
    > obowiązkowe strzelanie dla funkcjonariuszy tej jednostki.

    Funkcjonariusz powinien być jak nic poszkodowanym - Casus Szymczykus.

  • 3. Data: 2023-12-06 14:49:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 14:37, nadir pisze:
    > To się kulochwyt nazywa i po to jest, ale że u nas z każdego zgubionego
    > lub wystrzelonego pocisku trzeba się tłumaczyć, to się wszyscy "święci"
    > będą przypierdalać i robić przy tym kariery.

    W materiale wzmiankowano, ze pocisk przez okno wyleciał. To trochę kłuci
    się z koncepcją kulochwytu. Strzał w kulochwyt też nie powinien się
    zdarzyć, ale tragedii bym z tego nie robił.

> [...]
    > No z tą szybą to trochę lipa, bo nawet jak nie ma w pobliżu kulochwytu,
    > to celować powinien w podłogę, a tu wychodzi że machał tą bronią.

    W jaką podłogę? Celuje się w kulochwyt. Z tym, że nie szedzie są te
    kulochwyty.

    > Funkcjonariusz powinien być jak nic poszkodowanym - Casus Szymczykus.

    Sądzisz, że mógł nie wiedzieć, że to pistolet?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-12-06 15:05:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Dec 2023 14:49:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Strzał w kulochwyt też nie powinien się
    > zdarzyć, ale tragedii bym z tego nie robił.

    Kula poleciała w stronę centrum handlowego; nie ma sprawy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-12-06 15:45:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 13:47:23 +0100, Monika Głowacka wrote:
    > Czy jeśli policjant sprawdza pistolet przy tej donicy z piaskiem (z
    > napisem tu kieruj broń) na posterunku i wystrzeli w ten piasek całkiem
    > przypadkiem, to ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną?

    Myslę, że tak.
    W końcu powinien umiec sprawdzic bron bez wystrzelenia.

    Ale za ostrzelanie donicy, to odpowiedzialnosc jakas minimalna -
    ustna nagana bez wpisania do akt?

    > https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-wystrzal-
    w-komisariacie-w-radomiu-kula-przebila-szybe,nId,719
    2983#crp_state=1

    > Kula przebiła szybę w komisariacie

    No ale tu sytuacja calkiem inna, to i zarzuty inne :-)

    J.

  • 6. Data: 2023-12-06 15:53:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    > W materiale wzmiankowano, ze pocisk przez okno wyleciał. To trochę kłuci
    > się z koncepcją kulochwytu.

    Pani pytała o donicę z piaskiem to wyjaśniałem.

    > Strzał w kulochwyt też nie powinien się zdarzyć, ale tragedii bym z tego nie robił.

    Ależ ja to doskonale wiem, tylko sam wiesz jaka jaja się dzieją gdy
    zaginie choć jeden nabój. A już niekontrolowany wystrzał? Toż to
    tragedia narodowa.
    No ale skoro mamy w kraju przepisy, że za posiadanie nawet zardzewiałego
    naboju z wojny secesyjnej można zostać okrzykniętym terrorystą, to czego
    się spodziewać.

    > W jaką podłogę?

    Proszę Cię, nie widziałeś nigdy jak koledzy wyciągają broń z szafy i
    przeładowują?

    > Celuje się w kulochwyt. Z tym, że nie szedzie są te kulochwyty.

    Ja to doskonale wiem, a szafy z bronią prawie że wszędzie i trzeba jakoś
    tą broń przed włożeniem w kaburę sprawdzić, wiec celuje się podłogę a
    nie w okno.
    I proszę nie pisz tylko, że to niemożliwe, bo rozporządzenia, bo
    przepisy. Ja takie akcje na własne oczy widywałem.

    > Sądzisz, że mógł nie wiedzieć, że to pistolet?

    Nie wiem co tam miał w głowie, może myślał, że to głośnik lub
    zapalniczka jakaś?

  • 7. Data: 2023-12-06 16:08:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 15:53:26 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > No ale skoro mamy w kraju przepisy, że za posiadanie nawet zardzewiałego
    > naboju z wojny secesyjnej można zostać okrzykniętym terrorystą, to czego

    No ale nie zaginął. Jest.

    I w zalezności od nastawienia komendanta, mozna z tego zrobic grubą
    aferę, albo małą aferke, albo pogrozic palcem i kazać rozpisać zużycie
    na strzelnicy - która była w planach :-)

    J.

  • 8. Data: 2023-12-06 16:25:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2023 o 16:08, J.F pisze:

    > No ale nie zaginął. Jest.

    Zdaje się, że jedna część poleciała w "kosmos". Nawet jak się znalazła,
    to wystrzał jednak był. A jak był to trzeba wyjaśnić czy słuszny.

    > I w zalezności od nastawienia komendanta, mozna z tego zrobic grubą
    > aferę, albo małą aferke, albo pogrozic palcem i kazać rozpisać zużycie
    > na strzelnicy - która była w planach :-)

    Nie jak piszą już o tym w gazetach i kula poleciała ciul wie gdzie, i
    ciul wie kto ją znajdzie.

  • 9. Data: 2023-12-06 17:45:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 16:25:59 +0100, nadir wrote:

    > Zdaje się, że jedna część poleciała w "kosmos". Nawet jak się znalazła,
    > to wystrzał jednak był. A jak był to trzeba wyjaśnić czy słuszny.

    Tu poleciała i stworzyła zagrozenie, to juz sprawa karna :-P

    Ale jakby skonczyła w kulochwycie, to by była.

    > Nie jak piszą już o tym w gazetach i kula poleciała ciul wie gdzie, i
    > ciul wie kto ją znajdzie.

    Szczesliwie chyba nikt nie zglosil postrzelenia.

    J.

  • 10. Data: 2023-12-06 20:15:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 17:45, J.F pisze:

    > Tu poleciała i stworzyła zagrozenie, to juz sprawa karna :-P
    >
    > Ale jakby skonczyła w kulochwycie, to by była.

    > Szczesliwie chyba nikt nie zglosil postrzelenia.

    Może na wiosnę spod śniegu wyłoni się ciało?

    Robert