  • 1. Data: 2008-05-27 10:23:56
    Temat: Wrobiony w szambo.
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    Była sobie nieruchomość, działka i dwa domy na niej.
    Właciciel podzielił ją na dwie. Na każdej został jeden dom.

    Kupiłem jeden z nich z czescia działki. Oczywiście działka podzielona
    pod względem prawnym ok, notarialne zapisy itp. Od strony formalnej
    wszystko jest ok.

    Ostatnio spostrzegłem jednak, że szambo od domu (który sobie sprzedający
    zostawił) znajduje się na mojej działce (wziąłem kserokopie aktualnej
    mapy z geodezji i tak jest). Wiem, moje niedopatrzenie ale fakt jest
    faktem.

    Czy w takiej sytuacji własciciel tamtego małego domu może sobie rościć
    jakieś prawa do uzytkowania tego szamba na mojej działce ? Dodam, że nie
    było to w żaden sposób uzgadniane, ani nie ma o tym wzmianki w akcie
    notarialnym.

    Czy mogę od niego żądać przeniesienia szamba na teren swojej działki ?

    Jeżeli tak to są na to jakies "ustawowe" terminy ?

    Dodatkowo zauwazyłem, że blisko powierzchni szamba jest jakaś rurka,
    która odprowadza nadmiar z szamba bezposrednio do gleby na mojej
    działce, wykonana jeszcze przez niego. Jak sądze jest to niedozwolone.

    Ogólnie, czy taki stan rzeczy rodzi dla mnie jakieś konsekwencje prawne ?

    Bogdan

  • 2. Data: 2008-05-27 11:23:29
    Temat: Re: Wrobiony w szambo.
    Od: "adym" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Bogdan" :

> [...]
    > notarialnym.
    >
    > Czy mogę od niego żądać przeniesienia szamba na teren swojej działki ?

    Faktycznie wraz z przejeciem terenu, na ktorym sa nieruchmości, przyłącza czy inne
    instalacje stałeś sie posiadaczem tego szamba i o ile nie było o nim wzmianki w akcie
    notarialnym mozesz z nim zrobic co zechcesz. Czyli mozesz powiedziec sasiadowi, ze
    musi szambo przeniesc (o ile to mozliwe) lub zapewnic sobie odprowadzanie sciekow w
    inny sposob. Ewentualnie mozesz zawiazac z nim odplatną umowę za korzystanie z tego
    szamba :)

  • 3. Data: 2008-05-27 18:38:20
    Od: Heming <n...@n...pl>

    adym pisze:

> [...]
    inny sposob. Ewentualnie mozesz zawiazac z nim odplatną umowę za korzystanie z tego

    Albo odplatna sluzebnosc szamba. :)

  • 4. Data: 2008-05-27 19:51:46
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Dodatkowo zauwazyłem, że blisko powierzchni szamba jest jakaś rurka,
    > która odprowadza nadmiar z szamba bezposrednio do gleby na mojej
    > działce, wykonana jeszcze przez niego. Jak sądze jest to niedozwolone.

    Na początek spisujcie liczniki wody i dzielcie się proporcjonalnie
    opłatą za wywóz. A rurke mozesz zlikwidowac ... ale pewnie znów ją
    zamontujesz jak zobaczysz ile trzeba płacić za wywóz :))))))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-05-28 06:28:51
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    KsZZysiek pisze:

    > Na początek spisujcie liczniki wody i dzielcie się proporcjonalnie
    > opłatą za wywóz. A rurke mozesz zlikwidowac ... ale pewnie znów ją
    > zamontujesz jak zobaczysz ile trzeba płacić za wywóz :))))))

    To szambo słuzy wyłacznie dla jego domu. Własnie dziś będa wywozić moje
    szambo, wiec ceny znam. Wolę jednak sobie nie zatruwać działki, wiedząc
    ze w perspektywie ok 1.5 roku miasto ma w planie wybudowac u nas sieć
    kanalizacyjną.

  • 6. Data: 2008-05-28 07:08:29
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > To szambo słuzy wyłacznie dla jego domu. Własnie dziś będa wywozić moje

    W takim razie likwiduj "rurke" i wyznacz mu 2 tygodnie na rozwiązanie
    tego problemu. Po 2 tygodniach odcinasz rure na granicy i po sprawie.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-05-28 09:36:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    KsZZysiek napisał(a) :

    > W takim razie likwiduj "rurke" i wyznacz mu 2 tygodnie na rozwiązanie
    > tego problemu. Po 2 tygodniach odcinasz rure na granicy i po sprawie.

    Miałeś na myśli chyba zatkanie wlotu do szamba. Taka decyzja
    gwałtownie powinna przyspieszyć podpisanie umowy :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B