    From: Bogdan <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wrobiony w szambo.
    Date: Tue, 27 May 2008 12:23:56 +0200

    Była sobie nieruchomość, działka i dwa domy na niej.
    Właciciel podzielił ją na dwie. Na każdej został jeden dom.

    Kupiłem jeden z nich z czescia działki. Oczywiście działka podzielona
    pod względem prawnym ok, notarialne zapisy itp. Od strony formalnej
    wszystko jest ok.

    Ostatnio spostrzegłem jednak, że szambo od domu (który sobie sprzedający
    zostawił) znajduje się na mojej działce (wziąłem kserokopie aktualnej
    mapy z geodezji i tak jest). Wiem, moje niedopatrzenie ale fakt jest
    faktem.

    Czy w takiej sytuacji własciciel tamtego małego domu może sobie rościć
    jakieś prawa do uzytkowania tego szamba na mojej działce ? Dodam, że nie
    było to w żaden sposób uzgadniane, ani nie ma o tym wzmianki w akcie
    notarialnym.

    Czy mogę od niego żądać przeniesienia szamba na teren swojej działki ?

    Jeżeli tak to są na to jakies "ustawowe" terminy ?

    Dodatkowo zauwazyłem, że blisko powierzchni szamba jest jakaś rurka,
    która odprowadza nadmiar z szamba bezposrednio do gleby na mojej
    działce, wykonana jeszcze przez niego. Jak sądze jest to niedozwolone.

    Ogólnie, czy taki stan rzeczy rodzi dla mnie jakieś konsekwencje prawne ?

    Bogdan