  • 21. Data: 2004-05-23 01:27:48
    Temat: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik bd napisał:
    > a to oznacza, iz nie masz racji.

    A to oznacza, że mam rację. Końcówka odnosi się do znaczenia czynności,
    która skutkuje używaniem rzeczy przez zastawcę. Nie jest to oddanie/zwrot mu tej
    rzeczy z zastawu.

    > bank NIE jest ani wlascicielem ani wspolwlascicielem rzeczy.
    > zastaw, jako forma zabezpieczenia rzeczowego wierzytelnosci, jest zaliczany
    > do kategorii ograniczonych praw rzeczowych, zamknieta lista zawarta jest
    > w art. 244 k.c. instytucje zastawu reguluja przepisy art. 306-335 k.c.,

    Art. 308. Wierzytelność można także zabezpieczyć zastawem rejestrowym, który
    regulują odrębne przepisy.

    I wszystko na temat mącenia wody k.c.

    > juz rozumiesz, ze bank nie jest wlascicielem auta?!

    Oczywiście, że *JEST* właścicielem tego auta przez cały okres ważności zastawu.
    Tylko do Ciebie to nie dociera z niepojętych dla mnie powodów.

    > malo tego, wlasciciel ma mozliwosc sprzedania rzeczy lub obciazenia przed
    > wygasnieciem zastawu rejestrowego, jezeli nie zastrzezono tego w umowie
    > zastawniczej. a w przypadku zastawu zwyklego zastawy powstale pozniej maja
    > pierwszenstwo przed prawami powstalymi wczesniej art. 310 k.c..

    Powoływanie się na k.c. w przypadku zastawu rejestrowego jest mało skuteczne.

    > hehe. rozstrzelany? hmm, a dlaczego zakladasz, ze komornik zajal auto, ktore
    > bylo obciazone zastawem na rzecz kogos, kto nie byl zastawnikiem? hmmm?

    Dlatego, że we Wrocławiu dwóch komorników już odstawiło takie numery.
    Dobre, nie ?

    > moze nie wynika wprost tak jak napisalem wczesniej skoro kredyt zostal
    > splacony 8 lat temu. ale obecnie, w momencie zajecia auta przez komornika

    8 lat temu nie było zastawu rejestrowego.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 22. Data: 2004-05-23 01:32:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik bd napisał:
    > bzdura. jak mozna scigac za przywlaszczenie mienia wlasciciela tego mienia?

    Nie jest właścicielem tego mienia. Na czas ważności zastawu rejestrowego
    właścicielem tego jest zastawnik.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 23. Data: 2004-05-23 10:15:03
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie jest właścicielem tego mienia. Na czas ważności zastawu rejestrowego
    > właścicielem tego jest zastawnik.

    nie jest, nie jest, nie jest~! juz Ci wskazalem przepisy, ktore na to wskazuja.
    jesli twierdzisz, ze jest inaczej udowodnij to.
    pozdr.
    marcin

  • 24. Data: 2004-05-23 10:42:52
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A to oznacza, że mam rację. Końcówka odnosi się do ...[ciach]

    nie chce mi sie z Toba dalej rozmawiac bo w ogole nic nie rozumiesz,
    przekrecasz i wyciagasz zdania bez kontekstu nie rozumiejac do czego
    sie odnosza.

    > Art. 308. Wierzytelność można także zabezpieczyć zastawem rejestrowym, który
    > regulują odrębne przepisy.
    >
    > I wszystko na temat mącenia wody k.c.

    art. 1 ust. 2 ustawy mowi, ze w sprawach nie uregulowanych w niniejszej
    ustawie do zastawu rejestrowego stosuje sie przepisy kodeksu cywilnego.

    czytaj wszystko, a nie fragmenty.

    > Oczywiście, że *JEST* właścicielem tego auta przez cały okres ważności
    > zastawu.
    > Tylko do Ciebie to nie dociera z niepojętych dla mnie powodów.

    no i nie dotrze do mnie cos takiego wiec juz sie nie mecz z tym maceniem :)

    > Powoływanie się na k.c. w przypadku zastawu rejestrowego jest mało skuteczne.

    czytaj uwaznie, napisalem w jednym zdaniu dodatkowo jak jest z zastawem
    zwyklym. nie umiesz czytac? a powolywanie sie na k.c. jest skuteczne bo
    ustawa wszystkiego nie reguluje, co juz Ci napisalem wyzej.

    > 8 lat temu nie było zastawu rejestrowego.

    Ty w ogole wiesz o czym ja pisze? ten kredyt, o ktorym rozmawiamy zostal
    splacony 8 lat temu. to jest napisane przez autora watku. doskonale wiem,
    ze nie bylo zastawu rejestrowego ale byl bankowy zastaw rejestrowy. i wlasnie
    wspomniany przez Ciebie art. 308 k.c. zostal wtedy zmieniony, razem z
    wprowadzeniem ustawy o zastawie rejestrowym.

    pozdr.
    marcin

  • 25. Data: 2004-05-23 17:37:40
    Od: MiReK <m...@D...poczta.fm>

    > 2. Czynności, o których mowa w ust. 1, są dokonywane na podstawie jednego
    > z następujących dokumentów:
    >
    > 1) odpisu prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów,
    > o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów,
    >
    > 2) aktualnego lub pełnego odpisu z rejestru zastawów.

    Komornik wystąpił o wypis z rejestru zastawów i ja takie pismo doręczyłem
    do wydziału komunikacji. Jest to wypis z Centralnego Biura informacji o
    Zastawach Rejestrowych.
    Samochód nie widnieje w rejestrach zastawowych.
    Piersze, to komornik mnie zapytał po co pokazywałem dowód rejestracyjny.
    Teraz bym ju ż tego nie zrobił.

    Mirek

  • 26. Data: 2004-05-23 17:39:46
    Od: MiReK <m...@D...poczta.fm>

    Arek wrote:

    > Jeżeli to bank odebrał SWOJE auto to po kiego sprzedawał przez komornika
    > !? Większej głupoty nie potrafię sobie wyobrazić.

    Nie, samochód był sprzedany za zupełnie inne długi. Bank został zaspokojony.
    Gdzieś, kiedyś był zastaw na kredyt i został wyrównany.

    Mirek.

  • 27. Data: 2004-05-23 17:50:52
    Od: MiReK <m...@D...poczta.fm>

    sebol wrote:

    > wezwac na pismie do podania podstawy prawnej i przypomniec ze KPA
    > nakazuje załatwianie wszelkich spraw na piśmie wiec karczemne utarczki
    > cie nie interesują.

    Właśnie gdy sie upomniałem o odmowę na piśmie, to mi przyjęto wniosek o
    rejestracje. Teraz rozmawiałem z komornikiem ponownie i powiedział mi, że
    prześle pismo stwierdzające, że samochód nie jest przedmiotem żadnego
    zastawu, gdyż został sprzedany w trybie licytacji zgodnie z KPC i zgodnie z
    tym kodeksem samochód powinien zostać przyjęty do rejestracji jako nie
    mający wad prawnych i tak jakby był kupiony jako rzecz nowa. Nie znam się
    na prawie, ale chyba określa taką sprzedaż art. 879 KPC.

    Mirek.

  • 28. Data: 2004-05-23 19:21:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiReK" <m...@D...poczta.fm> napisał w wiadomości

    Co nie zmienia postaci rzeczy, że by uniknąć w przyszłości kłopotów
    powinieneś wystąpić z wnioskiem do Sądu rejestrowego o wykreślenie tego
    samochodu z rejestru zastawów właśnie na podstawie rzeczonego pisma
    komornika.

  • 29. Data: 2004-05-24 07:50:57
    Od: MiReK <m...@D...poczta.fm>

    Robert Tomasik wrote:

    > powinieneś wystąpić z wnioskiem do Sądu rejestrowego o wykreślenie tego
    > samochodu z rejestru zastawów właśnie na podstawie rzeczonego pisma
    > komornika.

    Teraz już mam pojęcie o tym :)
    Gdy na samochodzie został ustanowiony zastaw, to jeszcze nie było ustawy o
    zastawach rejestrowych, więc on tam nie widnieje. Co mam potwierdzone na
    zaświadczeniu z Centralnego Biura Informacji o Zastawach Rejestrowych. Jest
    tylko adnotacja w wydziale komunikacji, że jest zastaw bankowy. A
    najśmieszniejszą sprawą jest to, że bank, który udzielał kredytu nie
    istnieje już od paru lat.

    Mirek.

  • 30. Data: 2004-05-24 08:12:07
    Od: MiReK <m...@D...poczta.fm>

    bd wrote:

    > od 1998 roku nie ma instytucji zastawu bankowego, zostal zmieniony art.
    > 308 k.c. i obecnie nazywa to sie zastawem rejestrowym, ktory reguluja
    > przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i
    > rejestrze zastawów (Dz.U. 1996 nr 149 poz. 703 ze zm.)

    Ale ten zastaw widnieje w dokumentach (wydział komunikacji) jako _zastaw
    bankowy_, a w rejestrze zastawów nie figuruje. Pewno gdy zmieniano ten art.
    308 kredyt był juz spłacony i bank nie wystąpił o wpis do rejestru. Nie mam
    więc o co występować do Sądu Rejestrowego.

    Mirek