  • 1. Data: 2004-05-20 18:08:27
    Temat: groźby karalne: Art. 190 czy 191?
    Od: "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl>

    Łukasz W, lokator u mojej matki terroryzuje psychicznie moją matkę i
    znieważa mnie od kilkunastu miesięcy.
    (Było też już naruszanie nietykalności cielesnej)

    Przykładowy opis zajścia

    Łukasz W (trzymając kamerę) do mnie:
    - Śmieciu, złodzieju, ścierwo!
    (... i tak w kółko przez kilkanaście minut)
    moja matka do Łukasza W:
    - Odejdź stąd natychmiast!
    Ja do Łukasza W:
    - Odejdź na swoją stronę albo ja tam pójdę.
    Łukasz W do mnie:
    - Idź, to ci łeb rozwalę!
    moja matka do mnie:
    - Uważaj, bo cię uderzy!
    Ja do Łukasza W:
    - I co zrobisz, zabijesz mnie?
    Łukasz W do mnie:
    - Zobaczysz!

    Czy to groźby karalne: Art. 190 czy 191?
    Czy ścigane są z urzędu?

  • 2. Data: 2004-05-20 19:35:52
    Temat: Re: groźby karalne: Art. 190 czy 191?
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8is8v$1cc9$1@news.atman.pl

> [...]
    > Przykładowy opis zajścia
    > [.................]
    > Czy to groźby karalne: Art. 190 czy 191?

    To jest przykładowy opis *troll'owania*

    > Czy ścigane są z urzędu?

    Tak, przez psychiatrę.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z

  • 3. Data: 2004-05-20 19:55:52
    Od: "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > To jest przykładowy opis *troll'owania*
    troll (najczęściej:) Osoba niegrzeczna, wulgarna, niezainteresowana
    dyskusją, czerpiąca przyjemność z obrzucania innych wyzwiskami

    > Tak, przez psychiatrę.
    i kto tu jest niegrzeczny?
    Czy Andrzej_K to alias Łukasza W?

    Chodziło mi tylko o wychwycenie różnicy między Art. 190 czy 191 KK

  • 4. Data: 2004-05-20 20:13:09
    Od: "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > w news'ie: news:c8is8v$1cc9$1@news.atman.pl
    >
    > To jest przykładowy opis *troll'owania*

    > Tak, przez psychiatrę.

    A to powyżej to jest typowy przykład *flamowania*
    (a różnicy między Art. 190 i 191 KK nie widzisz)

  • 5. Data: 2004-05-20 20:17:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Moim zdaniem nie. Zresztą po co z nim dyskutujesz? Traktuj go jak
    powietrze. Jak będzie widział, że masz go w d... to się chwilę
    kopieniaczy, a potem mu przejdzie. No bo ile można gadać do ściany?

  • 6. Data: 2004-05-20 20:22:38
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy to groźby karalne: Art. 190 czy 191?
    > Czy ścigane są z urzędu?

    Groźby karalne to 190 k.k.
    Ścigane na wniosek pokrzywdzonego

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-05-21 04:59:07
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8j2gg$1l99$1@news.atman.pl

    > troll (najczęściej:) Osoba niegrzeczna, wulgarna, niezainteresowana
    > dyskusją, czerpiąca przyjemność z obrzucania innych wyzwiskami

    Wybacz, ale albo opisana przez Ciebie sytuacja jest
    chora albo osoby tam opisywane są chore - tak to
    odebrałem.

    > i kto tu jest niegrzeczny?
    > Czy Andrzej_K to alias Łukasza W?

    Nie wiem_nie znam Łukasza W.

    > Chodziło mi tylko o wychwycenie różnicy między Art. 190 czy 191 KK

    Ja sądziłem, że to jakieś niedowartościowane dziecko
    jaja sobie robi.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wszystko co kradzione to czysty zysk."

  • 8. Data: 2004-05-21 06:14:47
    Od: "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl>

> [...]
    > Chodziło mi tylko o wychwycenie różnicy między Art. 190 czy 191 KK
    >
    > Ja sądziłem, że to jakieś niedowartościowane dziecko

    to NIE jest żaden żart

    Wszystkie osoby z zajścia są pełnoletnie. Dialog wygląda na chorą sytuację i
    taka ona jest. Łukasz W (krewny) to osobnik ze środowiska przestępczego o
    skłonnościach do psychopatycznych.
    Chodzi o spadek po ojcu, Łukasz W zajmujący cześć domu stara się usunąć
    matkę i mnie po to by zająć całą posesję. Nie może zrobić tego zgodnie z
    prawem (nie został objęty testamentem ojca), chce zrobić to siłą. Jego
    metody to stałe nękanie, pogróżki, wyzwiska. Nie jest łatwo matce mieszkać w
    takiej sytuacji. Ja trzymam stronę matki a nie psychola, dlatego też jestem
    obiektem ataków.

    Moje pytanie dotyczy zastosowania Art. 190 i 191 KK, poniżej:

    Art. 190.
    § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 191.
    § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia
    innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Ponieważ chodzi o terroryzowanie psychiczne (dodatkowo Art. 207. § 1. Kto
    znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą ..) wydaję mi się,
    że jednak należy zastosować Art. 191 albo wszystkie: 190, 191 i 207.

    PZDR

  • 9. Data: 2004-05-21 06:20:51
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > w news'ie: news:c8j2gg$1l99$1@news.atman.pl

    > Wybacz, ale albo opisana przez Ciebie sytuacja jest
    > chora albo osoby tam opisywane są chore - tak to

    Sytuacja jest chora. Dlatego tez pytajacy
    chce problem rozwiazac.
    Jak powinien postapic twoim zdaniem?
    Czy Lukasz popelnil tu przestepstwo, wykroczenie?

    > Ja sądziłem, że to jakieś niedowartościowane dziecko
    > jaja sobie robi.

    Takie sytuacje niestety zdarzaja sie w zyciu.
    I nie jest to zabawa dla starszej kobiety,
    zyjacej z kolesiem typu Lukasz w tym samym
    mieszkaniu.

    WOJSAL

  • 10. Data: 2004-05-21 06:21:59
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > powietrze. Jak będzie widział, że masz go w d... to się chwilę
    > kopieniaczy, a potem mu przejdzie. No bo ile można gadać do ściany?

    Tylko ze, jak sie domyslam, ow koles dokucza
    starszej kobiecie. Jak bys taki problem
    rozwiazal?

    WOJSAL