  • 1. Data: 2004-05-20 19:27:18
    Temat: Umowa o prace - pytań kilka.
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    Witam szanowne grono.
    Mam kilka pytań odnośnie umowy o pracę i związanych z tym obowiazków.
    1. Czy na umowie o pracę może być oprócz docelowego miejsca pracy zapis
    mówiący o pracy w innym miejscu (mieście) w okresie zastępstwa.
    2. Czy czas potrzebny na dojazdy w takie miejsce pracy (40 km czyli ok
    godziny drogi samochodem w jedna stronę) wlicza się w czas pracy.
    3. Czy na taki wyjazd konieczna jest delegacja, należy traktować jako
    polecenie i trzeba jeżdzić tylko za zwrot kosztów paliwa, a może pracodawca
    wcale nie musi zwracać kosztów jako, że jest to wyjazd w inne miejsce pracy
    które wpisane jest jako zastępcze (patrz pkt 1)
    4. Czy niezgodzenie się na taki wyjazd może mieć jakieś konsekwencje. Wszak
    jest to niezastosowanie sie do polecenia pracodawcy.
    Przepraszam za takie wypunktowanie, ale chyba najłatwiej bedzie się Wam w
    tym połapać.
    Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedzi.
    Krzysztof Doniczka

  • 2. Data: 2004-05-21 11:01:09
    Temat: Re: Umowa o prace - pytań kilka.
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 20 May 2004 21:27:18 +0200, na pl.soc.prawo, Krzysztof Doniczka
    napisał(a):

> [...]
    > 1. Czy na umowie o pracę może być oprócz docelowego miejsca pracy zapis
    > mówiący o pracy w innym miejscu (mieście) w okresie zastępstwa.

    Może

    > 2. Czy czas potrzebny na dojazdy w takie miejsce pracy (40 km czyli ok
    > godziny drogi samochodem w jedna stronę) wlicza się w czas pracy.
    Nie

> [...]
    > wcale nie musi zwracać kosztów jako, że jest to wyjazd w inne miejsce pracy
    > które wpisane jest jako zastępcze (patrz pkt 1)
    Potrzebna jest delegacja i jak nie ma samochodu służbowego to zwrot za
    paliwo

    > 4. Czy niezgodzenie się na taki wyjazd może mieć jakieś konsekwencje. Wszak
    > jest to niezastosowanie sie do polecenia pracodawcy.
    Nagana lub nawet zwolnienie dyscyplinarne - to zależy jaki podasz powód
    odmowy

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-05-21 11:05:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czesc

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, MEva napisał(a):

    > Nie

    Jaka musi być odleglosc, aby dojazd wliczal sie do pracy.

    > Potrzebna jest delegacja i jak nie ma samochodu służbowego to zwrot za
    > paliwo

    Chyba nie zwrot za paliwo, ale ryczalt ustawowy. Koszt samochodu
    to nie tylko paliwo, to m.in. amortyzacja czesci.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 4. Data: 2004-05-21 11:47:59
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 21 May 2004 13:05:03 +0200, na pl.soc.prawo, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Chyba nie zwrot za paliwo, ale ryczalt ustawowy. Koszt samochodu
    > to nie tylko paliwo, to m.in. amortyzacja czesci.

    Może być ryczałt miesięczny /musi być spisana umowa/, lub zwrot za 1 km
    przebiegu - 0,7846 zł.
    Dieta 21 zł.
    --
    pozdrawiam