  • 1. Data: 2002-12-12 22:50:54
    Temat: Wojsko
    Od: "pejter" <p...@i...pl>

    Witam drogich grupowiczów !!!
    No i stało się ! Dzisiaj dostalem zawiadomienie z WKU ze mam sie u nich
    stawic, wprawdzie go nie odebralem , ale to jest wlasnie to. Przed niespelna
    3 miesiącami bylem jeszcze studentem, ale niestety ujaili mnie z jednego
    przedmiotu no i nie otrzymalem promocji !!! Mam zamiar sie wymeldowac z
    mojej pieknej wsi i zameldowac sie w Niemczech. Tutaj gdzie mieszkam to
    normalne , tysiące mlodych pracuje w Niemczech. Mój problem polega na czym
    innym, mianowicie ja nie chce wyjezdzac z Polski bo mam tu fajną prace. Moje
    pytanie brzmi:
    Jezeli sie stąd wymelduje, to jakie są szanse ze mnie zlapią, zakladając ze
    wysle z Niemiec na WKU moje papiery dot. zameldowania w Niemczech ? Czy WKU
    ma wgląd do tego gdzie pracuje (no nie wiem może urząd skarbowy, zus )

    Prosze o zajecie stanowiska.
    pozdrawiam
    pejter

  • 2. Data: 2002-12-12 22:52:15
    Temat: Re: Wojsko
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "pejter" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli sie st?d wymelduje, to jakie s? szanse ze mnie zlapi?,

    ZTCW Żandarmeria zaczai się pod domem i Cie złapią :-)

    Piotr

  • 3. Data: 2002-12-12 22:57:03
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pejter wrote:
    > Czy WKU ma wgląd do tego gdzie pracuje (no nie wiem może urząd
    > skarbowy, zus )

    Oficjalnie każdy pracodawca ma obowiązek zawiadomić najbliższe WKU,
    że pracuje u niego osoba w wieku poborowym. Praktycznie - nikt tego
    nie przestrzega i nie robi.

    Przepisy stanowią też, że Polaka na stałe mieszkającego za granicą
    nie powołuje się do wojska.
    Jeśli masz możliwość przesłania stamtąd papierów, że tam mieszkasz
    to powinni wrzucić Twoje papiery na dno szuflady i zapomnieć.

    Nie radziłbym jednak mieszkać tam gdzie teraz jesteś zameldowany,
    może się to okazać fatalne w skutkach.

    pozdrawiam
    Arek

    --