  • 1. Data: 2002-03-28 15:48:43
    Temat: Wniosek o udostępnienie danych osobowych.
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Spółka cywilna "J... " jest mi winna pieniądze. Spółka ta została rozwiązana, ja
    znam ostatni adres spółki, NIP, telefon jednego z
    wspólników. Byli wspólnicy nie ułatwiają mi zadania.

    Na grupie podpowiedział mi ktoś abym zwrócił się do Urzędu Miejskiego - Ewidencji
    Ludności. Otrzymałem tam "Wniosek o udostępnienie
    danych ze zbioru danych osobowych".
    We wniosku tym jedna z rubryk wymaga, abym podał podstawę prawną upoważniającą do
    pozyskania danych.
    Mam wystawine faktury z podpisami itp. i jak się dowiedziałem to jeszcze nie uprawnia
    do udostępnienie danych osobowych.
    Jedna z Pań podpowiedział mi, żebym najpierw sprawę skierował do Sądu a później Sąd
    wystąpi do Urzędu Miejskiego z wnioskiem o udost
    ępnienie danych.

    Czy zna ktoś może taką podstawę prawną na którą się mogę powołać?

    Czy dobrym rozwiązaniem jest napisanie pozwu i wniosku o zwrócenie się do Urzędu
    MIejskiego o udostępnienie danych?

    Jak to rozegrać?

    Prawdopodobnie jest mi potrzebny jakiś prawnik, lecz po zapłaceniu 700 zł za początek
    sprawy o dług 3000 zł w 1996 roku omijam kanc
    elarie prawnicze.
    Za wszelkie podpowiedzi dziękuję
    Sławek

  • 2. Data: 2002-03-28 15:56:23
    Temat: Re: Wniosek o udostępnienie danych osobowych.
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7vdrl$q6f$...@n...onet.pl...
> [...]

    > Czy dobrym rozwiązaniem jest napisanie pozwu i wniosku o zwrócenie się do
    Urzędu MIejskiego o udostępnienie danych?

    tego nie podasz sad wezwie Cie do uzupelnienia pod rygorem zwrotu pozwu.

    > Jak to rozegrać?

    nie istnieje to powinni Ci wydac zaswiadczenia z ewidencji gospodarczej, nie
    musisz zaznaczac ze wiesz, iz juz zostala rozwiazana. dla uzasadnienia
    mozesz podac, iz jestes wierzycielem wspolnikow i przygotowujesz pozew
    sadowy, w ktorym niezbedne jest wskazanie danych dluznikow odnosnie ich
    nazwisk i adresow. wniosek trzeba oplacic - 16 zl, najlepiej w zanczkach
    skarbowych. ]

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-28 16:20:40
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    > Prawdopodobnie jest mi potrzebny jakiś prawnik, lecz po zapłaceniu 700 zł
    za początek sprawy o dług 3000 zł w 1996 roku omijam kanc
    > elarie prawnicze.

    dzialaności gospodarczej okres przedawnienia wynosi 3 lata, natomiast
    ztytulu umow sprzedazy pomiedzy przedsiebiorstwami 2 lata)

    > Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 4. Data: 2002-03-28 17:21:50
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedź
    Ta sprawa to jest inna.| >

  • 5. Data: 2002-03-30 20:09:04
    Od: "Aga" <P...@w...pl>

    Witam!

    Radzę zajrzeć do ustawy o ochronie danych osobowych z 1997r(jeśli dobrze
    pamiętam).W ustawie tej znajduje się formularz ( w załączniku)
    "Wniosek o udostępnienie danych ze zbioru danych osobowych"(bo tak brzmi
    nazwa dokładna wniosku , jaką należy umieścić w nagłówku) , kieruje się do
    wydziału ewidencji działalności gospodarczej.
    Podstawa prawna :"sprawa sądowa"( ja zawsze umieszczam takie wyjaśnienie i
    to wystarcza;)

    Pozdrawiam
    Aga

  • 6. Data: 2002-04-02 19:53:07