  • 1. Data: 2002-03-28 15:23:13
    Temat: Pokrycie kosztów okularów przez pracodawcę
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam,
    Co w praktyce oznacza „Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom
    okulary korygujące wzrok, zgodnie z zaleceniem lekarza... podczas pracy
    przy obsłudze monitora komputerowego” (Dz.U.98.148.973)? W mojej firmie
    uzyskałem informację, że zwracane są koszty szkieł „podstawowych” po
    złożeniu podania do prezesa i po jego pozytywnym rozpatrzeniu. Czy jest to
    dobra wola pracodawcy czy obowiązek? Czy jest gdzieś określone za jakie
    szkła są zwracane koszty? Czy tylko za szkła są zwracane koszty czy za całe
    okulary?
    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2002-03-29 07:29:34
    Temat: Re: Pokrycie kosztów okularów przez pracodawcę
    Od: "DarianJ" <d...@p...onet.pl>

    "Mirek" <m...@w...pl> wrote in message news:a7vc7a$c26$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > dobra wola pracodawcy czy obowiązek? Czy jest gdzieś określone za jakie
    > szkła są zwracane koszty? Czy tylko za szkła są zwracane koszty czy za

    reguluje to rosporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1
    grudnia 1998 poz 973. Dz. U. nr 148
    dj

    dj

  • 3. Data: 2002-03-29 07:37:42
    Od: "DarianJ" <d...@p...onet.pl>

    "DarianJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > całe
    > >

    > reguluje to rosporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1
    > grudnia 1998 poz 973. Dz. U. nr 148
    > dj
    >
    > dj

    sory nie doczytałem do końca ale w tym rosporządzeniu jest wyraźnie
    napisane, że " pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom okulary
    korygujące wzrok............" ja powołałem się na ten przepis i zwrócono mi
    za okulary 300pln, ale dowiedziałem sie że są różne interpretacje tego
    przepisu i co niektórzy pracodawcy zwracają tylko za szkła i najtańsze
    oprawki.
    dj

  • 4. Data: 2002-03-29 13:54:08
    Temat: Re: Pokrycie kosztów okularów przez pracodawc
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "DarianJ" [...]
> [...]
    > za okulary 300pln, ale dowiedziałem sie że są różne interpretacje tego
    > przepisu i co niektórzy pracodawcy zwracają tylko za szkła i najtańsze

    U nas jet taka interpretacja ze okulary KUPUJE pracodawca po wystawieniu
    recepty przez lekarza...
    A ze to budzet, wiec upuje zgodnie z ustawa o zamowieniach poblicznych....
    przez przetarg...

    Boguslaw