  • 1. Data: 2002-03-28 14:40:26
    Temat: Mandat karny - odsetki i przedawnienie.
    Od: Pawel Socha <p...@a...com.pl>

    No wlasnie. Jak to jest w chwili obecnej z mandatami karnymi
    (drogowymi). Bo ostatnio obila mi sie o uszy wypowiedz jednego z panuf
    policjatow ktory twierdzil ze:
    - od mandatow karnych naliczane sa ustawowe odsetki
    - mandaty traktowane sa jak naleznosc wzgledem skarbu panstwa, a wiec
    sie nie przedawniaja

    Z tym tylko ze do tej pory do mandatow nie placonych nawet po 2,5 roku
    doliczane mialem tylko koszta egzekucji naleznosci (zadnych odsetek), a
    jesl chodzi o mandaty starsze nie 3 lata ponaglenia do zaplaty juz nie
    przychodza. Wiec jak to jest.

    Uprzedzajac komentarze ktore pewnie sie pojawia: mandatow z zalozenia
    nie place, a moja niechec do tego jest potegowana jakos tak wlasnie w
    okolicach kwietnia kazdego roku kiedy zaczynam wypelniac PITa. Jak sobie
    popatrze na te cyferki..................

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2002-04-04 10:24:57
    Temat: Re: Mandat karny - odsetki i przedawnienie.
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    Pawel Socha <p...@a...com.pl> wrote:

> [...]
    > okolicach kwietnia kazdego roku kiedy zaczynam wypelniac PITa. Jak sobie
    > popatrze na te cyferki..................

    Komornik ściągając ze mnie mandat sprzed 2-3 lat wyjaśnił mi to tak:

    - odsetek od mandatów nie ma (i faktycznie kwota do zapłaty była ta sama
    plus jakieś 6 zł)
    - przedawniają się w ciągu 3 lat, przy czym do tego czasu ściągają ok.
    60% mandatów

    --
    Paweł Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/