  • 1. Data: 2002-06-08 17:21:21
    Temat: prawo pracy - zmniejszenie wynagrodzenia.
    Od: Witek Mozga <m...@t...pl_NOSPAM>

    Witam,

    Mam male pytanie. Placowka naukowa (PAN) ze wzgledow finansowych chce
    zmniejszyc swoim pracownikom wynagrodzenie o 5%. W zwiazku z tym
    pjawiaja sie watpliwosci czy w takiej sytuacji trzeba wypowiedziec
    stara umowe o prace i podpisywac nowa? Czy moze zmiane wynagrodzenia
    mozna zalatwic jakims aneksem. Jesli nie, tp co bedzie jesli ktos z
    pracownikow nie zgodzi sie na podpisanie wypowiedzenia w celu zmiany
    umowy?

    Witek Mozga
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2002-06-08 18:05:53
    Temat: Re: prawo pracy - zmniejszenie wynagrodzenia.
    Od: "Yig" <y...@S...waw.pl>

    Uzytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl_NOSPAM> napisal w wiadomosci
> [...]
    > mozna zalatwic jakims aneksem. Jesli nie, tp co bedzie jesli ktos z
    > pracownikow nie zgodzi sie na podpisanie wypowiedzenia w celu zmiany

    Zmiany warunkow placy lub pracy na niekorzysc pracownika dokonuje sie w
    trybie tzw. wypowiedzenia zmieniajacego (art 42 kp), z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia, jaki obowiazywal by w przypadku wypowiedzenia definitywnego.
    Pracownik moze zlozyc oswiadczenie o odmowie przyjecia zaproponowanych mu
    nowych warunkow pracy, dokonuje tego przed uplywem polowy okresu
    wypowiedzenia, skutkuje to rozwiazaniem umowy z uplywem okresu
    wypowiedzenia. Nie zlozenie takiego oswiadczenia przez pracownika uznaje sie
    za milczace wyrazenie zgody na nowe warunki.

    --
    Cinis sum, cinis terra est, terra dea est...
    ergo mortuus non sum.

  • 3. Data: 2002-06-10 05:00:17
    Od: m...@t...pl_NOSPAM (Witek Mozga)

    Dla "Yig" <y...@S...waw.pl>:

    dzieki
    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 4. Data: 2002-06-10 16:48:34
    Od: "mohawk" <m...@p...onet.pl>

    NIe mozna obnizyc wynagrodzenia, chyba ze wszyscy pracownicy sie zgodza, a
    jesli nie nalezy im wreczyc wypowiedzenie zmieniajace 3 miesieczne, chyba
    ze firma mieni nazwe i wteduy nowe umowy
    z powazaniem zona Artura

  • 5. Data: 2002-06-11 09:25:27
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "mohawk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > NIe mozna obnizyc wynagrodzenia, chyba ze wszyscy pracownicy sie zgodza, a
    > jesli nie nalezy im wreczyc wypowiedzenie zmieniajace 3 miesieczne, chyba
    > ze firma mieni nazwe i wteduy nowe umowy

    Nie koniecznie 3 miesięczne - okres taki, jak okres wypowiedzenia umowy.
    Natomiast to trochę inaczej wygląda w budżetówce (była na ten temat dyskusja
    AFAIK na pl.praca.dyskusje). Problem jest taki, że stawki zaszeregowania z
    widełkami płac są w rozporządzeniu ministra i nie bardzo umowa może
    wychodzić poza widełki. Żeby wszystko było OK, to musi mieścić się w
    widełkach, albo trzeba pracownikowi zmienić stawkę zaszeregowania tak, żeby
    mieścił się w widełkach. IMVHO jeżeli umowa przewiduje na danym stanowisku
    niższą pensję, niż dolna granica widełek ministerialnych, to pracownik ma
    spore szanse w sądzie pracy na wyrównanie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775