  • 21. Data: 2002-11-13 20:12:46
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    [..]
    > W razie dalszych pytan proponuje skorzystac wlasnie z podanego numeru
    > telefonu:-)) Wybrac 4 - polaczenie z operatorem a następnie zostaniemy
    > przełaczeni do dzialu handlowego:-)))

    Widzę, że będę jutro musiał poprosić szefa tej firmy i zapytać,
    dlaczego wprowadzają ludzi w błąd lub - co gorsze - łamią polskie prawo.
    Rozmowę oczywiście nagram i zamieszczę w internecie :))

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 22. Data: 2002-11-13 20:13:49
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    TomekS wrote:
    > Zastanawia mnie, jak wg Elita.pl wygląda LICENCJA przy zakupie Windows OEM?
    > Ponieważ wg niego licencja OEM jest umową między producentem a sprzedawcą,
    > to JAKA jest umowa między producentem a użytkownikiem i GDZIE ją znaleźć?

    Pomiędzy sprzedawcą a użytkownikiem jest tylko umowa kupna sprzedaży, faktura.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 23. Data: 2002-11-13 20:16:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    SOTB wrote:
    [..]
    > Słusznie, słusznie. Zawsze warto potrzymać kij z drugiego końca. Ale jak tu
    > bronić się przed BSA, którego wyznacznikiem prawa jest licencja. Licencja,

    Póki co w Polsce ważniejsze są zapisy w ustawie niż w licencji.
    I nie sądze by się ta zasada zmieniła :)

    > która jest w tym wypadku umową. Może i prawo stanowi inaczej. W takim razie
    > dlaczego każdy instalujący program musi się zgodzić na warunki producenta
    > zanim zakończy się instalacja. Jeśli nie akceptujesz - nie zainstalujesz. I
    > prawo to nic nie wskóra. Przynajmniej na razie.

    Nieprawda. Sprzeczne z prawem warunki umowy są nieskuteczne, po prostu
    nieważne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 24. Data: 2002-11-13 20:20:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę, że będę jutro musiał poprosić szefa tej firmy i zapytać,
    > dlaczego wprowadzają ludzi w błąd lub - co gorsze - łamią polskie prawo.
    > Rozmowę oczywiście nagram i zamieszczę w internecie :))

    :-)))
    Ja jedynie zasięgnełam informacji bo temat wraca jak bumerang na listę.
    Jesli uslyszysz cos innego niz ja dziś, to daj znac:-))

    > pozdrawiam

    Wzajemnie,

    HaNkA

  • 25. Data: 2002-11-13 20:30:01
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Ja jedynie zasięgnełam informacji bo temat wraca jak bumerang
    > na listę. Jesli uslyszysz cos innego niz ja dziś, to daj znac:-))

    Pewnie usłyszę to samo. Poproszę jednak o rozmowę z szefem
    i zapytam wtedy dlaczego stosują wymagania sprzeczne z prawem.
    Niech się wytłumaczą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 26. Data: 2002-11-13 20:32:01
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    JarekT wrote:
    > Klient nie nabywa programu. Nabywa prawo do jego użytkowania,
    > a zakres tych praw określa licencja.

    Dokładnie to klient nabywa EGZEMPLARZ programu, a nie samo prawo do
    jego użytkowania.

    > Tak samo nabywając płytę audio nie kupuje się piosenki, tylko prawo do jej
    > słuchania i to w określonych granicach. Na płycie może to być zaznaczone w

    Nieprawda. Nabywa się EGZEMPLARZ takiej piosenki.

    > postaci zapisu: "odtwarzanie publiczne, powielanie... itp. zabronione ....

    Zgadza się, ale nie blokuje to jego odsprzedaży, prawda?

    > W licencji OEM (i nie tylko) nie jest określony z nazwy jej właściciel.

    Jeszcze raz - ileż razy trzeba będzie to powtórzyć by ludzi zrozumieli??
    Stronami licencji OEM jest SPRZEDAWCA i TWÓRCA programu, a nie klient.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 27. Data: 2002-11-13 20:39:32
    Temat: Windows OEM
    Od: Artur <a...@j...net>

    Sorry, nie jestem prawnikiem, ale zgodzilbym się tu z Arnoldem. Chodzi
    bowiem o to, ze jeżeli zapisy w licencji (czyli zapisy "prawa"
    regulujacego sprawy nieuregulowane w odpowiednich kodeksach) sa
    sprzeczne z prawem, które obowiazuje w danym kraju to sa one tym samym
    nieważne. O tym mowi wyraznie ustawa.

    > która jest w tym wypadku umową. Może i prawo stanowi inaczej.

    I wlasnie tu jest pies pogrzebany. Żadna umowa nie będzie wazna jeżeli
    jest sprzeczna z prawem.
    Pytanie tylko jest takie: czy w wypadku powyzszym niewazna jest cala
    umowa czy tylko punkty, które sa sprzeczne z prawem.

> [...]
    > zanim zakończy się instalacja. Jeśli nie akceptujesz - nie
    > zainstalujesz. I
    > prawo to nic nie wskóra. Przynajmniej na razie.

    No tu odpowiedz jest prosta - program instalacyjny zostal tak napisany.
    Nie masz innego wyboru.
    Gdybys bowiem miał wybor - czyli gdyby była mozliwosc zaznaczenia "nie
    zgadzam się - instaluj" to powyzsza pretensja bylaby uzasadniona.

    A.

  • 28. Data: 2002-11-13 21:09:28
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    januszek wrote:
    [..]
    > wersje od uzytkownika to staniesz sie posiadaczem wersji pirackiej.

    Wersja albo jest legalna od początku do końca albo jest piracka od
    początku do końca.
    A umowa licencyjna pomiędzy sprzedawcą a twórcą programu, kupującego
    NIC nie obchodzi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 29. Data: 2002-11-13 21:09:45
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Ale po co mi podajesz ten adres?? Jest ona przecież dla
    >sprzedawców, nie dla klientów.

    Wlasnie - IMHO MS udziela licencji na sprzedawanie tej wersji tylko i
    wylacznie firma montujacym komputery - uzytkownik takiego komputera
    nie moze wiec sprzedawac tego oprogramowania (bo producent i wlasciel
    praw do programu nie upowaznil go do tego). Jezeli odkupisz taka
    wersje od uzytkownika to staniesz sie posiadaczem wersji pirackiej.

    Nie twierdze, ze ta interpretacja jest wlasciwa - w zasadzie to
    powinnismy napisac do biura BSA i poprosic o objasnienie problemu.

    Pozdrawiam,

    januszek

  • 30. Data: 2002-11-13 22:19:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 12 Nov 2002 19:38:16 +0000 (UTC)),
    "Przemysław Kapłon" <k...@w...de> był(a) napisał(a):

    >Chciałbym zakupić system operacyjny, ale ponieważ w sklepach drogo, to
    >rozejrzałem się w Allegro. Stwierdziłem jednak, że większo?ć ofert, to
    >wersje OEM. Wprawdzie sprzedawcy "dorzucajš" do nich a to myszkę, a to
    >moduł pamięci, a to zepsuty twardy dysk, ale zastanawiam się, czy kupujšc
    >taki zestaw staję się jego legalnym użytkownikiem?

    Niestety nie :-(. Dlatego kupowanie tego ma znikomy sens...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert