  • 61. Data: 2019-01-08 17:24:38
    Temat: Re: Wieszak na telwizor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, January 8, 2019 at 3:03:08 PM UTC+1, WS wrote:
> [...]
    olki-rozporowe-duopower-dwukomponentowe/kolki-rozpor
    owe-duopower-10-x-80-z-wkretem-fischer.html

    >Update ;) nie doczytalem o tym metrowym raminiu ...
    >wtedy w kart.gipsie bym nie montowal :)

    O to to to, nawet jesli ramie ma tylko pol metra, to ja kartonowi nie
    dowierzam :-)

    >ale w betonie wychodzi, ze 2 takie kolki na gorze powinny byc
    >wystarczajace

    Tam jeszcze chyba dzwignia dochodzi, bo na czesc na scianie to mi na
    waską wyglada.
    i tych 75kG moze sie te 300kG na srubach zrobic.

    A te 168kG to w betonie, a nie w tynku i cegle :-)

    J.

  • 62. Data: 2019-01-08 19:17:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, January 8, 2019 at 5:25:44 PM UTC+1, J.F. wrote:

    > Tam jeszcze chyba dzwignia dochodzi, bo na czesc na scianie to mi na
    > waską wyglada.
    > i tych 75kG moze sie te 300kG na srubach zrobic.

    to chyba to: http://maclean.pl/media/djcatalog2/images/27207-11_f
    .jpg

    "na oko" w betonie 2 by wystarczyly,

    > A te 168kG to w betonie, a nie w tynku i cegle :-)

    no tak, ale w tej odnodze watku bylo pytanie o beton...
    wg podanego wczesniej linku (jest tam pod koniec tabelka obciazen konkretnych kolkow
    fishera) w cegle PELNEJ juz tylko 0.55 kN, pustaki ceramiczne zalezy od typu... 0,23
    kN albo nie uzywac !!!

    Jednak dalej bym sie upieral, ze zawalil montazysta... powinien sprawdzic/zmienic
    kolki/? jak juz widzial, ze tam tyle tynku...

  • 63. Data: 2019-01-08 19:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Miesiąc...czyli po powieszeniu Budzik trochę się pobawił tym
    > ramieniem.
    >:-) Domownicy pewnie podobnie tudzież goście. I się rozruszały kotwy.

    Budzik akurat najmniej bo to nie w moim mieszkaniu.
    Kilka razy telewizor był troche obracany natomiast nigdy nie był
    wyciagany na maksa od sciany.
    W momencie spadniecia znajdował się bardzo blisko sciany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 64. Data: 2019-01-08 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > [...]
    >
    > A tak, to producent zaplaci odszkodowanie, a majster bedzie sie
    > poczuwal i wszyscy beda zadowoleni :-)

    Nie wiem czy dobrze rozumiem. Sugerujesz ze jestem oszustem czy co?

    > Gdzie byly te sruby - dwie (3) u gory, dwie u dolu?
    >
    > Tam jest taka dzwignia, ze gorne to wyciagnelo, ale dolne powinny sie
    > przy upadku wygiac ...

    U góry były trzy ale jedna ponoc wcale nie trzymała.
    Z zeznan wiem ze któres sie wygieły - pewnie dolne własnie.
    Osobiscie nie widziałem bo tak jak mowiłem - majster zabrał ze wstydu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 65. Data: 2019-01-09 00:18:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 08 Jan 2019 18:59:55 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie wiem czy dobrze rozumiem. Sugerujesz ze jestem oszustem czy co?

    Nie, sugeruje, ze jak zrobic probe obciazeniowa na pelnym wysunieciu,
    to sie ten uchwyt podda, a wtedy spora szansa uzyskania odszkodowania
    od producenta/sprzedawcy.

    I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)

    J.

  • 66. Data: 2019-01-09 00:35:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2019 10:17:00 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > to chyba to: http://maclean.pl/media/djcatalog2/images/27207-11_f
    .jpg
    > "na oko" w betonie 2 by wystarczyly,

    170mm wysokosci czesci sciennej, ale od gornych srub do dolnek
    krawedzi to pewnie 160mm, ramie 485mm+troche grubosci telewizora -
    dzwignia 3x.

    No ale tylko 225kG, to dwa kolki moga wystarczyc.

    > no tak, ale w tej odnodze watku bylo pytanie o beton...

    Ale tynk trzeba nawiercic :-)

    > wg podanego wczesniej linku (jest tam pod koniec tabelka obciazen
    > konkretnych kolkow fishera) w cegle PELNEJ juz tylko 0.55 kN,

    A swoja droga ciekawe czemu.
    Cegla nie wytrzyma ? Bo dla kolka nie powinno byc roznicy ..

    > pustaki ceramiczne zalezy od typu... 0,23 kN albo nie uzywac !!!
    >
    > Jednak dalej bym sie upieral, ze zawalil montazysta... powinien
    > sprawdzic/zmienic kolki/? jak juz widzial, ze tam tyle tynku...

    No i sam mowil, ze jeden luzny.

    Ale z drugiej strony - dostaje komplet do zamontowania, a nie wiemy
    jakie dokladnie kolki dali.
    A tu jeden pownien ze 150kG wytrzymac.

    Te kolki Fishera to srednica zewnetrzna ?
    A widze - sruba do tego fi 4.5 .. na 168kG ?

    Przy normalnym M4.5 troche bym sie bal, ale moze te wkrety do drewna
    (kołkow?) ciut mocniejsze ...

    J.

  • 67. Data: 2019-01-09 01:23:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-08, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > No i doszliśmy do kotwy chemicznej. Bo tym ona jest, klej dwuskładnikowy
    > z kruszywem w kartuszu, który utwardza się w kilka minut.

    No to rozumiemy tak samo. Mimo wszystko bałbym aby na czymś takim
    powieścić w cegle dziurawce. No chyba, że tego kleju nawalisz tyle, że
    wypełni dośc mocno te dziury.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2019-01-09 01:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie, sugeruje, ze jak zrobic probe obciazeniowa na pelnym wysunieciu,
    > to sie ten uchwyt podda, a wtedy spora szansa uzyskania odszkodowania
    > od producenta/sprzedawcy.

    Nie podda się - jest naprawde solidny.

    > I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)

    A kto sie kłoci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 69. Data: 2019-01-09 08:41:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 09 Jan 2019 00:59:54 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    > Nie podda się - jest naprawde solidny.

    Pol metra - kawał ramienia. A tam jeszcze inne zagrozone miejsca
    widze.
    Z drugiej strony ... sprzedaja i widac wytrzymuja.

    > A kto sie kłoci?

    Jak rozumiem nikt, ale jakis niesmak pozostaje :-)

    Jest jeszcze jedno wyjscie - zobacz na moc tego telewizora, i policz
    ile wydatkow na prad majster Ci zaoszczedzil :-)

    Tylko kto powiesi nowy TV ? :-)

    J.

  • 70. Data: 2019-01-09 11:34:41
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może w betonie na styk by utrzymały, jeśli tynk cienkowarstwowy.
    1 metr ramienia to bardzo duża siła wyciągająca (oblicz).
    Kołki nie lubią być wyciągane, za to dobrze pracują na ścinanie.
    W 98% przypadków wymieniam kołki i zwykle też śruby w zestawach do wieszania
    czegokolwiek.
    Trudno kupić cienkie i długie kołki.
    Zwykle przy fi 6 mm (kołka) długość kołka to 50 mm, przy 8 mm (kołka) długość kołka
    to 65 mm, dłuższe to specjalistyczne i drogawe
    (jakie np. Tox czy podobne, oczywiście grosze przy wartości telewizora).
    Dobre są kołki w Ikei, kupuję tam lub w Leroy Merlin.
    Osadzenie ma też wielkie znaczenie, przy tynku można łeb kołka wprowadzić w tynk aż
    do cegły.
    Średnica wiertła nie powinna być za duża, gdy kołek mogę wsunąć a nie wbijać to wiem,
    że za duża.
    Są też kołki klejone (chemiczne) i metalowe.

    U mnie TV wisi na kołkach (4 szt. 8x65mm? śruby 5 mm z łbem sześciokątnym) w ścianie
    z ceramiki drążonej, dla odmiany karnisz do
    zasłon w żelbetowym nadprożu bezustannie wyciąga kołki (5x50 mm?).
    Ale mój TV jest znacznie lżejszy, a taki ciężki jak Twój to wieszałbym na kołkach fi
    10 mm w betonie (dług. 8 cm) lub 12 mm w cegle
    (nawet 10 cm).

    -----