  • 1. Data: 2002-07-22 12:28:33
    Temat: Wielka prosba o porade...
    Od: "Kinga " <k...@p...gazeta.pl>

    Witam, Milych Grupowiczow!
    Nie wiem co powinnam obecnie zrobic z sytuacja podana ponizej, wiec
    postanowilam napisac i prosic Panstwa o porade.
    Otoz moj problem polega na tym, ze 2 lata temu pozyczylam znajomemu pienadze,
    ktorych do tej pory nie moge odzyskac.W tamtym czasie mialam akurat dana
    sume, gdyz sprzedalam moj wieloletni samochod i chcac podac pomocna dlon w
    potrzebie, pozyczylam pieniadze na okres paru miesiecy. Przez ten czas
    naliczalam sobie ustalone przez obydwie strony odsetki, co miesiac od danej
    sumy - procent w wysokosci 3,25. Oczywiscie zostala takze spisana odreczna
    umowa z podpisami i numerami dowodów, zawartymi odsetkami i dniem pozyczki.
    Niestety nie zostala uwzgledniona data zwrotu, gdyz obydwoje nie bylismy jej
    pewni-jedynie zostalo puste,wykropkowane miejsce. Sadzialam, ze splata
    nastapi maksymalnie po 6 miesiacach, ale teraz minelo juz 2 lata, a ja nadal
    nie widze swoich pieniedzy. Oczywiscie do tej pory, prosilam o zwrot,
    czekalam, a nawet grozilam. Ale niestety nic to nie dalo. Najpierw wymigal
    sie ich brakiem, gdyz akurat komus oddal innemu, potem nie mial, pozniej mnie
    zwodzil obietnicami sprzedania jakichs rzeczy, aby mi oddac, ale sie nie
    doczekalam niczego do tej pory. Jest to czlowiek, ktory nie ma stalego
    zatrudnienia, prowadzi jedynie warsztat samochodowy wraz z bratem i zajmuje
    sie dokumentacja i przewozem samochodow. Poza tym samochod, ktorym jezdzi nie
    stoi na niego i praktycznie nie ma on rzeczy cennych(moze oprocz komputera),
    ktore moznabylby w jakis sposob skonfiskowac. Do tej pory nie udalo mi sie
    odebrac pieniedzy, jedynie chyba z mojego roztargnienia i braku rozsadku i
    chyba...dobrego serca. Ale teraz bardzo ich potrzebuje, gdyz mam zamiar wyjsc
    za maz za mezczyzne swego zycia i przydalyby sie jakies pieniadze chociazby
    na podroz lub dolozenie rodzicom do wesela.W tej chwili ta osoba zmienila
    numer i nie wiem jak mam sie z nim skontaktowac. Mieszka z Rodzicami, ale nie
    chcialabym ich nachodzic. W tej chwili sama nie wiem co powinnam zrobic.
    Przyjaciele mnie namawiaja, aby zglosic sprawe do sadu. Ale co mam zrobic
    najpierw? Czy moja umowa jest wazna? Jak dlugo trzeba czekac na sprawe?Jaka
    trzeba przeznaczyc sume na rozpoczecie procesu?Czy istnieje jakakolwiek
    szansa na wygrana?
    Gdyby Panstwo byli tak mili, bardzo prosilabym o rade. Nie chcialabym stracic
    tych pieniedzy. Sa mi poprostu potrzebne.
    Pozdrawiam.Czekam na odpowiedz.
    Z gory dziekuje.
    Oto moj e-mail: k...@w...pl

    Kinga Jurkiewicz

  • 2. Data: 2002-07-22 12:34:29
    Temat: Re: Wielka prosba o porade...
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Z gory dziekuje.
    > Oto moj e-mail: k...@w...pl

    Kurcze jak ktos wie to niech jej pomoze :) bo dziewczyna sie nawet
    przedstawila na grupie a tego to jescze nie widzialem .. (a moze malo
    widzialem)

    AndY

    ps. a i niech CC da na grupe jak jej odpisze bo sam jestem ciekawy co mozna
    z takimi mendami zrobic ...

  • 3. Data: 2002-07-22 12:49:04
    Od: "Voytek " <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    Kinga <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    stracic
    > tych pieniedzy. Sa mi poprostu potrzebne.

    witam no więc tak kc mówi:
    Art. 723. Jeżeli termin zwrotu pożyczki nie jest oznaczony, dłużnik
    obowiązany jest zwrócić pożyczkę w ciągu sześciu tygodni po wypowiedzeniu
    przez dającego pożyczkę.
    Myślę, ze takie wypowiedzenie zostało przez ciebie uczynione ( biorąc pod
    uwage powyższe uwagi ) bedziesz wiec miała dobre argumenty w sądzie, co sie
    tyczy odzyskania pieniedzy to propunuje złożyc pozew w we własciwym sądzie
    wpis sadowy 8% wartosci pożyczki no moze troszeczkę więcej ale skoro jesteś w
    nienajlepszej sytuacj materialnej złóz pozew razem z wnioskiem o zwolnienie z
    kosztów - to w przeważajacehj mierze skutkuje!!! Czasami doreczenie pozwu
    drugiej stronie przez sąd ( sad to robi po opłaceniu wpisu ) załatwia sprawę.
    Mozesz tez zrobic tak: pójdziesz do sadu i złozysz pozew na biurze podawczym
    i potem z pieczaka pokarzesz odpis pozwu pożyczkobiorcy. W zalezności od
    wartosci umowy właściwy bedzie sad okregowy ( powyzej 30 000 zł ) lub
    rejonowy w tych drugich sprawy się wloka choc to nie jest regułą.

    pozdrawiam / wojtek

  • 4. Data: 2002-07-22 12:49:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "AndY" <a...@w...pl> wrote in message news:ahgu2u$64h$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > widzialem)
    >
    > AndY
    >
    > ps. a i niech CC da na grupe jak jej odpisze bo sam jestem ciekawy co

    No ale co mozna pomoc....

    Przeciez to prawo.pl a nie odzyskiwaniedlugow.pl

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-22 13:39:59
    Od: "Kinga " <k...@p...gazeta.pl>

    Dziekuje bardzo za rade.
    Jesli najlepszym rozwiazaniem jest zlozenie wniosku w sadzie okregowym, a
    moja suma jest o wiele mniejsza niz 30.000, to jak dlugo w takim razie bede
    czekala w sadzie rejonowym?
    Pozdrawiam.
    KINGA.

  • 6. Data: 2002-07-22 14:33:53
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Złóż zawiadomienie o przestępstwie z art. 286 § 1 kk
    na policji. Może wezwanie na komendę "zmobilizuje"
    faceta do zwrotu (zagrożenie do 8 lat odsiadki).
    Jeśli nie - konsekwentnie dąż do tego, aby do sądu
    trafił akt oskarżenia przeciwko niemu i dołącz do
    sprawy karnej powództwo cywilne
    o wydanie nakazu zapłaty (przy sprawie karnej
    nie ponosisz kosztów sądowych).