    From: "Voytek " <w...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wielka prosba o porade...
    Date: Mon, 22 Jul 2002 12:49:04 +0000 (UTC)

    Kinga <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    nie
    > chcialabym ich nachodzic. W tej chwili sama nie wiem co powinnam zrobic.
    > Przyjaciele mnie namawiaja, aby zglosic sprawe do sadu. Ale co mam zrobic
    > najpierw? Czy moja umowa jest wazna? Jak dlugo trzeba czekac na sprawe?Jaka
    > trzeba przeznaczyc sume na rozpoczecie procesu?Czy istnieje jakakolwiek
    > szansa na wygrana?
    > Gdyby Panstwo byli tak mili, bardzo prosilabym o rade. Nie chcialabym
    stracic
    > tych pieniedzy. Sa mi poprostu potrzebne.

    witam no więc tak kc mówi:
    Art. 723. Jeżeli termin zwrotu pożyczki nie jest oznaczony, dłużnik
    obowiązany jest zwrócić pożyczkę w ciągu sześciu tygodni po wypowiedzeniu
    przez dającego pożyczkę.
    Myślę, ze takie wypowiedzenie zostało przez ciebie uczynione ( biorąc pod
    uwage powyższe uwagi ) bedziesz wiec miała dobre argumenty w sądzie, co sie
    tyczy odzyskania pieniedzy to propunuje złożyc pozew w we własciwym sądzie
    wpis sadowy 8% wartosci pożyczki no moze troszeczkę więcej ale skoro jesteś w
    nienajlepszej sytuacj materialnej złóz pozew razem z wnioskiem o zwolnienie z
    kosztów - to w przeważajacehj mierze skutkuje!!! Czasami doreczenie pozwu
    drugiej stronie przez sąd ( sad to robi po opłaceniu wpisu ) załatwia sprawę.
    Mozesz tez zrobic tak: pójdziesz do sadu i złozysz pozew na biurze podawczym
    i potem z pieczaka pokarzesz odpis pozwu pożyczkobiorcy. W zalezności od
    wartosci umowy właściwy bedzie sad okregowy ( powyzej 30 000 zł ) lub
    rejonowy w tych drugich sprawy się wloka choc to nie jest regułą.

    pozdrawiam / wojtek