  • 1. Data: 2002-07-22 11:57:25
    Temat: gaz w wieżowcu a prawo UE
    Od: "piotr pawłowski" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    zacznę od zasłyszanej nie pamietam gdzie plotki, że wg przepisów uni
    europejskiej nie może być gazu (np. kuchnia) w budynkach powyżej 10-u pieter.

    Czy ktoś słyszał, że takie coś mają wprowadzić i u nas?

    W zaszłym roku wymieniłem kuchenkę gazową i instalację w domu za niemałe
    pieniądze, położyłem też instalację elektyryczną (2,5mm2) i kafelki. Czy to
    możliwe żeby odcieli gaz i zmusili do przejścia na kuchenkę elektryczną?
    Jej moc podłączeniowa to ok 10kW i wymaga 3 faz albo przewodów 4mm2.
    REMONT OD NOWA ???

  • 2. Data: 2002-07-22 12:06:40
    Temat: Re: gaz w wieżowcu a prawo UE
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotr pawłowski" <m...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości:
> [...]
    pieter.

    > Czy ktoś słyszał, że takie coś mają wprowadzić i u nas?

    [...]
    Znowu ktoś sieje ferment tak jak przy tekście że będzie wprowadzane napięcie
    230V "bo w UE tak musi być". Napięcie 230V juz jest od kilku lat i ludzie
    nawet się tym nie interesowali a teraz jakiś niedoinformowany dziennikarz
    robi zamieszanie wsród szaraczków. Nikt Ci gazu nie odetnie, gotuj na swojej
    nowej kuchence spokojnie :)

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-07-22 13:41:10
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    piotr pawłowski wrote:

    > zacznę od zasłyszanej nie pamietam gdzie plotki, że wg przepisów uni
    > europejskiej nie może być gazu (np. kuchnia) w budynkach powyżej 10-u pieter.

    Kuchni gazowej nie może być jedynie w mieszkaniach z tzw. aneksem
    kuchennym, tzn, jeśli kuchnia łaczy sie bezpośrednio z
    pomieszczeniami gdzie śpią ludzie.
    Reszta to bzdury.

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH GSM +48 607 81 83 30

  • 4. Data: 2002-07-22 13:47:35
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Slaski" <t...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:3D3C0B76.2010700@perfekt.pl.invalid...

    > Kuchni gazowej nie może być jedynie w mieszkaniach z tzw. aneksem
    > kuchennym, tzn, jeśli kuchnia łaczy sie bezpośrednio z
    > pomieszczeniami gdzie śpią ludzie.

    ???

    A od kiedy taki przepis? Moze jest jakis wyjatek. Glowy nie dam, ale JWC
    nadal buduje mieszkania z aneksem kuchennym.
    No chyba, ze udowadniaja, ze w pomieszczeniu przylegajacym nie beda spac
    ludzie :-)

    > Reszta to bzdury.

    A widziales nowy wiezowec z gazem?

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-22 14:00:14
    Od: Piotr <p...@n...pt>

> [...]
    > robi zamieszanie wsród szaraczków. Nikt Ci gazu nie odetnie, gotuj na swojej

    Ha ha w teksty o 230V byly super - "szybko kupowac nowe zelazka, telewizory,
    radia". Ale gaz MSZ powinnien byc zabroniony, w blokowiskach mieszka coraz
    wiecej swirow, jesli wnosi beczki benzyny jest szansa ze ktos zauwazy a gaz
    moze odkrecic w kazdej chwili.

    Piotr

  • 6. Data: 2002-07-22 14:07:09
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Karol wrote:

> [...]
    > nadal buduje mieszkania z aneksem kuchennym.
    > No chyba, ze udowadniaja, ze w pomieszczeniu przylegajacym nie beda spac

    Niebałdzo pamietam od kiedy, ale sam jestem włascicielem takiego
    mieszkania - ponieważ szło na wynajem, lepiej zeby była kuchnia
    gazowa, bo tańsza w zakupie i eksploatacji.
    Niestety u developera powiedziano mi to co wyżej przytoczyłem - w tym
    mieszkaniu gazu być nie może z powodu przepisów.
    W sąsiednich z wydzielona kuchnią - jest.

    > A widziales nowy wiezowec z gazem?

    Ostatnio nie widzałem zadnego nowego *mieszkalnego* wieżowca ;-))

  • 7. Data: 2002-07-22 14:16:39
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Slaski" <t...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:3D3C118D.8070407@perfekt.pl.invalid...

    > Ostatnio nie widzałem zadnego nowego *mieszkalnego* wieżowca ;-))

    Zapraszam do obejrzenia tzw. kukurydz na os. Tysiąclecia w Katowicach.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 8. Data: 2002-07-22 14:27:18
    Temat: Re: Re: gaz w wieżowcu a prawo UE
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Xena d. Bazyl wrote:

    > Zapraszam do obejrzenia tzw. kukurydz na os. Tysiąclecia w Katowicach.

    Dziekuje za oświecenie ;-)

    U nas na wsi w Poznaniu takich nie budują ;-)

  • 9. Data: 2002-07-22 14:35:56
    Od: meffur <m...@g...pl>

    > zacznę od zasłyszanej nie pamietam gdzie plotki, że wg przepisów uni
    > europejskiej nie może być gazu (np. kuchnia) w budynkach powyżej 10-u pieter.
    >
    > Czy ktoś słyszał, że takie coś mają wprowadzić i u nas?

    IMHO w _nowo_ projektowanych budynkach.
    Przepis powstal po serii eksplozji gazu, czego zwienczeniem bylo
    runiecie budynku w Gdansku.

> [...]
    > możliwe żeby odcieli gaz i zmusili do przejścia na kuchenkę elektryczną?
    > Jej moc podłączeniowa to ok 10kW i wymaga 3 faz albo przewodów 4mm2.

    A teraz policz te 10 kW *60 mieszkan ... * np. 500 budynkow w miescie
    ... * 200 miast ...

    Kogo stac na wybudowanie nowych elektrowni, linii przesylowych,
    transformatorow, linii kablowych i linii rozdzielczych oraz zasilajacych
    w budynkach i oczywiscie samych kuchenek elektrycznych ? I to "od
    zaraz" ...

  • 10. Data: 2002-07-23 10:42:32
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > nadal buduje mieszkania z aneksem kuchennym.
    > No chyba, ze udowadniaja, ze w pomieszczeniu przylegajacym nie beda spac

    Widze ze energetyka ma wtyki jak co i nie da wyprzec sie z budynkow tak
    latwo. BTW nie wyobrazam sobie bym mial kozystac z kuchenki elektrycznej w
    mieszkaniu ... za drogi to interes .. placilbym wiecej i to 5 krotnie.
    Ale co tam zawsze mozna na lewo sie podpiac do sieci .. wszedzie to robia
    A dodatkowo to ze potezne zaklady zalegaja w placeniu za energie to
    najlepiej przelewa sie na szaraczkow

    AJA