  • 1. Data: 2002-07-22 13:04:59
    Temat: Sluzebnosc
    Od: "Kvik" <k...@p...fm>

    Witam !

    Mam pytanie na temat sluzebnosci:

    Wlasnie otrzymalem w darze dom, darczynca jednak zastrzegl, ze musze
    ustanowic sluzebnosc (w postaci dwoch pomieszczen w darowanym domu) na rzecz
    jego brata. Sluzebnos taka zostala ustanowiona (aktem notarialnym).
    Czy jako wlasciciel moge nie zgodzic sie by brat darczyncy wynajal komus
    swoja (??) czesc domu, oraz kto ponosi koszty ewentualnych remontow i
    utrzymania pomieszczen.
    Wspomniane pomieszczenia wymagaja remontu, a ten czlowiek nie ma zamiaru ich
    remontowac, przez co ich stan ulega znacznemu pogorszeniu (brak ogrzewania w
    zimie, odpadajace tynki, rybita szyba, ect.)

    Bardzo prosze o pomoc i z gory za nia dziekuje.

    A moze jest jakies miejsce w sieci, gdzie moglbym przeczytac o swoich
    prawach?

    pozdrawiam

    Kvik

    --
    poniedzialek...............

  • 2. Data: 2002-07-23 09:53:39
    Temat: Re: Sluzebnosc
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kvik" <k...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > Czy jako wlasciciel moge nie zgodzic sie by brat darczyncy wynajal komus
    > swoja (??) czesc domu, oraz kto ponosi koszty ewentualnych remontow i

    oczywiscie, ze nie ma Pan na to wplywu, by brat darczyncy
    wynajal komus SWOJA czesc domu....

    Lecz panu Pewnie chodzi nie o czesc brata darczyncy, lecz czesc PANSKIEGO
    domy, ktorego dotyczy sluzebnosc....

    Wiec z tego co wiem MOZE Pan sie sprzeciwic wynajeciu PANSKIEJ czesci domu,
    obciazonej sluzebnoscia, jesli to nie jest w owej "sluzebnosci" zapisane.

    Konktetnie, podejrzewam iz umowa stanowi,
    ze dana osoba moze w owych dwe dwa pomieszczenia uzytkowac...
    wuzytkowac, ale nie wynajmowac osobie trzeciej...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-24 07:16:35
    Od: "Kvik" <k...@p...fm>

> [...]
    domu,
    > obciazonej sluzebnoscia, jesli to nie jest w owej "sluzebnosci" zapisane.

    Dziekuje, za odpowiedz.
    Jednak chyba troche niesano sie wyrazilem: dom wraz z dzialka jest moja
    wlasnoscia, a wspomniana osoba ma sluzebnosc w/na dwa pomieszczenia.
    I wlasnie ma zamiar je komus wynajac, stad moje pytanie.

    pozdrawiam

    Kvik