  • 1. Data: 2003-04-26 07:17:38
    Temat: rejestrowanie ojca
    Od: "K" <n...@i...com>

    Witam Grupe,
    W temacie jestem zielony a musze to szybko nadrobic. W archiwum nie
    znalazlem identycznego przypadku, stad moje pytanie na grupe:
    Matka dziecka nie chce go rejestrowac na nazwisko ojca (czyli moje) -
    zgodzilem sie na to, ale chce by dziecko mialo ojca rowniez w dokumentach,
    nie tylko na zdjeciu (sprawy spadkowe, w razie czego mozliwosc wziecia
    urlopu opiekunczego). Oczywiscie wolalbym, zeby dziecko sie wychowywalo z
    obojgiem rodzicow, ale to nie zalezy tylko ode mnie...
    Pytania brzmia:
    - czy moge figurowac w papierach jako pelnoprawny ojciec dziecka, mimo ze
    dziecko pozostanie przy nazwisku matki?
    - Czy potrzebna jest do tego jej zgoda?
    - Jak to przeprowadzic?
    - Czy musze byc przy rejestracji?
    - I jaka podstawa prawna?
    - I ostatnie, jezeli nie bede figurowal w dokumentach jako ojciec, to jakie
    dziecko ma prawa do mnie a ja do dziecka?

    --
    Kamil

  • 2. Data: 2003-04-26 07:46:39
    Temat: Odp: rejestrowanie ojca
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik K <n...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8dbjp$ouh$...@a...news.tpi.pl...
    > - czy mogę figurować w papierach jako pełnoprawny ojciec dziecka, mimo ze
    > dziecko pozostanie przy nazwisku matki?

    dziecko należy uznać w USC i nadać mu nazwisko ...

    > - Czy potrzebna jest do tego jej zgoda?

    tak

    > - Jak to przeprowadzić?

    w USC lub sądownie za zgodą matki...

    > - Czy musze być przy rejestracji?
    tak

    > - I jaka podstawa prawna?

    od art.72 - 86 oraz 89 k.r.o /kodeks rodzinny/

    > - I ostatnie, jeżeli nie będę figurował w dokumentach jako ojciec, to
    jakie
    > dziecko ma prawa do mnie a ja do dziecka?

    żadnych

    S...

  • 3. Data: 2003-04-26 08:37:08
    Temat: Re: rejestrowanie ojca
    Od: "K" <n...@i...com>

    Użytkownik "Sandra" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik K <n...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b8dbjp$ouh$...@a...news.tpi.pl...

    Dziekuje za odpowiedz. Zakladam, ze bedzie zgoda matki jesli dziecko bedzie
    moglo pozostac przy Jej nazwisku.
    W zwiazku z tym prosze o podpowiedz jak interpretowac ponizsze paragrafy:

    Art. 89. § 1. Jeżeli ojcostwo zostało ustalone przez uznanie dziecka,
    dziecko nosi nazwisko ojca, chyba że ten za zgodą osób, których zgoda jest
    potrzebna do ważności uznania, złożył przy uznaniu dziecka oświadczenie, że
    nosić ono będzie nazwisko matki (...)

    § 2. Sąd w wyroku ustalającym ojcostwo albo sąd opiekuńczy w wydanym później
    postanowieniu nadaje dziecku na jego wniosek albo na wniosek jego
    przedstawiciela ustawowego nazwisko ojca (...)

    Czy one sie nie wykluczaja?
    Dziekuje jeszcze raz za pomoc
    Kamil

  • 4. Data: 2003-04-26 08:43:57
    Temat: Re: Odp: rejestrowanie ojca
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
    > tak

    chyba że w poniedziałek coś się zmieni :)

    KG

  • 5. Data: 2003-04-26 18:17:26
    Temat: Odp: Odp: rejestrowanie ojca
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > chyba że w poniedziałek coś się zmieni :)

    oby :-) ale przebiegłości kobietek nawet diabeł nie przeskoczy :-)))

    Sandra

  • 6. Data: 2003-04-26 18:32:37
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik K <n...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8dg8s$hrg$...@n...news.tpi.pl...
> [...]

    > postanowieniu nadaje dziecku na jego wniosek albo na wniosek jego
    > przedstawiciela ustawowego nazwisko ojca (...)

    nie wykluczają się mowią nam tylko o możliwości dokonania zmiany... dziecko
    po 13 roku życia może wnioskować o taką zmianę mimo wcześniejszych ustaleń
    ... jak w treści może to zrobić sam małoletni jak i też przedstawiciel
    ustawowy jednak są to sporadyczne wypadki kiedy sam małoletni chce takiej
    zmiany ...gro małoletnich w tym wieku wypowiada się np. " nienawidze tego
    faceta ,to nie jest mój ojciec " i być może ten przypadek jest podobnym
    przypadkiem i do wnioskowania jak w § 2 nie dojdzie ...

    Sandra