    From: "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zapłaty komisariatu policji
    Date: Sat, 26 Apr 2003 12:08:34 +0200

    Witam

    Po przeszło 2 latach sprawy i studiowaniu prawa na pl.soc.prawo stało sie:

    1. pisałem kiedyś, że policja zabrała mi z firmy komputery sporej wartości
    (30 tys PLN) - pod nielegalnego posiadania oprogramowania bez zgody
    prokuratora (dostałem ją po 3 miesiącach od zabrania sprzetu)

    2. prokurator po 1,5 roku umozył sprawe - brak znamion czy nie wyczerpuje
    znamion nie pamietam jak tobylo napisane

    3. pół roku chodziłem po uprawomocnieniu się nakazu wydania sprzętu do
    komendy żeby wydali mi sprzęt, po pewnym czasie oddali mi mały kawałek wart
    jakieś 4 tys PLN (reszta była mi okazana ale odmówiłem odebrania bo mienie
    było połamane, rozgrabione, zniszczone)

    4. po przestudiowaniu pl.soc.prawo i kilku ciekawych książek napisałem
    wezwanie na komisariat z do wiadomości komendand gówny policji we Wrocławiu
    wzywający do zapłaty różnicy pomiędzy tym co zabrali (sami to wycenili na 30
    tys PLN powołując biegłego) a tym co wydali (4 tys PLN) oraz wyznaczyłem 14
    dniowy termin do zapłaty podając namiary na mnie nie na rachunek bankowy

    co się stało?:
    otrzymuje telefon od pracownika komendy (zajmował się magazynem) i bardzo
    grzecznie prosił żebym stawił się w sobotę i pomógł mu skatalogować to co
    nie zostało wydane bo on coś znalazł ale nie wie czy to to co trzeba i
    wogóle zebym przyszedł pomóc mu rozwiązać tę sprawę bo komendant go zabije a
    i tak już musiał pisać 4 stronicowy raport i podobno naczelnik komisariatu
    bardzo trzęsie portkami (z magazynierem mam dobry układ )

    pytanie:
    1. czy iść pomagać?
    2. czy komenda wypłaci mi kwotę o którą prosiłem i która w sumie jest
    niesporna bo obie strony na piśmie przyjęły wartość wydanego sprzętu
    (głównie chodzi mi o praktykę czy komendy stosują się do takich wezwań czy
    to tylko pro forma)
    3. ile trwa sprawa cywilna
    4. ile mogę zarządać odszkodowania czy zadość uczynienia? - treż chodzi mi
    bardziej o praktykę niż o to co jest napisane ;) jeżeli rozpocznie się
    sprawa cywilna i ile mogę zarzadać jeżeli dobrowolnie zapłaca?

    Pozdrawiam
    będę bardzo wdzięczny za odpowiedź

    Icek