  • 41. Data: 2019-12-05 11:31:22
    Temat: Re: Weksel [na 3 mln PLN, aresztu niet]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-04 o 22:46, Animka pisze:

    > Połowa winy (pieniężnej) powinna przypaść niekompetentnemu Bankowi jak
    > pozatrudniał niemoty w Banku.

    Winą pieniężną bank jest obciążony w 100%, ponieważ całej kwoty nie może
    dochodzić od żony Durczoka.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2019-12-05 11:33:03
    Temat: Re: Weksel [na 2 mln CHF]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-04 o 23:19, u2 pisze:

    > akurat tutaj pisze prawdę:)

    Gdzie tu widzisz prawdę?

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2019-12-05 11:56:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Winą pieniężną bank jest obciążony w 100%, ponieważ całej kwoty nie
    > może dochodzić od żony Durczoka.

    No to spytajmy się inaczej: Czy weksel był wystawiony tak że dochowując
    "należytej staranności" _bank_ nie powinien egzekwować go od b. żony?
    Jest poziom poza którym "niekompetencja" zaczyna wyglądać jak
    "wątpliwe prawnie" działania z premedytacją. IMHO takie "śledztwo
    sprawdzające" _należy_ także przeprowadzić ale jak znajdzie się aż tyle
    by taka sprawa wyszła z prokuratury do sądu to się sporawo zdziwię.

    --
    A. Filip

  • 44. Data: 2019-12-05 11:57:47
    Od: z <...@...pl>

    Założymy się że względu na niską szkodliwość społeczną zostanie
    uniewinniony. Przecież nikomu żadnej krzywdy nie zrobił.
    Nie pobił i nie zgwałcił a mógł ;-)

  • 45. Data: 2019-12-05 12:20:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Założymy się że względu na niską szkodliwość społeczną zostanie
    >uniewinniony. Przecież nikomu żadnej krzywdy nie zrobił.
    >Nie pobił i nie zgwałcił a mógł ;-)

    No nie wiem, nie wiem - w tle jest bank pokrzywdzony na grubsza
    kwote, bo mial poreczyciela, a nie ma ...
    A to chyba jeszcze cos o wyłudzeniu kredytu mozna dołożyc.

    J.

  • 46. Data: 2019-12-05 13:29:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-12-05 o 11:56, A. Filip pisze:

    > No to spytajmy się inaczej: Czy weksel był wystawiony tak że dochowując
    > "należytej staranności" _bank_ nie powinien egzekwować go od b. żony?

    Nie był tak wystawiony, ponieważ nie zawierał podpisu żony.

    > Jest poziom poza którym "niekompetencja" zaczyna wyglądać jak
    > "wątpliwe prawnie" działania z premedytacją. IMHO takie "śledztwo

    Nie wykluczam, że pracownik banku mógł być tu współsprawcą lub
    podżegaczem - w obu przypadkach jemu też grozi 25 lat więzienia.

    > sprawdzające" _należy_ także przeprowadzić ale jak znajdzie się aż tyle
    > by taka sprawa wyszła z prokuratury do sądu to się sporawo zdziwię.

    Durczok sypnął byłą żonę, że podrobił podpis za jej zgodą, czyli może
    być współsprawczynią. Być może też sypnie pracownika banku, który był z
    nim w zmowie.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2019-12-05 16:01:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 13:29, Liwiusz pisze:
    > Durczok sypnął byłą żonę, że podrobił podpis za jej zgodą, czyli może
    > być współsprawczynią. Być może też sypnie pracownika banku, który był z
    > nim w zmowie.

    I dostanie list żelazny za sypanie grupy przestępczej i kara go ominie ;-)
    W taki czy inny sposób Durczok nie pójdzie siedzieć przy obecnej władzy
    sadowniczej.
    Trzeba to zaorać. Jak mawia Frasyniuk JEBAĆ SĄDY
    czy tam WOLNE SĄDY ;-)

  • 48. Data: 2019-12-05 16:06:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2019 o 11:31, Liwiusz pisze:

    > Winą pieniężną bank jest obciążony w 100%, ponieważ całej kwoty nie może
    > dochodzić od żony Durczoka.

    To wcale nie jest takie oczywiste. W wypadku weksla ze sfałszowanym
    podpisem, zgodnie z prawem cywilnym ciężar udowodnienia, że jest on
    sfałszowany spoczywa na stronie, która wywodzi z tego skutki prawne
    (art. 6 kc).

    No i jeśli żona Durczoka twierdzi, ze to nie jej podpis, to musi tego
    dowieść. Jeśli ów podpis, to tylko parafka, to biegły może stwierdzić,
    że nie da się ani potwierdzić, ani wykluczyć. No i teraz orzecznictwo
    sądów jest bardzo różne. Bywa, że jeśli nie da się wykluczyć, to zasądzą
    z takiego weksla.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2019-12-05 16:10:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > No i jeśli żona Durczoka twierdzi, ze to nie jej podpis, to musi tego
    > dowieść.

    biegły już ponoć się wypowiedział w tej sprawie, podpis sfałszowano, ale
    czy sfałszował Kamil D. to już inna sprawa, mógł biedaczyna o niczym nie
    wiedzieć i działać w "dobrej wierze":)

  • 50. Data: 2019-12-05 18:24:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > że nie da się ani potwierdzić, ani wykluczyć. No i teraz orzecznictwo
    > sądów jest bardzo różne. Bywa, że jeśli nie da się wykluczyć, to zasądzą

    Po co jego żona ma udowadniać jak biegli grafolodzy już te podpisy "badali".
    Poza tym D. przyznał się potem sam do sfałszowania podpisów.

    --
    animka