  • 1. Data: 2008-12-16 07:30:34
    Temat: Wczesniejsze emerytury
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Ktos wie jakie to szczegolnie niebezpieczne warunki panuja w PKP, ze oni tak
    walcza o te emerytury wczesniejsze ??

    Czy to tylko tak dla picu, ze jak juz moga wytargowac wczesniejsza emeryture
    to walcza ??

    Bo mi srednio sie widzi, ze np. kierownik pociagu to niebezpieczna praca
    albo kasjerka sprzedajaca bilety czym ona rozni sie od kasjerki z multikina
    ?

    Icek

  • 2. Data: 2008-12-16 07:40:29
    Temat: Re: Wczesniejsze emerytury
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Icek napisał(a):

    > Ktos wie jakie to szczegolnie niebezpieczne warunki panuja w PKP, ze oni tak
    > walcza o te emerytury wczesniejsze ??

    Oj... Tankują dużo ;) To niszczy zdrowie a głównie wątrobę ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 3. Data: 2008-12-16 08:01:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.12.2008 Icek <i...@d...pl> napisał/a:
    > Bo mi srednio sie widzi, ze np. kierownik pociagu to niebezpieczna praca
    > albo kasjerka sprzedajaca bilety czym ona rozni sie od kasjerki z multikina
    > ?

    Prawdopodobieństwem doświadczenia interakcji z niezadowolonym z jakości
    usług klientem.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-12-16 09:17:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008, Icek wrote:

    > Ktos wie jakie to szczegolnie niebezpieczne warunki panuja w PKP, ze oni tak
    > walcza o te emerytury wczesniejsze ??

    Ten tzw. i tak krytykowany "system" to powstawał tak, że jak gość
    już nie kwalifikował się do ganiania po torach (bo w pewnym wieku
    może się nie kwalifikować i to prawda) to firma przenosiła go na
    inne stanowisko.
    Zależnie od kwalifikacji i umiejętności - z nastawni do kasy biletowej
    a jak "z tórów" do kasy nijak się nie kwalifikował, to do wydawania
    materiałów na przykład.
    Przeróbka "systemu" w ten sposób że *stanowisko pracy* staje się
    dożytownie doprowadziło do absurdów które widzimy.
    Teza że maszynista *musi do końca kariery* prowadzić pociągi jest
    postawiona na głowie - i jakoś dziwi mnie, że TEN absurd mało kto
    dostrzega.

    > Czy to tylko tak dla picu, ze jak juz moga wytargowac wczesniejsza emeryture
    > to walcza ??

    No jak ileś kolejnych rządów rozdawało składki zbierane od innych
    ubezpieczonych "bo komuś się należy" to nie dziwota, że w zwyczaju
    zostało przekonanie że tak należy.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-16 10:05:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-12-2008 o 10:17:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > No jak ileś kolejnych rządów rozdawało składki zbierane od innych
    > ubezpieczonych "bo komuś się należy" to nie dziwota, że w zwyczaju
    > zostało przekonanie że tak należy.

    Tutaj z kolei jest inny powszechnie niedostrzegany absurd.
    Mianowicie - jedna grupa ludzi (zwana dla niepoznaki rządem,
    państwem, koniecznością czy sprawiedliwością społeczną)
    przemocą zabiera drugiej grupie ludzi pieniądze, po to żeby je rozdać
    w sposób arbitralny grupie trzeciej.

    W normalnym życiu nazywa się to robojem.
    Ale jak wiadomo gdy kradniesz 1000 jesteś złodziejem,
    a gdy kradniesz miliard to jesteś ministrem finansów :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-16 13:06:00
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > albo kasjerka sprzedajaca bilety

    A jak ktoś zakrzyknie do okienka "Kasjer dupa !!" Wiesz jaki to stres ??

    pozdrav
    hubi

  • 7. Data: 2008-12-16 13:47:48
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Ktos wie jakie to szczegolnie niebezpieczne warunki panuja w PKP, ze oni
    > tak
    > walcza o te emerytury wczesniejsze ??

    Czemu się nie zatrudnisz na kolei?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2008-12-16 19:59:44
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czemu się nie zatrudnisz na kolei?

    ja staram sie zrozumiec o co Ci ludzie walcza. Nie chce pracowac w PKP bo to
    nie dla mnie. Sa jednak ludzie co pracuja i dziwie sie, ze domagaja sie
    emerytur bo pracuja w PKP. Moze ja tez musze wyjsc i zablokowac wazne
    skrzyzowanie w miescie bo chce emeryture bo pracuje przy "monitorze
    ekranowym" i mi oczy siadaja

    Icek

  • 9. Data: 2008-12-16 21:35:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Bo mi srednio sie widzi, ze np. kierownik pociagu to niebezpieczna praca
    > albo kasjerka sprzedajaca bilety czym ona rozni sie od kasjerki z

    Przede wszystkim - moim zdaniem - nie zmienia się zasad gry w jej trakcie.
    Ktoś się decydował iść na kolej na jakiś tam warunkach gwarantowanych przez
    państwo reprezentowane przez Sejm poprzez odpowiednią ustawę. Przez wiele
    lat mówiono mu, że ma niską pensje, ale przecież wcześniej pójdzie na
    emeryturę. A teraz nie dość, że nie pójdzie na emeryturę, to jeszcze
    policzą mu tę emeryturę z tej niższej pensji. A co, niech wie, że można go
    oszukać w obliczu prawa :-)

    Co do meritum oponenci oczywiście mają racje, ze te przywileje nie za
    bardzo mają uzasadnienie, ale choćby w celu zachowania zaufania
    społeczeństwa do Państwa powinno się takie zmiany wprowadzać dla
    pracowników zatrudnianych w danym momencie. Ktoś się decyduje i zatrudnia,
    albo nie.
    Przykładowo tak zrobiono w 1999 roku w Policji. Bodaj od połowy roku
    zatrudniani byli normalnie w ZUS ubezpieczani i przyjmowali się z taką
    świadomością. Problem polegał na tym, że nie za bardzo było zainteresowanie
    pracą na takich zasadach i trzeba było wrócić do starych, żeby z łapanki
    nie trzeba było policjantów zatrudniać - zwłaszcza w większych miastach,
    gdzie nie było bezrobocia a i pensja była wyższa w cywilu. Teraz wychodzi
    na to, że po prostu tych ludzi oszukano.

    I choć dotąd reformy obecnego rządu mi się podobały, to po tych
    propozycjach uważam, że konieczne jest odsunięcie ich od władzy, zanim
    doprowadzą do anarchii. Kto w Polsce zainwestuje jakiekolwiek środki nie
    mając pewności, czy kolejny rząd nagle nie wymyśli czegoś działającego
    wstecz?

    To podobna reforma, jak walka z lekarską korupcją poprzedniego rządu. Co do
    zasady idee słuszne, tylko wykonanie do d... . Bo jak lekarze nie mogą brać
    w łapę od pacjenta, to nie będą za 1.000 zł pracować. "Łapówki" były po
    prostu dawniej wkalkulowane w opłacalność pracy i tyle.

  • 10. Data: 2008-12-16 21:50:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > lat mówiono mu, że ma niską pensje, ale przecież wcześniej pójdzie na
    > emeryturę. A teraz nie dość, że nie pójdzie na emeryturę, to jeszcze

    no wybacz ale ustawa od poczatku swojego istnienia (ta o emeryturach
    pomostowych) miala date swojego zakonczenia. Byla ona tylko pare razy
    przedluzana.

    Jak dobrze pamietam to emerytury pomostowe mialy zmniejszyc bezrobocie na
    papierze. Kto mogl toszedl na emeryture i grono bezrobotnych malalo.

    Nie mozesz napisac, ze 10 lat temu sie zatrudnil dla wczesniejszej emerytury
    bo wtedy ta ustawa byla obliczona na pare (6 ?? ) lat. Teraz gdyby nie nowa
    ustawa to prawo by wygaslo i kto nabyl emeryture to ja ma, a ktoprawa do
    emerrytury nie nabyl to go nie nabedzie. Z tego co slyszalem to nawet jak
    nabedzie prawo a z niego nie skorzysta to go nie straci

    Icek