  • 1. Data: 2008-12-15 20:46:41
    Temat: Ustawa wygasa ?
    Od: "jozek" <j...@p...com>

    Witam !

    Na jakiej podstawie twierdzi sie, ze ustawa z 17 grudnia 1998,
    o emeryturach i rentach z FUS wygasa z koncem 2008 r ?

    Co z wczesniejszymi emeryturami mezczyzn po 60-tce,
    ktorym wmawiano, ze moga przejsc teraz, ale moga
    pozniej, kiedy beda chcieli.
    Prawo do przejscia na wczesniejsza emeryture zapisano
    im w art.29 tej ustawy...
    Teraz niby to prawo im wygasa ?

    Józek

  • 2. Data: 2008-12-15 23:00:07
    Temat: Re: Ustawa wygasa ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2008, jozek wrote:

    > Na jakiej podstawie twierdzi sie, ze ustawa z 17 grudnia 1998,
    > o emeryturach i rentach z FUS wygasa z koncem 2008 r ?

    Chyba to:

    +++
    Art. 46.
    1. Prawo do emerytury na warunkach okreœlonych w art. 29, 32, 33 i 39
    przysługuje również ubezpieczonym urodzonym po dniu 31 grudnia 1948 r.
    a przed dniem 1 stycznia 1969 r., jeżeli spełniajš łšcznie następujšce
    warunki:
    2) warunki do uzyskania emerytury okreœlone w tych przepisach spełniš
    do dnia 31 grudnia 2008 r.;
    ---

> [...]
    > ktorym wmawiano, ze moga przejsc teraz, ale moga
    > pozniej, kiedy beda chcieli.
    > Prawo do przejscia na wczesniejsza emeryture zapisano

    Na oko - oczywiście nie wygasa, bo nabyli prawo do
    nabycia emerytury. Trzeba by przejrzeć czy nie ma jakiegoś
    "haka", ale wygląda że nie.
    Ci co *nie* osiągnęli tego wieku, a osiągną go np.
    1.I.2009 oczywiście już by się nie załapali.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-12-15 23:40:49
    Od: "jozek" <j...@p...com>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości

    > Chyba to:
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,39,30942,0.html
    > +++
    > Art. 46.
    > 1. Prawo do emerytury na warunkach określonych w art. 29, 32, 33 i 39
    > przysługuje również ubezpieczonym urodzonym po dniu 31 grudnia 1948 r.
    > a przed dniem 1 stycznia 1969 r., jeżeli spełniają łącznie następujące
    > warunki:
    > 2) warunki do uzyskania emerytury określone w tych przepisach spełnią
    > do dnia 31 grudnia 2008 r.
    (...)

    Dzieki. Uspokoiles mnie :-)

    Pozdrawiam

    Józek

  • 4. Data: 2008-12-16 08:56:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Dec 2008, jozek wrote:

    > Dzieki. Uspokoiles mnie :-)

    Nabyłeś prawa i *dotąd* nie skorzystałeś? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-16 18:38:55
    Od: "jozek" <j...@p...com>

    > Nabyłeś prawa i *dotąd* nie skorzystałeś? :)

    I owszem. Nie ja sam, znam wielu takich.
    Jak praca ciekawa...
    Ale gdyby sie skonczyla, lub zdrowie wysiadlo,
    warto miec zabezpieczenie.
    Szukanie innej pracy po 60-tce ?
    Nie wyobrazam sobie, nie mowiac o skutecznosci...

    Pozdrawiam

    Józek