  • 1. Data: 2008-12-16 00:03:12
    Temat: Posiadanie środków a prawo jazdy
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam proste pytanie, ale przytocze z grubsza sytuację:
    2 zarzuty, prowadzenie pojazdu pod wpływem niedozwolonego środka, posiadanie
    środków odurzających

    Pytanie: czy fakt posiadania ma wpływ na okres zakazu prowadzenia pojazdów?

    Tzn. czy to, że posiadałem to i tamto ma znaczenie, przy określeniu na ile
    mam zakaz jeżdzenia samochodem? Czy nie jest tak, że tracę prawko za
    prowadzenie, a z posiadaniem jest inna bajka - inny wymiar kary (np. wyrok w
    zawieszeniu, ograniczenie wolności...)

    Jeszcze jedno. Czy istnieje możliwość skrócenia zakazu prowadzenia pojazdów
    na rzecz innej kary (grzywna, prace społeczne, wyrok w zawieszeniu)??

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 2. Data: 2008-12-16 10:35:42
    Temat: Re: Posiadanie środków a prawo jazdy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wycior pisze:

    > Pytanie: czy fakt posiadania ma wpływ na okres zakazu prowadzenia pojazdów?

    _Formalnie_ nie. W praktyce... cóż... Sędzia może sobie pomyśleć: "A, to
    pewnie jakiś handlarz - nie udowodnimy mu tego, ale zawsze mogę mu
    dowalić maksymalny możliwy wymiar kary!". Choć oczywiście nie powinien,
    ale cóż - to święte krowy.

    > Czy nie jest tak, że tracę prawko za
    > prowadzenie, a z posiadaniem jest inna bajka - inny wymiar kary (np. wyrok w
    > zawieszeniu, ograniczenie wolności...)

    Tak _powinno_ być.

  • 3. Data: 2008-12-16 12:32:19
    Od: Glas-Mi <w...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > pewnie jakiś handlarz - nie udowodnimy mu tego, ale zawsze mogę mu
    > dowalić maksymalny możliwy wymiar kary!". Choć oczywiście nie powinien,

    Rozumiem. Moja sytuacja jest taka, że opisana przeze mnie kara to
    propozycja samokarania ustalona przez p. prokuratora. Wstępnie
    przystałem na te warunki, jednak poważnie zastanawiam sie nad
    odwołaniem. Żaden ze mnie handlarz, po prostu żyłem z prowadzenia
    samochodu i jest to moje hobby/zamiłowanie. Wyszło jak wyszło, każdy
    popelina błędy - chciałbym przekonać sędziego o tym i zmniejszyć okres
    zakazu prowadzenia aut. Jednak to będzie nie łatwe - nikt nie potwierdzi
    ze pracowałem jako kierowca gdyż pracowałem na czaro. Nie wiem czy
    dobrym pomysłem w ogóle jest poruszanie kwestii pracy zawodowej jako
    kierowca. Czy jest jakiś inny dobry sposób wyjścia z sytuacji?

    --
    Serdecznie pozdrawiam,
    Wycior

  • 4. Data: 2008-12-16 16:37:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote

    > Tak _powinno_ być.

    A czemu uważasz, że tak powinno być? Ma to jakieś oparcie w przepisach? Czy
    tu nie mamy do czynienia przypadkiem ze zbiegiem przestępstw? Czy w zbiegu
    przestępstw Sąd nie wymierza kary biorąć pod uwagę "całokształt" czynów?

  • 5. Data: 2008-12-16 22:01:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > przestępstw Sąd nie wymierza kary biorąć pod uwagę "całokształt" czynów?

    Owszem, ale zakaz kierowania pojazdami to środek karny dla przestępstw
    związanych z ruchem drogowym. Równie dobrze sąd mógłby zakazywać
    kierowania pojazdami za np. lżenie głowy państwa ;)