    From: "Adam Tomala" <a...@W...2be.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ważność umowy przesłanej faksem... ?
    Date: Mon, 20 Sep 2004 17:58:39 +0200

    Witam

    Mam pytanie odnośnie określenia ważności umowy. Pokrótce: zgodziłem się na
    uslugi konsultingowe firmy X. Firma X przesłała mi mailem umowę, którą ja
    wydrukowałem, podpisałem i przefaksowałem do nich. Wystawili fakture na
    umowiona kwotę - wszystko gra.
    Dwa dni pozniej firma X poinformowala mnie, ze warunki umowy zmieniaja sie,
    dojdzie do niej kilka zapisow. Na moje stwierdzenie, ze przeciez ja juz ja
    podpisalem i na nic sie nie zgadzam, uslyszalem, ze "ta umowa przeciez jest
    niewazna, nie podpisalismy jej oficjalnie". Co zatem z fakturą? - "Faktura
    podobnie nie musi byc wazna, moze ja Pan potargac bo narazie bedzie nowa
    umowa". Minelo kilka tygodni, firma miala realizowac swoje dzialania, a
    tymczasem umowy brak. Mnie natomiast naciskali na to, abym zaplacil fakture.
    Nie zgodzilem sie bez umowy ale dwa dni pozniej odebralem w koncu upragniona
    nowa umowe przez nich podpisana... Oczywiscie byla to umowa juz o nowej
    tresci. pomijam kwestie terminow itp, pomijam to, ze tej nowej umowie byla
    data 5 tygodni wczesniejsza niz ja otrzymalem. Tylko teraz wyszla dziwna
    sytuacja:
    Oni maja fax z podpisaną przeze mnie pierwszą umową i nagle twierdzą, że to
    ona jest obowiązująca.
    Ja mam oryginal ich nowej umowy, podpisany przez nich (a narazie
    profilaktycznie niepodpisywany przeze mnie) z nowa trescia...
    Pytanie brzmi - czyja umowa jest wazna? Czy ta ktora ja podpisalem i
    wyslalem faxem, ktora nagle wedle firmy X stala sie obowiazujaca, czy tez
    oryginal ich umowy, ze zmienionymi zapisami, podpisany przez firme X ?

    Ma to znaczenie o tyle, ze - aby nie przedluzac - firma X nie wywiazala sie
    ze swoich zobowiazan, a raczej wywiazala sie fatalnie wiec skutek bedzie
    pewnie mizerny i kto wie czy nie dojdzie do sądu...

    Pozdrawiam serdecznie
    Adam

    --
    http://2be.pl - solidny WebHosting, tanie Domeny