  • 1. Data: 2003-05-23 20:31:04
    Temat: Wada ukryta ?
    Od: "tzd" <t...@i...pl>

    Witam
    w archiwum znalazlem, ze w kodeksie cywilnym faktycznie nie ma czegos
    takiego jak wada ukryta, istnieje art. 559, nt. wad które wynikły w trakcie
    eksploatacji z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej.

    Moj przypadek - w piatek kupilem aparat fotograficzny cyfrowy, juz w piatek
    wieczorem stwierdzilem usterke po kilkuset zdjeciach - nie zamykala sie
    oslonka obiektywu podczas wylaczania aparatu, do tego na zdjeciach byla
    ciemna plama w 1 stalym miejscu (wada matrycy lub zabrudzona optyka).

    Przez weekend nie moglem sie skontaktowac ze sklepem (zamkniete) a w
    poniedzialek tez bylo nieczynne.

    We wtorek oddalem do sklepu w ramach gwarancji. Teraz zastanawiam sie, co mi
    pozostanie -czy zamiast przyjecia towaru naprawianego moge domagac sie
    wymiany na nowy w ramach (potocznie) wady ukrytej?

    Nie po to kupilem w piatek aparat by teraz po kilku dniach miec
    _naprawiany_.

    Bede wdzieczny za rady, sugestie.
    Pozdrawiam
    Tomek
    Gdansk

  • 2. Data: 2003-05-24 05:10:54
    Temat: Re: Wada ukryta ?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bam0gc$1vl$1@news.onet.pl>, tzd wrote:
    > Nie po to kupilem w piatek aparat by teraz po kilku dniach miec
    > _naprawiany_.
    >
    > Bede wdzieczny za rady, sugestie.

    Przejrzyj archiwum po słowach/wyrażeniach: gwarancja i niezgodność z
    umową.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-05-24 07:45:00
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > wymiany na nowy w ramach (potocznie) wady ukrytej?
    >
    > Nie po to kupilem w piatek aparat by teraz po kilku dniach miec

    ;-D optymista po kilku dniach. Żartuję oczywiście.

    Pocieszę cię iż najczęściej tego typu usterki powodują wymianę sprzętu
    na nowy gdyż przeważnie w Polsce tego nie naprawiają chyba ze będą cię
    zwodzić i przeciągną sprawę np. do miesiąca. Mówię to jako sprzedawca i
    wiem, że jak naciskam dystrybutora, iż to ja jestem w trudnej sytuacji bo
    niby klient mnie naciska i żąda naprawy w ciągu 14 dni np. z rękojmi to aby
    nie stracić kontrahenta ( mnie bo mogę się obrazić ;-) ) idą mi na rękę.
    Działam w handlu już 11 lat i powiem ci ze zawsze się idzie dogadać z
    klientem, z hurtownią, serwisem. Ważne aby normalnie dyskutować i nigdy nie
    zaostrzać sytuacji chyba ze to ty masz wszystkie asy w rękawie. W tym
    momencie i sposobie jaki to załatwiłeś musisz już tylko czekać. A jak chcesz
    coś więcej wiedzieć to przeczytaj kartę gwarancyjną bo to ona stanowi teraz
    jak się potoczy twoja reklamacja niezależnie co wyczytasz gdzie indziej i co
    ci powiedzą inni.
    A tak nawiasem mówiąc wiele zależy od sprzedawcy i rejonu Polski często
    rozmawiając z klientami przyjezdnymi, z kontrahentami, z serwisem wiele osób
    twierdzi iż w niektórych rejonach Polski jest całkiem inne podejście do
    klienta. W miastach gdzie jest zastój i trudno się utrzymać na rynku trzeba
    zabiegać o klienta a w niektórych widać drapieżność i nie przejmowanie się
    niczym zwłaszcza w dużych aglomeracjach miejskich gdzie nie ma bezrobocia i
    klienta pod dostatkiem. Sam tego np. doświadczam kontaktując się z firmami
    np. z Warszawy które obecnie omijam szerokim łukiem jak zostałem oszukany,
    lekceważony w serwisie i dopiero po pewnym czasie jak firma zaczyna mieć
    kłopoty z brakiem klientów to dzwoni handlowiec i pyta się "Panie Andrzeju
    co się stało że pan nie chce u nas nic kupować przecież mamy taki doskonały
    sprzęt w super cenie" wtedy ja się mogę uśmiechnąć bo przyszła koza do woza
    jak mówi stare przysłowie. Problem z handlem w Polsce jest iż rzetelne
    podejście do klienta zaczyna procentować dopiero po kilku latach a tego
    wiele firm w naszej gospodarce nie przetrzymuje i firmy idą na skróty.
    Pozdrowienia Andrzej