  • 1. Data: 2003-05-23 17:50:30
    Temat: Kilka pytań odnośnie podatku od spadku
    Od: "Zygi" <w...@w...pl>

    Halosien,
    przeprowadzenie calego postepowania spadkowego jednoczesnie po zmarlym
    dziadku i babci kiedy od ich smierci uplynelo 15 lat to prawdziwa droga
    przez meke :))

    w zwiazku z tym mam kilka pytań:
    jestem aktualnie w stadium postepowania podatkowego i tu zaczynają się
    schody.

    1. Czy ubytek wartości spowodowany przez sile wyzsza (dotyczy nieruchomosci)
    w okresie pomiedzy nabyciem spadku a powstaniem obowiazku spadkowego jest
    odliczany od wartosci nieruchomosci? Jaka jest interpretacja artykulu 7.1
    ustawy ktory mowi wlasnie od tej sile wyzszej? -toczylem wlasnie dzisiaj
    spor w urzedzie skarbowym z bardzo 'kompetentna' paniusia ktora mi
    powiedziala ze przepisy przepisami a oni to licza inaczej :)) -jak miala
    racje to ja musze przeprosic :)

    2. Co jest podstawa do obliczania powierzchni budynkow mieszkalnych i
    budowli oraz nieruchomosci.
    Domagaja sie odemnie usilnie decyzji o wymiarze podatku od nieruchomosci.
    Takową oczywiscie mam z 2002 i poprzednich lat jednak w tej decyzji jest
    tylko naliczony podatek od samego gruntu a budynki zostaly zbudowano
    odpowiednio 40 i 50 lat temu :)) (burdel maja straszny moi rodzice w
    papierach)
    Czy moge przedstawic jakies inne dokumenty czy najpierw musze zglosic te
    budynki, poczekac na nowa decyzje i co mi ewentualnie grozi za te
    kilkadziesiat lat niezglaszania? LOL
    3. Gdzie we Wrocławiu mozna dostac wypis z ewidencji gruntu zeby mozna bylo
    okreslic klase i przeznaczenie danej nieruchomosci ? Jaka jest procedura i
    ile trwa?
    4. Czy w postepowaniu o dzial spadku cala mase spadkowa na zgodny wniosek
    wszystkich spadkobiorcow moze nabyc osoba nie bedaca spadkoborca?
    5. Jakie sa koszty wpisow do ksiag wieczystych?
    troche przynudzilem ale mam noz na gardle a sprawy sie ciagna i ciagna i
    konca nie widac :))
    dzieki za pomoc
    narka marcin

    Zygadlo ICQ#: 346668325 Current ICQ status: + More ways to contact me